Tot wanneer (hoeveel weken) mag je gaan zwemmen? Ik heb er ineens veel zin in, maar ben bij de vorige met 35 weken bevallen, dus angstig dat het misschien niet meer kan?
je kan volgens mij tot best wel ver in je zwangerschap zwemmen hor. bij mijn zw.zwemlessen is er een vrouw die 39 weken ver is en toch nog lekker zwemt. ik blijf ook gewoon zwemmen, zolang het prettig aanvoelt. het is alleen zwaar als je uit het water komt.
Hoi, hoi. Ik doe aan zwangerschapszwemmen en daar hebben ze me verteld dat je totop het laatste mag blijven zwemmen. Tenzij je vliezen zijn gebroken (ivm met infectiegevaar). Maar dat lijkt me ook wel heel erg logisch. Tuurlijk is het spannend omdat je de vorige keer al met 35 weken bent bevallen, maar ik zou het echt aanraden om lekker te gaan zwemmen. Ik vind het echt super relaxed! Groetjes Mariska
Hoi hoi, Ik had even een ander vraagje over zwemmen. Met mijn eerste 2 zwangerschappen heb ik ook een keer gezwommen maar mijn tepels gingen zo er branden. Hebben jullie dat ook of weet wat het is? Wil graag gaan zwemmen maarja als mijn tepels zo branden dan doe ik het niet. groetjes
Oh, fijn topic, want ik was ook aan het twijfelen over zwemmen... Gaan jullie echt naar zwangerschapszwemmen, of gaan jullie 'gewoon' zwemmen? Ik wil ook wel graag zwemmen omdat mijn normale sport (soort kickboksen) ff niet zo lekker meer gaat , maar wilde eigenlijk gewoon gaan baantjes trekken of zo. Kan dat eigenlijk wel?
Zwemmen zou geen probleem moeten zijn, heb ik ook begrepen. Dus ik ga komende week ook eens uitvinden hoe ik dat ervaar. Ben net 20 wk zwanger, maar de buik begint al aardig in de weg te zitten. Met de gedachte dat ik nu zo'n beetje op de helft ben en het dus nog veel meer in de weg gaat zitten, lijkt de opwaartste druk van het water me erg prettig. Even niet het idee dat ik zo log ben (heb normaal helemaal geen buik, dus tis flink wennen nu). Het fijne bij ons zwembad is dat je niet voor een bepaald aantal lessen zwangerschapszwemmen hoeft te gaan, maar je kunt per les betalen. Dus heb je een week geen zin, ben je ook geen geld kwijt. Gewoon gaan zwemmen tussen alle wild spelende kids in of alle slagschepen die de gehele badbreedte in beslag nemen voelt voor mij niet helemaal lekker, ben toch bang voor trappen in mijn buik of zo. Dus ik hou me dan voorlopig maar zoet in de dikkebuikenbaan. Ben benieuwd hoe jullie het vinden! Groetjes, Florentine
Ik heb mn hele zwangerschap gezwommen. Heerlijk is het. Ik ben in het kleinere bad gegaan, daar was het water ook nog lekker warm. Daarna naar huis en ik kon zo in slaap vallen van de ontspannenheid. Ik raad het iedereen aan!
Zwemmen is absoluut geen probleem. Het is het enigste zo ongeveer wat ik van de fysio met mijn BI nog mag doen zoveel als ik wil. Zelf ga ik gewoon overdag banen zwemmen, het heet hier volwassen zwemmen maar meestal zijn het toch wel senioren en die letten echt wel op. En tot wanneer, volgens mij zo lang als je het prettig vind en inderdaad je vliezen nog niet zijn gebroken. Iedereen heel veel zzwem plezier en geniet van het gewichtloze, op je rug drijven/zwemmen is echt heerlijk. Groetjes, Krissa
Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik geen genoeg van zwemmen, deed het elke dag, keihard banen trekken. Toen ik precies 40 weken was, verliep mijn kaart en ben ik gestopt. Achteraf had ik nog 6 dagen door kunnen gaan! Ik vond het koude water heel erg lekker en vooral de lucht van chloor vond ik heel lekker. Douchen kon niet vanwege een legionella in de leidingen, dus je kon je afspoelen onder een koude slang met water, zaaaaaaaaalig. En thuis zat ik stiekem aan mijn badpak te ruiken, om nog even de chloorlucht te ervaren. Zwemmen kan absoluut geen kwaad, persoonlijk geloof ik erin dat het goed is om een beetje je conditie op peil te houden. Groet, Foefie
Zolang je vliezen niet zijn gebroken lijkt het me dat er geen bezwaar is om te zwemmen. Dus als je het lekker vindt, vooral doen!
Ik zit op zwangerschapszwemmen en er zijn vrouwen bij die tot het overtijd lopen zwemmen. Moet dus geen bezwaar zijn om er nog mee te gaan beginnen...