Ik kreeg net een email met de volgende functie: Beste.... Voor onze opdrachtgever, een contactcenter in ... , zijn wij per direct op zoek naar gedreven kandidaten die power in zich hebben en minimaal 24 uur beschikbaar zijn voor minimaal 1 maand. Deze uren zijn flexibel in te delen van maandag t/m zondag van 9.00-21.00 uur. Functieomschrijving: Voor deze baan ga je aan de slag als inbound callcentermedewerker. Bezorgde burgers zullen contact met jou opnemen met vragen over de Mexicaanse griep. Je zult de mensen telefonisch en per e-mail antwoorden geven op hun vragen. Hierbij is het belangrijk dat je weet hoe je bezorgde burgers op de beste manier kunt benaderen. Voordat je aan de slag gaat krijg je eerst een training. Tijdens deze training krijg je onder andere productinformatie. Je leert er hoe je op de juiste manier moet communiceren, welke gesprekstechnieken belangrijk zijn en hoe je daarmee op een enthousiaste manier aan de slag kan gaan! Dus als we straks informatie willen over de Mexicaanse griep worden we doorverbonden met een callcenter waar we antwoord krijgen van een student et cetera die even snel een korte training heeft gehad. Lekker betrouwbaar.....
Ik denk dat dat niet "zomaar" studenten zullen zijn... Ze zullen wel goed geselecteerd worden op eigenschappen etc lijkt me? Ze zullen tijdens die trainingen ook echt wel informatie krijgen over de mexicaanse griep etc. Anders kan je toch geen informatie geven of mensen geruststellen als je er niks van af weet?
Ik krijg het ook aangeboden. Ik ben echt geen medisch student. Nou ik vind het raar. Natuurlijk weten ze de basis dingen maar die kun je ook wel op internet vinden. Ik weet het niet hoor...
Nou, hoezo is dit per definitie verkeerd? Je weet toch helemaal niet welke informatie ze verstrekken? Ik vind je conclusie erg snel getrokken hoor.
Nou mij lijkt het wel handig hoor, zo'n infonummer. Niet dat ik zou bellen, maar er zijn nog genoeg mensen die niet zo bedreven zijn op het internet. En ze zullen er echt niet zomaar iedereen opzetten. En je krijgt toch een training vooraf??
Ze krijgen een training en zullen wel een script doorlopen met antwoorden op de vragen. Die scripts zijn echt niet zomaar door een onwetend persoon gevuld lijkt mij.
callcenters hebben vaak een soort draaiboek bij ze liggen die ze in kunnen kijken over bepaalde vragen. Vaak merk je hier weinig van. Ze zullen heus wel alle info hebben die er bekend is over de mexicaanse griep. Toch snap ik de vragen en twijfels.
Misschien snel een conclusie maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een callcenter best goed ken vanuit mijn studententijd. Ik ken ook de mentaliteit van de meeste mensen ( de studenten) op zo'n callcenter. Dan houd ik mijn twijfels. Ik zou er niet naartoe bellen.
Vind het op zich wel goed hoor dat er een speciaal tel.nr voor komt. En denk dat de mensen daar echt wel getraind worden. Waarschijnlijk gaat het om basisvragen enz. En trouwens op een callcenter werken heus niet alleen maar studenten, werk er zelf en bij ons geen 1 student alleen op de outbound dus die vervelende mannetjes die rond etenstijd bellen Manlief gaat bij ons op de doktersdienst werken als preventiearts voor de mexicaanse griep, maarja hij is er 1 in opleiding dat is heel wat anders. Zolang ie maar niet de mexicaanse griep mee naar huis neemt .
Ik werk voor de plaatselijke overheid en ons bestuur moet ook personeelsleden inzetten voor het callcenter van de mexicaanse griep. Wij krijgen daar ook wat uitleg over en moeten het hiermee doen om de mensen verder te helpen... Voorlopig is van onze dienst een collega en een stagiair aangesproken...
Ja vind je reactie ook iet wat te snel hoor. Heb zelf ook bij een callcenter gewerkt, dik 8 jaar geleden en kreeg toen diverse trainingen en die waren echt serieus. Er zitten echt niet alleen maar studenten en dan nog, kan een student niet ook gewoon normaal antwoorden en instructies krijgen. Je krijgt idd een script en dat is door een prof in elkaar gezet. Lijkt mij juist wel leuk om te doen. Heb je gelijk wat meer info waar je op moet letten enzo.
Ik heb even verder geïnformeerd. Maar het is inderdaad als eerste lijn bedoeld en niet diepgaand. Net als bij de belastingdienst. De eerste lijn, de front kan helpen met kleine dingen en als het echt moeilijk wordt Waarom ik het over studenten heb is omdat een uitzendbureau speciaal voor studenten is en dus ook alleen die mensen levert. Maar misschien reageer ik zo snel opgefokt door de hormonen. Dat kan.
mijn vriendins zusje gaat dit doen.ze heeft de training gehad dat was een training van 2,5 uur en ze heeft een script gekregen met de meest gestelde vragen die moet ze leren en daarnaast hebben ze een internetsite open staan waarop ze kunnen zoeken naar de vraag die gesteld word. ze is trouwens 16 geworden in augustus
Ik vind het wel goed dat er een telefoonnummer voor komt, maar naar de dokter gaan zou ik toch doen. Ben toevallig zelf vanmorgen geweest en zowel ik als mijn kleine meid hebben de mex. griep, maar er wordt niet meer getest o.i.d. dus echt zeker weten doe je het niet.