Ik vond het niet fijn, ik had dan ook rug weeen weet niet of dat uit maakt, maar ik kon de weeen niet goed weg krijgen op de baarkruk. Ik vond de positie op dat moment alles behalve prettig.
volgens mij klopt dit. bij de voorlichting over pijnbestrijding werd dat als nadeel van de ruggenprik genoemd: dat je op bed moet liggen en dus niet op de baarkruk kunt. je hebt namelijk geen controle meer over je benen, ik dacht dat dat de reden is.
Mijn moeder is gewoon op de baarkruk bevallen van mijn zusje. Ze is overigens niet ingescheurd (schijnt vaker voor te vallen bij bevallingen op de baarkruk).
Ik wil zelf ook op de baarkruk bevallen. Als het niet goed gaat dan stuurt de vk jouw wel in een ander positie, bijv. op bed voor als het té snel gaat. Maar dat jij de laatste stuk op bed moet doen van de vk zegt zij er zelf niet goed bij kan is onzin hoor! Ze kunnen dat wel maar willen echt voor hunzelf makkelijker maken, terwijl het JOUW bevalling is! dus hou dit wel in gedachten.
Ik heb met alletwee mijn bevallingen op de baarkruk gezeten. De eerste keer leek het me ideaal. Dit viel zwaar tegen, vond het echt niet fijn. Nu waren mijn weeen op een gegeven moment ook helemaal weggezakt en ben ik in het ziekenhuis moeten bevallen. Bij de tweede wilde ik het nog een kans geven, maar ook dit maal vond ik het zeer ongemakkelijk, echt niet fijn. Ik kon geen goede houding vinden en vond het nog pijnlijker dan op bed. Daar kon ik me beter concentreren en het lag gewoon fijner. Heb er dus geen goede ervaringen mee.
Ik vond hem super prettig. Maakt het persen echt een stuk natuurlijker. Zou hem bij mijn tweede zo weer gebruiken.