ik ben nog niet ver genoeg om in het laatste weken klaag topic te posten, en kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. zwangerschap kan best wel een hel zijn dus voor alle dames die af en toe helemaal ziek zijn van zwanger zijn (letterlijk of figuurlijk) en het uitzicht van dit nog maanden te moeten doen, ook een eigen topic! ik ben het beu. ik ben het zo gruwelijk beu om zwanger te zijn!!! ik moet dit niet te hard roepen, mijn eerste is geboren met 33.1 en mag in theorie blij zijn dat baby 2 er nog steeds in zit, maar ik heb het zo gehad met zwanger zijn! slaap slecht snachts, maagzuur, ik snak naar een biefstuk en een glaasje wijn, baby ligt helemaal niet lekker meer en drukt steeds tegen mijn ribben en die hormonen!!! of ik heb een ochtendhumeur waar je u tegen zegt, of het zijn de hormonen. mijn favoriete trui past niet meer, heb rugpijn en kan niet eens meer de trap op lopen zonder buiten adem te zijn. t is veel te vroeg, en ik ben erg dankbaar dat ze nog steeds binnen zit en goed groeit, maar dit nog 10 weken vol houden?? nee dank je! klaag klaag klaag. ben het beu.
Snap je prima. Ik vond zwanger zijn de vorige keer ook vooral stom vervelend. Dit keer gaat het al 19 weken goed... we zullen zien wat de 2e helft me gaat brengen. Even lekker klagen doet een mens altijd goed. Leve het forum!
hee hallo hier ook iemand, die het wel heeft gehad met de ZW. heb eigenlijk nergens nog kracht voor, erg moe, zie me eigen steeds dikker worden, vind da vreselijk, krijg nu ok echt een plofkop ineens, hou vocht vast, slaap steeds slechter, lig niet lkker meer, heeeell vaak de na de wc, nachtmerries over de bevalling pff of dat allemaal wel zo goed zal gaan... snel buiten adem, snel benauwd omdat denk ik de buik in de weg zit,.. hartkloppingen, geen leuke kleren meer aan kunne doen, niets zit lekker, behalve me pyama haha. nou dat was het wel zon beetje, hoe kijken jullie tegen de bevalling aan?
Bij mijn eerste had ik een heel goede (bijna pijnloze bevalling, geen pijnstilling) dus vooralsnog zie ik er zeker niet tegenop. Eerlijk gezegd vond ik de bevalling van het hele zwanger zijn het beste gedeelte! Maar vraag het me nog eens over een week of 10 - 15...
Goh... Wat is dit toch zwaar herkenbaar!!!! Vind het niet erg om zwanger te zijn... Maar dat drank, vlees en andere dingen wat je niet mag. Mis ik nu wel heel erg. En gewoon de normale sex.. Ik heb nog even het kamertje verder afgeschildert en jeetje wat was dat zwaar. Ik heb de rest van de avond kreupel gelopen..auw En nu heb ik pijn bij mijn liezen en schaamstreek. Erg vervelend met lopen en sokken uit doen. Dan nog het slapen, dat is helemaal waardeloos (nu vooral omdat vriend lief weg is, en ik alleen bang ben. anders is dat ook nooit!!!) En ik luister niet meer naar de mensen (constant te dagdromen) Het enige voordeel wat ik van zwanger zijn vind is dat het super mooi is dat dat kleintje in mijn buik groeit en dat ik een bos met haren op mn hoofd heb... Ik dacht weken lang dat hij wel zou blijven zitten tot 42 weken. Maar de laaste tijd denk ik niet dat ik dat ga halen..Heel raar gevoel is dat. Als mijn vriend weer moet gaan werken (36+4 weken) Dan moet ik nog het een en ander aan schoolwerk nog doen. En heb heel de tijd het idee dat ik dan maar 1 week de tijd voor heb om alles in te halen voor school...Beetje vreemd Maar we zullen zien, ga me er niet op vast pinnen.
nee idd ik heb ook geen curses gehad, maar kan zoiezo al niet echt pijn verdragen haha maarja het is gewoon dat je totaal niet weet wat je te wachten staat, het enige wat je weet is dat het pijn doet, maargoed van de andere kant tegen die tijd als het zover is, dan zul je ook wel weer blij zijn, omdat je tog weet nu ga ik me kindje snel zien! en idd bepaalde dingen niet kunnen eten, en de sex word wat onhandiger haha die dikke buik zit er in de weg, dus dat gedeelte staat op een erg laag pitje bij ons! achja hopelijk komt dat wel weer goed straks. zijn jullie lang bezig geweest om zwanger te worden?
