Ik heb al jaren dat als ik bij bepaalde mensen (familie) thuis ga eten, dat ik vaak 's avonds en/of de volgende ochtend beste vrienden ben met de toiletpot. Nu ik zwanger ben, en het weer zover is, begin ik te twijfelen of ik er gewoon niet meer moet gaan eten. Zou het de hygiëne zijn in de keuken (die kan inderdaad beter) of misschien producten die over de datum zijn (daar zie ik ze ook voor aan ). Mijn man heeft er ook last van dus het ligt niet aan mij.. Ik vind het heel moeilijk om dit tegen ze te zeggen, ik vind mezelf soms al zo'n zeur als het gaat om koken en wanneer iets nog goed is om te eten, ik en mijn man hebben als ik kook nooit ergens last van. Maar als het gevaarlijk is voor mijn baby om daar te eten moet ik ermee stoppen neem ik aan? Wat zouden jullie doen?
Kan het niet zo zijn dat ze de producten bakken in een half pakje boter? Ik heb dit namelijk zelf altijd bij bepaalde familie leden als we daar gaan eten en heb daarna ook altijd last van mijn darmen omdat er te veel boter word gebruikt.
Als het bedorven was dan had je denk ik wel wat langer ziek geweest denk ik. Moet je er ook bij spugen? Misschien is het eten erg vet of te pittig? Soms kan dat de darmen prikkelen. Anders eens aanbieden dat je helpt in de keuken zodat je ziet hoe het bereid wordt?
Over de datum zal wel niet zozeer het probleem zijn (datums zeggen vaak ook niet zoveel, en ik neem aan dat als het vies ruikt of beschimmeld is ze het niet gebruiken, hoe laks ze ook zijn...) Hygiëne zou mogelijk kunnen, toch denk ik dat het waarschijnlijk dat ook niet is... eerder dat ze iets gebruiken waar jij niet tegen kunt. Suggesties als veel vet of pittig zijn al gedaan maar het kan ook iets anders zijn. Koken ze met ingrediënten die je regelmatig ook zelf eet (in vergelijkbare hoeveelheden), of niet? Kan namelijk best zijn dat jij een intolerantie hebt voor bepaald voedsel (ik heb dat zelf ook).
Vet en pittig klopt wel ja, maar dat is het ook wel eens als ik zelf kook. Ik kijk wel eens mee en het valt me wel op dat ze in ieder geval groente niet wassen, en snijplanken en pannen gebruiken die al eerder die week gebruikt zijn. Maar spugen hoef ik er gelukkig nooit van
Zonder af te wassen??? Haha snap niet dat je daar überhaupt nog iets durft te eten of te drinken.....nu je zwanger bent zeker niet maar anders ook al niet bah bah.
Als de groente daarna gekookt wordt kan het geen kwaad. Hooguit wat dode beestjes of zand tussen je kiezen
Het kan ook met je zithouding daar te maken hebben? Eet je thuis bijvoorbeeld ook altijd aan tafel? Heb je het ook als je bij andere mensen gaat eten behalve dit voorbeeld?
Ja, dat is dan wel erg riskant idd. Zeker als je zwanger bent. TS, lekker thuis eten volgende keer. Of je biedt aan om voor hun te koken!
Trouwens, al dit gezegd hebbende, als ik zwanger was zou ik daar niet gaan eten hoor. Toch een te groot risico, en daarnaast is je afweersysteem ook minder dus wie weet krijg je er nu ook erger last van (niet eens alleen voor je baby maar ook voor jezelf).
Oh gatver, als ze hun kookgerei niet schoonmaken na gebruik zou ik er niet eens meer willen eten. Bah.