Baan vinden? Tips are welcome!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hanna Mom, 17 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het aanpakt. Benader je een werkgever als de zoveelste in het rijtje, of laat je merken dat je wel gericht gezocht hebt op werkgevers die bij jou zouden passen? Je moet natuurlijk niet het hele telefoonboek af gaan bellen ;)

2. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Joehoe! Aangenomen bij de belastingtelefoon, kan in oktober beginnen. Zo blij! En toch ook wat gespannen haha. Hoe gaat het bij de anderen?

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Hanna Mom Lees al een tijdje mee met dit topic. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Is dit via een uitzendbureau?

Ben vorige week nog op een sollicitatiegesprek geweest. ( De eerste na m'n bevalling). Ben t niet geworden. De race was al gelopen, ze wilden vanaf het begin al de andere kandidaat, want vriendje van de directie. Zonde van mijn tijd natuurlijk.

4. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Thanx! Ben ook erg blij, werd al wat wanhopig... En dan mag ik nog niet eens klagen als ik de stapels met brieven hoor die anderen gestuurd hebben. Dit is idd via een uitzendbureau, maar het is wel detachering.

Nou ja zeg, idd zonde van je tijd... Slaat ook nergens op dat ze dan (valse) hoop geven. Ben je al veel aan het solliciteren geweest?

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Hanna Mom Nee nog niet was mijn eerste gesprek. (Ik wilde het eerste jaar bij mijn dochter zijn) Via via erachter gekomen dat er een vacature vrij was. Moest mij inschrijven bij een uitzendbureau. Alleen de contactpersoon werkte toen op een andere vestiging, wat een uur rijden was voor mij. Eerst hoefde ik niet op gesprek te komen bij de opdrachtgever, dezelfde dag kreeg ik te horen dat ik toch mocht komen, had nieuwe kleren gekocht, vriend had vrij genomen om dochter te verzorgen. Heeft alleen maar geld en tijd gekost, omdat achteraf dus bleek dat ik toch kansloos was. Wel een beetje jammer dat ze zo met mensen omgaan.

Ik heb bij randstad ook een vacature gezien voor de belastingtelefoon, alleen het betaald maar een tientje in het uur. Volgens mij kost het nog meer per uur om ons kindje op te laten vangen.

6. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    @Miss Appletree. Na een halfjaar ga je meer verdienen en je kunt je gaan opwerken. Dat is wel een beetje mijn doorslaggevende reden geweest. Ik wil graag doorgroeien. Bij ons gaat mijn man thuis zijn (heeft eigen zaak en kan dan zelf zijn tijd indelen). We wisselen het dus af, ideaal!
    Echt raar idd dat ze zo met mensen omgaan... Je kunt er helaas weinig van zeggen. Gelukkig is het dus nog niet nodig om te solliciteren begrijp ik. Blijf gewoon lekker om je heen kijken :).

7. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @hanna mom gefeliciteerd met je baan.

Hoe is het met de rest van de dames? al werk gevonden.

Hier nog steeds druk aan het solliciteren maar helaas nog steeds geen werk. Van de week een open sollicitatie gedaan bij mijn oude werkgever.

8. raspberry

Kijk even voor een gastouder: dat is vaak goedkoper dan een KDV. Even rondzoeken op verschillende gastouderbureaus en hun tarieven kan ook erg lonen: sommige gastouderbureaus rekenen een vast maandtarief aan bureaukosten en sommige bureaus rekenen een bedrag per uur opvang. Dat laatste is goedkoper als je veel uren gaat werken en het eerste is goedkoper als je weinig uren maakt. Waar voor jullie het omslagpunt ligt, moet je even uitrekenen, dat hangt nogal af van welk uurtarief of maandtarief er berekend wordt door de verschillende GOB's.
    En bereken dan vervolgens even wat je nog van de belasting terugkrijgt, dan weet je wat je nog overhoudt van je salaris :)

9. raspberry

Hier nog geen baan gevonden en het aantal vacatures daalt naar een nulpunt. Mijn richting viel altijd onder AWBZ maar gaat over naar vergoeding vanuit de WMO en instellingen proberen vacatures allemaal intern op te lossen, om vooral geen nieuw personeel aan te hoeven nemen, omdat ze eerst willen weten wat gemeenten straks wel en niet gaan vergoeden en hoeveel ze daar dan voor krijgen... :(
    Dus nouja, hoop maar dat het in januari straks een beetje bijtrekt en ik hoop heel hard dat dit kabinet valt binnen afzienbare tijd, want ze breken alles nog verder af dan het vanzelf toch al wel afbrokkelt op het moment :(

10. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @rozemarijke wat vervelend zeg. Ik hoop voor je dat je toch snel iets vind

Deel Deze Pagina