heb bij de eerste een hele snelle bevalling gehad, dus daar zie ik helemaal niet tegenop. laat haar maar komen hoor, ik wil haar zien!! doe liever 20 bevallingen dan 1 zwangerschap! sex??? heb ik volgens mij al niet meer gehad sinds de baby is verwekt :S die bos haar waar balleke het over heeft had ik tijdens mijn eerste zwangerschap wel, maar zelfs die is nu ver te zoeken.. alle dingen die ik tijdens mijn eerste zwangerschap mooi overhad geslagen (incontinentie, striemen, maagzuur) ben ik nu in aan het halen voor 2 zwangerschappen maar ben ook zo gruwelijk chagrijnig vandaag dat het moeilijk is om er vandaag even voordelen van in te zien.
miffy11, vervelend is dat he, om je zo sjaggerijnig te voelen! heb ik ooit ook, weet dan gewoon niet waar ik met mezelf heen moet,.. ik moet momenteel zoiezo niet echt aan sex denken, ook omdat de buik in de weg zit, maar heb er ook gewoon geen behoefte aan! ben eerste weken erg misselijk geweest, en daarna gewoon te moe ervoor!
ja echt vreselijk, ben echt helemaal over de zeik om niks. ik moet vandaag bij de kruidvat zijn, maar moet daarvoor helemaal naar de stad. de kruidvat hier om de hoek is te klein en kan daar met de buggy niet door de gangen heen, zeker niet op maandag als de vracht is geleverd. dus moet nu 20 minuten in de bus zitten voor dezelfde winkel die hier aan het eind van de straat zit. heb echt helemaal nergens zin in, is veel te koud om naar buiten te gaan en wil eigenlijk gewoon in een hoekje gaan zitten huilen om niks. heb al een halve reep milka op en zelfs die helpt niet..
ben t ook zo spuugzat dat ik zo slecht slaap.. moet steeds plassen en kom gewoon niet in slaap. ik jank om alles, en kan nu al niet eens meer normaal me sokken etc aandoen.. dan de nachtmerries als ik wel een x slaap!!!!!!!!! blehh
Hier ook iemand die denkt laat die kleine alsjeblieft snel komen ben het zo zat. Urineweginfectie gehad bekkeinstabiliteit nu zwangerschapsdiabetes waar ik helemaal gek van wordt zijn het de hormonen niet dan is het de suiker wel dat de opvliegers me om de oren vliegen. Hier is het de eerste zie vreselijk op tegen de bevalling, maar de baby is gelukkig niet te groot door de suiker juist wat kleine!!!! dus laat maar komen~
Yes, Yes, ik doe mee!!!! * Klaagmodus aan * Ik ben nu bijna 32 weken en ben het spuugzat! Ik ben vanaf het begin t/m de 6e maand kotsmisselijk geweest (Hyperemesis) en daarom zit ik al een eeuwigheid in de ziektewet. Hoewel het gelukkig sinds een paar weken wat beter gaat met de misselijkheid, ben ik de zwangerschap toch behoorlijk zat. Ik heb iedere avond en nacht last van brandend maagzuur (vreet me klem aan Rennies), de kleine ligt met z'n derrière lekker tegen mijn ribben te duwen en dat doet zeer en ik krijg het er benauwd van. Maar waar ik het meeste last van heb, zijn de hormonen. Ik word echt niet goed van mezelf. Ik irriteer me aan alles en iedereen, voel me onzeker, ben argwanend, opvliegend, ongeduldig, chagerijnig en super emotioneel. Kortom; ik ben momenteel een super gezellig mens voor mijn omgeving, not! En waar ik helemaal schoon genoeg van heb is het wachten. Nog 8 weken! Ik vind het oneindig. Alles voor de baby is al klaar, dus ik zit mijn tijd maar uit te zitten. Wat moet ik in godsnaam doen om de tijd door te komen? Ik verveel me dood! Iedereen is maar aan het werk en ik zit me thuis maar een beetje nutteloos te voelen. Ik zou me natuurlijk kunnen storten op het huishouden, maar daar heb ik dan weer geen zin in. Pfffffffffff, had ik al gezegd dat ik het zat ben? * En...... klaagmodus weer uit! *
Oooooh dit wordt mijn favoriete topic!!! Mag ik ook ff? Ik ben echt heel blij dat ik zwanger ben en ik heb gelukkig wel momenten dat ik echt op een roze wolk zit, godzijdank! Maar verder??? Ik zit al vanaf september in de ziektewet en ben 2 weken geleden volledig arbeidsongeschikt geworden. Bij 6 weken werd ik kots en kots misselijk, dit is overgegaan maar toen kreeg ik een ischias waardoor ik bijna niets meer kon. Dit duurde gelukkig maar heel kort maar ging over in bekken instabiliteit!!!! En nu heb ik vorige week ook nog eens voorweeën gehad met 21,5 week! Ik zit de hele dag thuis en doe bijna niks en soms verveel ik me echt kapot. Vandaag heb ik een goede dag, maar slechte dagen zie ik het echt helemaal niet meer zitten!!!! Vrijdag bijv kon ik niets anders dan plat liggen! Ging ik zitten, begonnen de harde buiken weer. Gelukkig heeft de verloskundige donderdag avond alles gecheckt en zit het nog goed dicht allemaal! Maar nu nog 18 weken !!!! niks doen..... AAAAH. En als ik niks doe, dan doet mijn bekken nog steeds zeer, vooral zeer eigenlijk.... Voor mijn bekken moet ik juist hier en daar wat in beweging blijven... Maarja beter bekkenpijn dan dat ons meisje al komt want dat kan eeecht nog niet dus! Pffff. Zo even lekker geklaagd.
