Baan vinden? Tips are welcome!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Carlien. Een open sollicitatie bedoel je? Want als daar een vacature is, dan kom ik hem al wel tegen hoor haha. Maar misschien wel een idee ja :).

@wondertje. Ik ben nu ook bezig voor de belastingdienst, maar heb nog niks gehoord over de afstand. Dat is wel mijn back-up, ik ga liever bij die andere aan het werk, maar ja, beter iets als niets!

@Bouncytigger. 400... Dan mag ik eigenlijk niet eens klagen zeg...

@BlueBird. Ik zou dan gewoon zeggen (met zieke kinderen), dat je dat oplost (familie, man). Natuurlijk kan het gebeuren dat je eens thuis moet blijven, maar zeg dat niet. In principe ben je flexibel toch?
    Ik zou toch tegen een uur of 16 vandaag bellen als je nog niets gehoord hebt, in de trand van 'Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en zou heel graag willen beginnen!'

2. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Ik heb laatst 2 sollicitaties de deur uit gedaan, bij 1 mag ik dinsdag op gesprek, het gaat om functie bij de belastingdienst ( intercedent ). Ben benieuwd:) Natuurlijk blijf ik nog solliciteren. Fijn weekend dames en succes nog.

3. Within

Within Niet meer actief

Ik ga niet liegen over mijn zoon om werk te krijgen. Ze komen er toch wel achter. Vrouwen kunnen nu eenmaal kinderen krijgen, en je weigeren omdat je moeder bent mag niet eens.

Overigens ben ik aangenomen :D Het is een 0 uren contract op oproepbasis maar wel 24 uur per week en mag zelf aangeven welke dagen, alleen de maandag is verplicht.
    Blij toe, de druk is van de ketel nu en kan altijd nog rond blijven kijken.

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Tja, zou trots kunnen zijn op de prestatie, als het iets opgeleverd had...:(

6. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Goed. eindelijk hadden ze vrijdag gebeld. Zowel kandidaat nr 1 en ik zijn beide niet door de selectie ronde heen. want ze willen een fulltimer. en ik kan pas over 2 jaar wat meer gaan werken. omdat de jongste naar school toe gaat.
    dus die vacature komt in september weer op de site te staan voor 40 uur.
    en nu ben ik weer verder aan t kijken voor werk. :x

7. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @BlueBird. Nou ja zeg, dat hadden ze toch ook gelijk kunnen zeggen?
    Heb je alweer wat nieuws gezien?

Hier weer een paar afwijzingen binnen en morgen die speeddate. Ben zo benieuwd! En bang dat ik het ga verknallen...

8. Blue Bird

ja, dat had ik dus ook. maar goed, heb er weer 2 weggestuurd.
    so keep my fingers crossed :)

9. Blue Bird

hoe was je speeddate? nog iets van opgestoken?

10. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Ik heb gister een gesprek gehad!!! 4e gesprek op zo'n 400 brieven... Dus ff kort door de bocht, als deze het niet wordt nog 100 brieven en dan heb ik weer een gesprek!!!
    Over 2 weken hoor ik meer, maar t was wel een goed gesprek...

En Blue Bird, Wat een rotstreek. Ze hadden het idd ook wel meteen kunnen zeggen. Maar laat je niet kisten en er weer volop tegenaan!!!

11. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @BlueBird. Gesprek was leuk en wel positief, maar ja, ze hebben 40 mensen op speeddate... Dus kans is niet heel groot. Ik hoor deze week of ik verder mag in de procedure.

@Bouncytigger. Zou mooi zijn als je na 400 brieven eindelijk een baan hebt!!! Wat is het precies?

12. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Als commercieel assistent bij een bedrijf wat luxe pennen verkoopt in binnen en buitenland. Veel aan de telefoon, reparaties regelen, buitendienstmedewerker ondersteunen, post verzenden etc. Lijkt me een hele leuke baan. Is een heel klein bedrijfje. Er werken nu 3 mensen, de twee eigenaren en 1 werknemer. Daar komt dus nog eentje bij...

En laten we het hopen. Heb geen inspiratie meer voor nog meer brieven...

13. Blue Bird

@ Hanna Mom: Mooi dat t goed is gegaan. wanneer hoor je meer

@ bouncytigger: da's idd een naaistreek, maar ja... wat moest ik anders. kon me er ook niet inlullen. dat hielp niet.

