Baan vinden? Tips are welcome!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

hier t zelfde. linkedin zit ik ook op. facebook ook, maar dan alleen voor vrienden. dus daar niet hard op zoek zeg maar.

en ik heb bij linkedin neer gezet dat ik max 24 uur willen werken. nou, alles is fulltime. ik kan dat niet.

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Within. Wow, lastige situatie... Jij bent natuurlijk eigenlijk de enige die kan inschatten of je het wel of niet ziet zitten. Heb je nog weer teruggebeld? En als het een uitzendbureau is kun je wellicht ook overleggen?

@Rozemarijke. Ik ben misschien een 'slechtere' moeder, maar dan laat ik haar wel even alleen in haar eigen kamer ofzo. Twee minuten bellen moet kunnen hoor. (vind ik ;))

@LinkedIn/Facebook.
    Ik denk dat LI meer voor netwerken is, ik gebruik FB echt alleen voor vrienden en bij LI link ik met iedereen. Ik zou daar zelf niet zo snel max 24 uur neerzetten. Als ze al wel contact met je opnemen, kun je dat altijd later ook nog aangeven. Dan heb je in ieder geval al wel weer contact of een nieuwe link.

@Werk. Ik ben zo ongeduldig! Vandaag of morgen krijg ik te horen hoe en of het verder gaat. Dinsdag gesprek bij Belastingtelefoon, dus dat kan sowieso wel doorgaan. Gelukkig! Maar dat is tussen de 24 en 38 uur ofzo, dus je hebt nooit zekerheid van werkuren zeg maar. Net als bij BlueBird. Maar ja, iets is beter dan niets.

3. Blue Bird

LinkedIn: een oud collega / vriendin had dat namelijk ook gedaan en die werd benaderd voor een baan. en ik dacht; dan weten m'n toekomstige werkgevers dit ook van me. en ja... ik solliciteer nu allemaal op part time banen. omdat ik met een peuter thuis zit. over 2 jaar is t allemaal anders, want dan gaat ook hij naar school.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja heb wel een tip. Heel actief zijn op Social Media. Zo ben ik dus aan mijn baan gekomen waar ik binnenkort ga starten :)

5. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    LinkedIn of Facebook? En hoe dan? Veel linken of ook reageren?

6. Blue Bird

proficiat....
    ben wel actief, maar facebook is voor mij voor vrienden. heb in t buitenland gewoond en m'n vrienden daar willen ook weten hoe t met m'n kinderen zijn. en niet dat ik op zoek ben naar een baan, dat zal ik wel doen als ik ze spreek via skype.

7. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Facebook leent zich minder voor sollicitaties. Let er ook even op dat je profiel zo is afgeschermd dat niet je hele hebben en houden op straat ligt. Bijvoorbeeld die ene dronken foto op vakantie maakt geen goede indruk bij de HR manager. Je kinderen zijn ook privé.

Linkedin is zakelijke en zo moet je het ook benaderen. Ik zou geen vaststaand aantal uren in mijn profiel zetten, wel dat je een baan zoekt en in welke richting. Word lid van de verschillende vacaturesites en van groepen waar je interesse ligt, dat wil wel eens helpen, daar worden vacatures geplaatst.

Zelfs op twitter heb je vacaturesites, handig om te volgen, daar hoef je zelf niet voor te twitteren.

Een paar tips :)

mamapeetje veel succes bij je nieuwe baan!

8. Blue Bird

ik heb op facebook geen profielfoto van m'n kinderen staan. zelfs niet van m'n eigen. Alles is goed afgeschermd. ik gebruik op facebook nog wel m'n meisjesnaam. heb deze niet veranderd, toen ik ging trouwen.

Op linkedIn sta ik wel met m'n getrouwde naam. maar die tip van marloes is wel goede. ik zal dat straks eens even doen.

9. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Gisteren te horen gekregen dat ik aangenomen ben bij de belastingdienst. Ik kan het niet geloven, zeker omdat er meerdere kandidaten waren die beter Nederlands spreken dan ik. Ik ga werken op de afdeling werving&selectie.
    Ik wil alleen nog kwijt dat ik het erg knap vind van alle dames die zo veel solliciteren en ondanks afwijzingen nog steeds ervoor gaan. Petje af! Heel veel succes en hopelijk vinden jullie snel en leuke baan.

10. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Facebook, een vacature die werd gedeeld door iemand uit mijn vriendenlijstje. 24 uur en bijna om de hoek.. En geloof mij... Na bijna anderhalf jaar zoeken had ik de hoop al opgegeven :)

12. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Leuk zeg! Doorzettingsvermogen loont (uiteindelijk ;)).

13. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Bedankt!!!

14. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen, maar Friesland en Groningen, ik zou zeggen, kijk verder. Het is al jaren moeilijk om aan de bak te komen als starter, heb ik in 2002 zelf ervaren. Na eenmaal werk te hebben gehad, ging het veel makkelijker, behalve toen ik zwanger was.
    Sinds een maznd ben ik weer aan het werk en in de afgelopen 2 weken ben ik zelf al weer 2 keer benaderd.

15. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Famke80. Bedankt voor de tip, maar ik blijf wel lekker in Groningen, Friesland ;). Ga er geen uur voor in de auto zitten, eerst nog maar verder kijken.

16. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Hier ziet het er ook wat rooskleuriger uit!
    Heb dus een gesprek gehad wat op zich heel goed ging. Nog ff afwachten. Een vriendinnetje van me heeft me voorgedragen bij de regio manager van het bedrijf waar ze werkt, en die gaat me ook uitnodigen voor een gesprek (dit weet ik ofgicieel nog van niets...). En als klap op de vuurpijl kreeg ik een mail van het Martini ziekenhuis dat ze een eerste selectie hebben gemaakt uit 320 reacties, ik ik zit dus bij die eerste selectie! Mijn dag kan dus niet meer stuk! Sinds mijn werkloosheid niet zo veel kans gehad in zo'n korte tijd...

17. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Klinkt goed! Kansen worden wat beter dus ;). Succes!

18. lenatje

lenatje Actief lid

9 nov 2008
    364
    0
    16
    Please niet bellen of ze nog plaats hebben ;) Daar straks telefoon op het werk of we nog iemand zoeken, komt echt zo over van, pak de telefoonboek en zal hier heel de regio is afbellen zonder ik me moe moet maken... :)

19. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind dat juist vooruitstrevend. De grote massa voor zijn voordat een vacature online verschijnt.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op facebook heb ik pagina's van bureau's die mensen zoeken bij vacatures geliket, en nu iig eentje waar ik wel op durf te gaan solliciteren. Dan ben ik iig ook binnen bij zon bureau en als het dan niks wordt, hebben ze me misschien wel snel in gedachten ergens anders voor.
    Is voor meer uren dan ik zou willen werken, maar dat ga ik pas bespreken als ze me hebben willen: dan lig ik niet al uit de procedure voor ik erin zit :)

Linked in ook m'n uren niet staan: vind ik echt minder nuttige info voor een werkgever, want ze willen iemand die geschikt is en voor die uren is soms echt wel een oplossing, (iemand van het bestaande personeel die best iets meer wil werken nog, bijv). Mijn laatste functie is ook zo opgevuld: iemand die minder wilde werken dan mijn uren is aangenomen en de overige uren zijn naar een bestaande collega gegaan.

@bellen met een wakker kind: daar ben ik dus niet zo goed in, en dan ben ik toch snel bang dat ik meer kapot maak dan opbouw, met zo'n telefoontje. En Caitlyn op d'r eigen kamer is nog even geen optie. Thirza uiteraard wel, die is daar oud genoeg voor, maar die zit ook op school, dus tijd zonder Thirza vind ik nog wel.... tijd zonder Caitlyn is dus veel lastiger ;)

Deel Deze Pagina