Baarkruk of -schelp

Discussion in 'De bevalling' started by Bubbles, Nov 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de baarkruk of schelp? Opzich ben ik daar erg voor, als je op zo'n kruk zit of hurkt is je bekken namelijk wat groter dan wanneer je ligt. Maar ik vroeg me af hoe de kruk of schelp in de praktijk ervaren wordt?

Groetjes
    Bubbles

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ik ben op de baarkruk bevallen. Ik had van te voren al besloten dat ik dat graag wou, want dat leek met het prettigst. aangezien de zwaartekracht dan ook meehelpt.
    Toen ik aan het bevallen was lag ik eerst op bed te persen, en dat lukte me echt niet. Ik was blij dat ik op de baarkruk mocht. Mn vriend zat achter me, mij vast te houden, dus hij zag ook niet alle dingen van onderen gebeuren haha
    Maar ik vind het dus zeker een aanrader.

3. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er is ook een eerdere topic over; ff de zoekfunctie gebruiken.

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ook ik ben bevallen op de baarkruk. Ik wilde dit al bij Lisa maar dat is door omstandigheden niet gelukt.
    Bij Tim heb ik het ook meteen aangegeven dat ik dat wilde.
    Ik vond het erg prettig.. zou het zo weer doen!

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn ervaring is niet zo goed... Ik moest even op de baarkruk omdat Jelle niet verder wilde zakken, ik heb 3 persweeen doorgebracht op dat ding.. Ik kon me tussen de perweeen door heel slecht ontspannen. Doordat ik zo mager ben kon ik er niet met mijn volle gewicht op zitten, en zakte ik er aan een kant steeds in... Ik moest me echt met mijn benen omhoog houden, ondanks dat mijn vriend achter me zat.

Ik was blij dat ik weer op bed mocht gaan liggen.

6. Bubbles

Bubbles Actief lid

Oct 26, 2007
    259
    0
    0
    Met de zoekfunctie lukt het me niet, als ik die gebruik is de pagina verlopen...

Jammer dat het bij jou niet is gelukt Bleusky.

Mij lijkt het fijn maar ik weet het dus niet want het is de eerste keer. Je bent zo hulpeloos als je op je rug ligt, lijkt me fijner om te zitten. En natuurlijk helpt de zwaartekracht je. Het schijnt zelfs bewezen te zijn dat wanneer je hurkt de weeen minder pijnlijk zijn.

Ik ben alleen van mezelf ook vrij tenger, nu ben ik pas 14,5 weken dus wie weet hoeveel er nog aan gaat komen....

Share This Page