Gouden tip slaaphouding

Discussion in 'Zwangerschap' started by BZD, Sep 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Dus, goedemorgen!
    Ik slaap slecht, nu al, en ik heb nog niet eens een dikke buik!:$

Rond 4 uur word ik wakker en moet ik plassen, daarna kom ik niet meer in slaap. Op m'n rug, op m'n linkerzijde, op m'n rechterzijde, half gedraaid om m'n buik, het maakt niet uit, met voedingskussen tussen m'n benen of zonder, ik kom niet meer in slaap. Voornaamste reden is dat mijn rechterbeen begint te tintelen en "slaapt", maar dat is meteen het enige dat slaapt. Zo tegen 6:30 val ik dan toch in slaap, om vervolgens bruut gewekt te worden om 7:30 door de wekker en ik bekaf ben...

Wie oh wie heeft dé overheerlijke slaaptip?

Alvast veel dank!

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Helaas heb ik er ook last van. Lees meestal een paar bladzijden van een héél saai boek.

3. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    Hoe ongemakkelijk ik ook lig, ik slaap als een roosje :)
    Zeker na een drukke dag of na een dagje buiten zijn.

Wat ik de gemakkelijkste slaaphouding vind is op mijn linkerzijde, borstvoedingskussen tussen mijn benen, hoofd op een ergonomisch kussen zodat mijn nek goed ondersteund is en borstvoedingskussen ook onder mijn buik zodat die daarop kan leunen.
    Op die manier zou ook jou rechterbeen niet mogen slapen aangezien dat dan bovenaan ligt.

Nu kan ik weer gewoon plat op mijn rug liggen maar rond jouw termijn kon ik dat niet omdat mijn buik dan trekkerig aanvoelde en ik harde buiken kreeg, ik sliep toen als ik op mijn rug lag met mijn borstvoedingskussen onder mijn bovenbenen.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zijn al heeel wat topics over geopend maar helaas, er is geen tip. Hoort erbij. Ik heb het vanaf 7 weken en nu nog steeds...Succes!

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Ik moet ook minimaal 1 keer uit bed om te plassen tijdens de nacht en soms wel vaker :(
    Dat hoort er helaas bij. Ik sliep graag op mijn rug, dat kan ik niet meer, op mijn rechterzijde gaat ook niet meer dan krijg ik een akelig gevoel in mijn buik.
    Slaap dus altijd op mijn linkerzijde en dat gaat meestal wel.

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Je rechterbeen slaapt omdat je waarschijnlijk een minder goede doorbloeding hebt door je heup. Wellicht kan je overdag wat oefeningen doen of iig goed blijven bewegen. Ik kon op een gegeven moment op beide heupen niet langer dan 10 min liggen en op mijn rug ging ook niet meer... heel vermoeiend inderdaad!

7. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik slaap altijd op mijn rechterzijde.

8. Lutty

Lutty Actief lid

Oct 26, 2012
    469
    0
    0
    En dat mag ook gewoon :)

9. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Ik werk in een dierenkliniek, dus beweging genoeg overdag. Ik heb wel ook wat last van m'n SI gewricht rechts, waar ik inderdaad oefeningen voor heb gekregen.
    Bluh, moet er ff doorheen dus....
    Iedereen ziet het ook aan me, ipv wat zie je er goed uit, wat zie je er moe uit. :)

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb het nu aan het eind van m'n zwangerschap heel erg. Rond 5 uur moet ik plassen en daarna slaap ik niet meer. Meestal pak ik dan mijn telefoon, doe het schermlicht op z'n zachtst en ga dan Facebook, twitter, nieuwssites etc lezen. Meestal worden mn ogen dan zwaar en heb ik behoefte om ze dicht te doen. Het werkt niet altijd maar vaak val ik dan wel weer in slaap.
    Succes!

11. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Wat bij mij hielp is een voedingskussen tussen m'n benen om m'n buik te onersteunen, de andere kant van dat kussen achter m'n rug zodat ik een zij-rug houding had zeg maar.
    Om goed te ontspannen; neem geen suiker 's avonds, lekker kopje thee (warme melk helpt nog meer maar dat krijg ik niet naar binnen) en een lekkere warme douche of bad icm een kruidige douche/badolie. Ik slaap dan als een roosje, op de 5x na dat ik naar de wc moet.

12. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

Jul 2, 2014
    1,171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Nu ik meer buik heb kan ik niet zonder mijn voedingskussen. Nog steeds slaap ik niet héél goed en moet ik tig keer plassen. Een dutje op de bank doet soms ook wonderen. ;)

Share This Page