dat heb ik dus ook, kreeg net een boos mailtje van vriend dat hij aan het werk is en dus niet steeds mij aandacht kan geven. (had m al 4 boze mails gestuurd, waarom reageer je nou niet?!) erg logisch, maar logica is niet meer aan de orde bij mij. als ik mail, wil ik ook antwoord, interesseert me niet dat je in een spoedvergadering zit omdat jullie dreigen een klant te verliezen. had je de afgelopen maanden maar beter je best moeten doen om die klant tevreden te houden. oh wat moet het toch fijn zijn voor hem (en de rest van mijn omgeving) om met mij samen te leven. dat wachten trek ik ook niet meer.. huishouden icm mijn hormonen? geen goed idee. want als vriend dan het lef heeft om zoals vanmorgen koffie over zn witte trui heen te gooien die ik gisteren heb staan strijken? :x huis te klein hoor.. werd zelfs net bijna boos op mijn arme dochtertje, omdat ze steeds maar papa papa papa blijft zeggen. IK HEET MAMA!!! kan me goed voorstellen dat ze liever papa heeft op dit moment.. begin me gewoon schuldig te voelen hier op zp, omdat ik bang ben iedereen aan te steken met mijn geklaag, ookal is het in een klaag-topic..
Ik wil alleen maar even klagen over de ziektes waar ik tegenaan loop: Eerst buikgriep ( nog niet helemaal vanaf ) en nu meteen een fikse verkoudheid eroverheen. Lage weerstand blijkbaar .
Wat herkenbaar! Ik slaap slecht,ben snachts een poosje wakker,moet vaak plassen en dan die maagzuur waar niks tegen te doen is. Ja alles helpt maar voor even zoals rennie's en warme melk. Ook heb ik hevige rugklachten en loop ik bij de cesar. Dan mn buik die aardig in de weg zit,bukken wil haast niet meer en heb veel last van pijnlijke harde buiken. Ook heb ik last van die hormonen die door mn lijf gieren,vind mezelf lelijk en ben snel geirriteerd.Ik kan gewoon minder hebben. Heb ook al 2 rondlopen en dat maakt het er niet gemakkelijker op.De oudste gaat gelukkig naar school,geeft toch wat meer rust. O en wat het opzien tegen de bevalling betreft,ja dat doe ik wel ondanks dat ik al 2 gebaard heb. Bij de eerste duurde het ongeveer 12 uur en kwam hij eruit met zn handje naast zn hoofd waardoor ik erg uitgescheurd ben. De 2e ging erg snel en was er in 4 uurtjes.Toch heb ik het als pijnlijk ervaren en dan met name de uitdrijving als het hoofdje moet blijven staan.Daar zie ik het meest tegen op.Ook zie ik er tegenop omdat ik veel angsten heb of het allemaal wel goed gaat komen want,geen enkele bevalling is hetzelfde. Wat fijn zeg deze topic,even je hart luchten! Iedereen succes nog even!
Hahahaha, dat zou mij ook zwaar irriteren. Dan ben je al boos op je vent omdat hij niet terug mailt en dan blijft je dochter ook nog steeds naar hem vragen. Dan heb je echt de neiging om te zeggen: papa is stom! Lekker kinderachtig, ik weet het...
Ik zei wel dat het allemaal zo goed ging.... maar eigenlijk verbaast het me nog dat mijn man nog een hoofd heeft... Ik heb 'm al zeker 10 keer vanaf gebeten! Arme hij.... (maar soms heeft hij het verdiend hoor ) pfff... hormonen! Enne.. lekkend kraantje.. ik jank zo snel.. De senseo reclame met het dove meisje... de pasgeboren van pampers... etc etc.. BRUL!!!!
dat zijn nog vrij logische reclames om van te janken, ik jank om de coca-cola kerst reclame je man heeft het zowiezo verdient hoor, zonder hem had je toch geen last van die hormonen? eigen schuld.