Baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nemo, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik wil graag bevallen op de baarkruk.
    Zijn er meiden hier die daar ervaring mee hebben ? Of het ook van plan zijn ?

Mijn redenen:
    Je hebt de zwaartekracht mee, lijkt mij heerlijk als ik ongi was en erge pijn had zat ik vaak ook tijden op de w.c, als je ligt druk je een ader dicht (ik meende de onderste holle ader) en volgens mijn verloskundige heb je minder kans op scheuren/knippen.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee... Was het wel aan het overwegen, maar na de inleiding 'normaal' op bed bevallen...

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben bevallen op de baarkruk en dat vond ik een prettige manier. Je hebt idd de zwaartekracht mee en het voelt natuurlijker om zittend te persen. Liggend lukte me dat echt niet.

Ik ben wel ingescheurd, maar niet ernstig. Ook ging het persen voor mijn gevoel sneller. Het is alleen lastiger om te zuchten wanneer het hoofdje staat, ook door de zwaartekracht.

Ook steun je lekker op je op partner die achter je zit.....

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sorry geen ervaring mee, we gingen met gym nh zh verloskamers kijken, en toen mocht je er op zitten, op z'n baarkruk,
    ik zei meteen dit is niks voor mij...

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben de eerste keer liggend bevallen en nu met Tim op de baarkruk.
    Heeeeeerlijk! Echt een aanrader! Heb tijdens mijn controles bij de vk ook aangegeven dat ik daar graag op wilde bevallen en heb er geen spijt van.
    Voor mijn idee had ik ook opeens wat minder sterke persweeen en ook dan lukt het je om je kindje eruit te krijgen.. idd door de zwaartekracht.

Ik zou het zo weer doen.
    Je hebt eigenlijk meer kans op inscheuren, omdat het te snel kan gaan. Je lichaam heeft geen tijd om langzaam op te rekken en kan daardoor sneller scheuren. Maar als je goed naar je vk luisterd en ook echt gaat zuchten wanneer zij zegt dat je dat moet doen, is er vrij weinig aan de hand. Door het zuchten geef je je lichaam weer iets meer tijd om langzaam op te kunnen rekken.
    Bij Lisa had ik een knip gehad bij het liggend bevallen. En bij Tim , op de kruk dus, helemaal niets .. zelfs niet ingescheurd, en dat met een bevalling van maar 3 uur en een kindje van 4080 gram!

Succes!

6. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik heb liggend de eerste weeën opgevangen en toen dat niet echt opschoot, heb ik kwartiertje op de baarkruk gezeten. Dat ging idd en stuk sneller, alleen is het een stuk moeilijker om weeën weg te puffen, door de zwaartekracht, zoals susanne al zei. Toen ben ik weer op bed gaan liggen. Ik vond de combinatie bed/baarkruk perfect. Volgende keer weer ;) Succes!

xxx

7. Bloem

Bloem Actief lid

21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    klinkt wel goed dus allemaal, ik heb het ook al aangegeven bij de verloskundige.... Van mij mag de kleine dus vandaag komen.. :)

8. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi Nemo,

Ik wil heel graag bevallen met een baarkruk. Inderdaad ook om de zwaartekracht, maar ook omdat ik bij mijn beste vriendin bij de bevalling ben geweest en die zoveel pijn en moeite had met liggen (terwijl het van de artsen MOEST). Ze kreeg ontzettend veel pijn in haar buik, maar ze moest op haar zij blijven liggen voor de baby.

Zittend lijkt me toch het prettigst, hou nu al niet van liggen! :(

Liefs, Daphne

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Daphne wat raar dat je vriendin moest blijven liggen, je hebt toch altijd zelf inspraak hoe je bevalt ?
    Ik zet de baarkruk gewoon naast het bed, mocht het niet bevallen dan stap ik zo over.

10. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Ja, dat is ook wel zo, maar bij elke wee viel de hartslag weg van de kleine en die konden ze alleen zien op de meter als ze op haar zij lag (ze is nogal fors, 110 kilo).

Daarbij ving ze haar weeen zo gigantisch goed op dat ze geen ontsluiting kreeg! Dus werd ze een handje geholpen met opwekkers. Maar ja, ze had doordat ze op haar zij moest liggen dus erg last van haar buik.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu echt met een kussen op mijn zij moet liggen, anders krijg ik ook pijn in mn buik, dus kan me heel goed voorstellen dat als je weeen hebt je HELEMAAL NIET op je zij wilt liggen, zonder ook maar enige ondersteuning!

Is inderdaad wel een goed idee van je, om gewoon naast je bed te gaan zitten en als het niet gaat lekker op bed te gaan liggen!

Liefs, Daphne

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Je moet wel genoeg plek hebben naast je bed/op je kamer.

Want de vk zit voor je en je man achter je!

12. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Tweede bevalling op de baarkruk, en dat beviel veeel beter!Voor mij veel natuurlijker en logischer, de zwaartekracht helpt mee, je kan meer druk zetten.Tja, hetzelfde als de inboorlingen doen, die bevallen ook op hun hurken, zal niet voor niks zijn.

13. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Helemaal mee eens Patries38,

Het lijkt me echt veel prettiger! Morgen heb ik een afpraak bij de VLK, dus ga ik het meteen vragen. Zal het wel laten weten wat ze zei! :)

Ben benieuwd hoe zij er tegenaan kijkt!

Liefs, Daphne

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn plan was met de 2e ook gebruik te maken van de baarkruk. Idd dat liggen werd ik bij de eerste niet bepaald vrolijk van :(:( Maarja, kleintje had zo'n haast dat de vk nog maar nét op tijd binnen stapte om haar op te vangen..ben dus staand bevallen :) Moet zeggen dat dat ook wel heel erg fijn was! Ook door de zwaartekracht.

15. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

haha wat grappig staand :D

nou mij lijkt zon baarkruk idd veel fijner!
    hou t in mn gedachten :)

16. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Niet alleen grappig, maar ook snel ;) Totaal van eerste wee tot geboorte 2 uurtjes! :)

17. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Nou, ik ben bij de verloskundige geweest. Kom er via haar nu achter dat ik hoogstwaarschijnlijk een blaasontsteking heb (elke keer na het toiletbezoek harde buiken)! :(

Maar wat de baarkruk betreft, daar was ze zeer over te spreken! Ze heeft het met grote letters in het dossier gezet! Ik ben helemaal blij! :)

En met de baby gaat ook alles goed (toch even mededelen), heeft nu een groeispeurt! :D

Liefs,

Daphne

18. kristel

kristel Niet meer actief

Bij een eerste kind kan je het goed gebruiken (zelf geen ervaring). De houding die er op lijkt is op je handen steunen en knieen wat uitelkaar (is ook goed voor het trainen van bekkenbodemspieren).

Bij mijn 2e en nu 3e wordt de baarkruk afgeraden, omdat mijn bevallingen te snel gingen. Dus dan is de zwaartekracht minder wenselijk.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wil het liefst (denk ik nu) een badbevalling maar als dat niet kan wil ik ook de baarkruk. Ben erg benieuwd hoe dat is. Zijn er nog meer meiden die daar ervaring mee hebben?

Liefs
    Manuela

20. Robine

Robine VIP lid

8 aug 2006
    5.458
    0
    0
    Lerares L.O.
    Leiderdorp
    Ik moest tijdens de persweeen erop om de zwaartekracht te helpen vanwege mn heftige en strakke bekkenbodemspieren, maar ik vond het niks. Ik was al zo verslapt van de pijnlijke weeen dat ik alleen nog maar wilde liggen!

Deel Deze Pagina