baarkruk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelybaby, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    even nog een vraag:
    Op de voorlichtingsavond hadden ze het over een baarkruk..
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Want mij lijkt het een makkelijke pershouding op dat ding, maar vind het een beetje gek, omdat ik niemand ken die dat doet.
    Mij lijkt dat je op zon kruk beter kan persen dan op bed en als je ongipijn hebt zit ik ook graag op toilet.

liefs

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    in 1 woord ideaal!
    en gek?
    helemaal niet! bij volgende weer hoor.
    maar bij mij heef het ook als reden dat ik door de bi niet op mijn rug kan liggen maar al was dat niet het geval! dat ding is super
    alleen op een gegeven ogenblik had ik kont pijn hihi

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik moest tijdens de bevalling even op de baarkruk omdat Jelle een beetje bleef steken. Het werkt wel, maar voor mij persoonlijk was het niet zo fijn... Ik ben aan de dunne kant (normaal zo'n 48 kilo) en heb dus echt geen zitvlees... :) Met als gevolg dat ik steeds met 1 bil in dat gat zakte en mezelf dus echt omhoog moest houden met mijn benen. Mijn man zat dan wel achter me om me vast te houden, maar dan nog was het niet fijn. Ik was blij dat ik weer mocht gaan liggen... Toen was Jelle er zo, trouwens... De zwaartekracht heeft zijn werk gedaan... :)

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    een wc verkleinder zou voor jou ideaal zijn dan! hahaha
    sorry flauw mopje....
    Ik had wel kont genoeg hihi
    teveel eigenlijk

5. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik wil het ook op de baarkruk proberen denk ik. Ze zeggen dat het echt heel erg helpt, de zwaartekracht. Het lijkt mij persoonlijk ook gewoon een hele natuurlijke houding. Als je plaatjes van heel lang geleden bekijkt, hingen vrouwen ook vaak recht op..
    Schijnt voor de vk alleen wat lastig te zijn omdat ze minder goed zicht heeft op of je inscheurt of een knip nodig hebt geloof ik... Dan leggen ze er maar een spiegel onder :)

6. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Scheur je niet sneller in op deze manier?

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben eergisteren op de baarkruk bevallen. Ik vond het prima. Had erg last van rugweeën, waardoor ik niet kon liggen.
    Mijn man zat achter me en hield me vast. Ik steunde ook op zijn benen. Tijdens de persweeën moest ie me ook nog in bedwang houden, omdat ik alle kanten op zwiepte, haha. Zo heeft de a.s. vader nog eens een taak erbij.

Mijn verloskundige was trouwens een groot fan van de baarkruk omdat het de bevalling vergemakkelijkt. ZE had er totaal geen probleem mee om op haar knieën te moeten zitten om de boel te begeleiden. Er lag hier ook een spiegel onder, trouwens.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ben nu ook wel nieuwsgierig geworden.... ik blijf het even volgen ;)

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nou wbt het inscheuren
    als het echt té snelgaat wel
    de vk moet de bevalling goed begeleiden {zoals altijd hoor} en jij moet goed luisteren!
    Ik heb 4 hectingen gehad en ik was maar minimaal uitgescheurd, was uitgescheurd naar voor, achteren en naar opzij en aan de andere kant een soort schaafwondje.
    heb een bevalling gehad van 3 uur

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik dacht ook dat ik het fijn zou vinden, maar ik vond het vreselijk.
    Ik lag veel liever op m'm rug of zij.

Pim

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) HGeeft niks, ik lig hier helemaal in een deuk... :) Misschien moet ik het de Vk eens voorstellen? Zolang ik geen 10 ponder verwacht moet het passen, toch? :) :)

O ja, en wat zou handig zijn, een wc verkleiner met of zonder trapje? :D

12. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    ik ben op de baarkruk bevallen ivm bi (kon niet op mijn rug liggen) maar ook het idee dat de zwaartekracht meewerkt in plaats van dat je tegen de zwaartekracht in moet persen vond ik fijn. Ik heb niet het idee gehad dat ik heel veel kracht moest zetten met persen (dus geen gesprongen aders in mijn gezicht etc). Ik vond het ideaal, bij mij paste het. Kan het aanraden, maar het is natuurlijk persoonlijk of je het fijn vindt.

13. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    oh ja baarkruk
    heb het gelijk bij een van de eerste gesprekken met VK al aangeven
    is toch de meest natuurlijke houding
    met de zwaartekracht mee
    ja heb wel gehoord dat je er een houten kont van kan krijgen
    dat zitten op die rand
    en ja als je nogal smalletjes bent misschien ook niet ideaal
    maar ik ga er voor en je kan altijd weer van gedachten veranderen
    haha zo vaak je wil toch!

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik heb het begin ook op de baarkruk gedaan. Vond het echt de perfecte houding, veel beter als liggen!

Helaas schoot het niet op en wilde ze dat ik het op bed ook nog even probeerde om te kijken of er dan meer vaart in zat. Uiteindelijk is Rick ook op bed geboren, wel na 2 uur persen.
    Op zich was het wel weer lekker dat ik toen al op bed lag en je je meteen helemaal kan ontspannen, maar ik kon tijdens het persen echt mn benen niet omhoog houden toen ik moest liggen. (dat deden uiteindelijk mn man en de staigiare van de VK)

Dit keer wil ik het weer op de baarkruk proberen!

15. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik heb heel even van de baarkruk gebruik moeten maken, omdat het persen niet snel genoeg ging wilde de verloskundige het daarmee proberen, maar omdat ik begon te bloeden en ons zoontje zijn hartslag daalde, moest ik weer terug op bed.

Ik had van te voren zoiets van gewoon op bed en geen poes pas, maar ik moet zeggen dat die baarkruk erg prettig was. Ik denk dat ik de volgende keer er zeker gebruik van ga maken.

16. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik zit er ook over te denken om te bevallen op
    de baarkruk.
    Dit ook vanwege de natuurlijke houding die je aanneemt.
    Bij mij speelt ook mee dat ik me niet zo prettig voel bij
    de gedachte om op bed met alles open en bloot te liggen.
    Ik weet dat hoort erbij maar door slechte ervaringen op
    sexueel gebied voel ik me dan niet op mijn gemak en
    ben ik bang om daar meer mee bezig te zijn dan
    met de geboorte van ons kindje.
    De baarkruk lijkt me gewoon een fijnere houding.

17. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Bij mij werd ook de baarkruk er halverwege bij gehaald omdat ik mijn knieen niet op kon trekken van de pijn toen ik op bed lag.

Ik moet zeggen dat het waarschijnlijk wel heeft bij gedragen aan het vlotten van de bevalling maar op een gegeven moment werd de hartslag van Izaak erg onregelmatig dus werd ik weer op het bed gelegd.

Toen 'stond' zijn hoofdje al dus kon ik mijn knieen weer op trekken. Hij is dus op bed geboren.

Conclusie; wel prettig als onderdeel van maar een bed in de buurt houden is toch handig ;)

18. foefie

foefie Lid

16 okt 2008
    28
    1
    0
    Ik dacht dat ik het wel wilde gaan proberen maar toen de bevalling begonnen was moest ik er niet aan denken om te gaan zitten. Ik kon beide keren alleen maar op mijn zij liggen. Rug ging niet vanwege rugweeën.

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ook ik ga in ieder geval vragen of ze hem mee willen nemen naar boven.
    Ik zal dan wel zien of ik hem wil gebruiken ja of de nee.
    Mijn yoga dame gaf trouwens ook aan dat je in bed zoveel mogelijk kussens in je rug kan zetten zodat je meer rechtop zit ipv plat ligt.
    Je heb dan ook voordeel van de zwaartekracht en je hoeft je hoofd niet heel hoog op te trekken.

Deel Deze Pagina