Wanneer geplande keizersnede?

Discussion in 'De bevalling' started by Wupsie, Mar 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Vanaf wanneer willen ze dit inplannen?

Als het met de moeder niet goed gaat (veel pijn) en de kleine geen ruimte meer heeft om te bewegen (dus na de bevalling fysio zou moeten wegens zere spiertjes etc), doen ze het dan ook voor de 37 weken??
    :)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik weet het niet, over het algemeen hebben ze al liever dat je later bevalt dan 37 weken, dus ervoor lijkt me dan al helemaal niet mogelijk.

3. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    keizersnee is voor 99% bij 39 weken.

4. Janet83

Janet83 Actief lid

Oct 12, 2009
    158
    0
    0
    Bij ons ook vanaf 39 weken inderdaad.....

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Nee, voor 37 weken wordt er alleen een keizersnede ingepland als er acute nood bestaat voor moeder en/of kind. Het kind is dan gewoon nog niet 'a terme' dus als er geen absolute noodzaak bestaat wordt er gewacht tot minimaal 37 weken, en eigenlijk zelfs nog langer (minstens 38+ weken) in verband met longrijping van het kindje. Een te vroeg geboren kindje heeft namelijk vaak problemen met de ademhaling omdat de longetjes nog niet rijp genoeg zijn. In principe dus geen keizersnede vóór de 37 weken...

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Als er geen absolute medische noodzaak is, dan niet voor de 38 weken...

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Voor de kleine kan het wel noodzaak hebben, dus dat is nog maar de vraag.

8. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ow en ik weet trouwens heel goed dat ukje problemen kan ondervinden (momenteel wordt dit gelukkig al niet meer verwacht). Heb al 15 weken bedrust ongeveer wegens dreigende vroeggeboorte. Maar ukje zit nu klem en beweegt bijna niet meer, dat is toch een zorg. Vandaag de gyn maar weer eens bellen:)

En pas bij 39 weken? In ons ziekenhuis doen ze vaak al bij 37 namelijk.

9. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Maar met een kindje in 'problemen' wordt dus echt bedoeld: foetale nood. Dwz dat het kindje in je baarmoeder dreigt te overlijden. Alleen in zo'n geval is een kindje beter af buiten de baarmoeder.
    Jij noemde in je openingspost dat je kindje weinig bewegingsruimte meer heeft en na de geboorte mogelijk fysiotherapie nodig heeft, dat lijkt mij (maar ik ben geen arts) geen reden voor een eerdere keizersnede.
    Maar goed, ik zou het zeker navragen bij je gyn als ik jou was..!

10. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ze verwachten dat vanaf nu af de groei zal gaan achterblijven wegens geen ruimte om te groeien. Dan is de kleine beter af buiten mijn buik. Want ze willen die weken in mijn buik juist om de kleine te laten groeien, als dat niet meer gebeurd is dat zinloos (en er kunnen ook dingen gaan vergroeien, dus zeker een risico iets). Daarom steeds groeiechos.

Ben bijna 31 weken, al blij dat we dit hebben gehaald:)
    Vrijdag weer naar gyn, wil toch weten wat de bedoeling is. Ukje soms 12 a 13 uur niet voelen is niet de bedoeling!! (gelukkig is ukje gulzig en hikt kleine dus wel)

En even praten over hoe we mijn pijn gaan aanpakken, want wordt beetje verdrietig ervan:p

Share This Page