Ik zit nu nog op m'n werk. en zit gewoon in de baas z'n tijd op internet. echt werken doe ik neit meer. morgen vrij en dan is donderdag echt m'n laatste dag. en dan mag ik eindelijk m'n gal gaan spuwen over m'n ***baas.:D

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Bluebird: zie je onderschrift net: echt geweldig! :D

Hier is het op dit moment echt prut qua vacatures. Hoek waar ik zoek is de hoek die overgaat van AWBZ-gefinancierd naar WMO en instellingen nemen dus niemand nieuw aan om te voorkomen dat ze straks in de problemen raken als gemeentes de hand op de knip gaan houden.
    Dus ik ga maar open sollicitaties doen en hopen dat er in januari, als de financiering voor de meeste instellingen duidelijk gaat zijn, een werknemer is die zich mij herinnert.
    Iemand nog tips hoe ik het bellen en netwerken aan kan pakken? Vind het iig nogal een uitdaging om de slaapjestijd van de jongste te verdelen over vacatures/info zoeken, een aantal noodzakelijke huishoudelijke taken en hier en daar een beetje aandacht voor de oudste. Hoe doen jullie dat? :(

15. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke. Ik doe dit vaak in de avonden. Kopje thee erbij en maar zoeken, reageren en netwerken. Zit je op LinkedIn? Zou ik wel doen, dit is een soort van zakelijke facebook. Kijk wie jij via via kent en noem in je baanomschrijving dat je beschikbaar bent. Link met zoveel mogelijk mensen en bekijk ook daar de vacatures.

@BlueBird. Ergens einde deze week. Nog fftjes geduld dus :D.

16. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @hanna mom hopelijk goed nieuws aan het einde van deze week

@blue bird jeetje wat raar dat het een fulltimer moet zijn. Dat hadden ze toch ook van te voren kunnen zeggen. Hopelijk vind je snel iets anders

@bouncytigger hopelijk goed nieuws voor je over 2 weken. Die inzet van jou mag wel een keer beloond worden

@rozemarijke ik zoek tijdens de slaapjes van de kindjes en in de avond.

donderdag of vrijdag hoor ik als het goed is wat meer over sollicitatie die ik via het uwv heb gedaan. Hoop maar dat dat iets word want erg veel parttime is er in de buurt niet te vinden

17. Within

Within Niet meer actief

Help! Ik ben net gebeld door het uitzendbureau, oproep gemist want stond met mn handen in een poepluier.

Mij was vrijdag verteld dat ik vandaag of morgen ingewerkt zou worden, en dat ze me maandag zouden bellen. Dat is dus pas vandaag geworden. Had zelf gisteren gebeld maar toen was de persoon in kwestie er dus niet.

Ik heb nog niet terug gebeld want ik twijfel zo erg... Er worden veel tegenstrijdige dingen gezegd wat betreft het aantal uren en de werktijden, als ik straks terug bel kan ik op z'n vroegst pas volgende week ingewerkt worden, want ik moet eerst een contract tekenen en ik kan alleen vrijdag en dan kunnen zij weer niet.

Ik wil graag aan het werk maar ik neem een enorme gok met deze baan.. uren zijn niet gegarandeerd; werd eerst gezegd van "jahoor dat gaat zeker lukken! en nu is het van "Dat is afhankelijk van het aantal orders"
    Ik zeg er wel mijn uitkering tot aan mei 2014 voor op... en mijn re-integratie traject moet ik dat risico wel nemen?

Komt bij dat mijn lichaam nu al 4 dagen zeer doet (fibromyalgie) en dat ik dus echt niet meer weet wat ik moet doen :(

18. Blue Bird

@ Rozemarijke: hahhahah dank je wel. ik vond t m ook geweldig

19. Blue Bird

@ wondertje: had ik ook. als je een vacature plaatst, weet je toch wel voor hoeveel uren iets is... ;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Netwerken: wordt vaak gezegd dat bellen handig is, maar daarvoor vind ik dus bijna geen gelegenheid... 's Avonds is (meestal dan) de enige tijd op een dag dat ik ongestoord even kan zoeken, maar ergens achteraan bellen kan dan natuurlijk niet meer :(
    Ik probeer uiteraard wel eens overdag, maar dan is het wel erg vaak ook weer: ja, nu niet beschikbaar, probeer het over een uur weer. Ja, en dan is dochterlief vervolgens weer wakker... :(

Linked-in zit ik op, heb op FB aantal pagina's gelike-t voor vacatures, maar dat levert tot nu toe dus nog niets op.

Deel Deze Pagina