Hallo dames, ik heb mijn verhaal al gepost in ons Novembermama's topic maar hoop dat ik hier wat meer reacties krijg. Heb dus ook een deel van het verhaal uit dta topic gekopieerd. Zaterdagochtend ben ik door de vk doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg in verband met minder leven. Mijn bloeddruk ligt normaal zo rond de 120/70 110/60. Deze bleek in het ziekenhuis 130/90 te zijn, dus voor mijn doen behoorlijk hoog en vooral de onderdruk zat op het randje van té hoog volgens de artsen. Bloed en urine was schoon dus geen sporen van zwangerschapsvergiftiging en de ctg en echo etc zagen er ook goed uit. Gisteren weer terug, dat is standaard procewdure bij minder leven en weer was alles goed. De ctg liet zelfs wat contracties zien en de onderdruk was iets gezakt naar tussen de 85/90. Omdat ik hoofdpijn bleef houden wilden ze me voor de zekerheid vandaag toch nog even terugzien en nog een keer bloed en urine afnemen. (gekopieerde stuk uit novembertopic) Dames ik ben net terug uit het ziekenhuis en wil graag jullie mening even horen. De ctg zag er goed uit, contracties vandaag in geen velden of wegen te bekennen ookal had ik zelf wel krampen in mijn rug en harde buiken, apparaat gaf niks aan dus zal het me wel inbeelden. Bloeddruk was ook goed, voor mij aan de hoge kant maar tussen de 80 en 85 geen reden voor paniek. In het bloed en de urine was ook niks te vinden. Dat werd me verteld door 2 naar mijn mening jonge grieten die dan arts zouden moeten zijn. Veel ouder dan mijzelf zullen ze niet geweest zijn en ben 24. Toen ze zo aan het vertellen waren dacht ik du sook ik hoef niemeer terug te komen. Beginnen ze me over dat ik morgen voor een ctg terug moet komen. Er is zo verder dus geen reden tot paniek, maar omdat ik nu toch al 3 dagen terug had moeten komen en al 2 dagen bloed had moeten prikken en de baby eigenlijk wel klaar was op geboren te worden willen ze me woensdag gaan inleiden! Hoe ik daar over dacht. Toen ik daar lag had ik zoiets van ja het zou me eigenlijk niet uitmaken. Maar hoe langer ik erover nadenk... De kans is dan sowieso groot dat ik op 1 december beval (de enige datum dat ik eigenlijk absoluut niet wil bevallen omdat ik dan al zoveel verjaardagen heb in de familie). Ik kan dan niet met mijn eigen vk bevallen en het belangrijkste van alles, met 40.2 inleiden zonder dat er echt een reden voor is, vind ik eigenlijk de grootste onzin!! Ik ga sowieso straks de vk even bellen en met haar overleggen wat zei ervan vind. De afspraak voor het inleiden staat en als ik morgen daar ben voor de ctg dan kan ik definitief beslissen of ik die afspraak wel of niet laat doorgaan. Hoe denken jullie hierover?
Mijn persoonlijke mening als ik jouw verhaal zou lees: niet doen. Je geeft zelf een aantal 'tegen' argumenten en kan niet echt 'voors' noemen. Maar zou zeker even overleggen met je vk. Je kan natuurlijk ook nog even kijken hoe je je de komende dagen voelt (voel je je weer niet helemaal goed, gaat de baby weer minder bewegen etc. of voel je je redelijk ok en wacht je gewoon af wanneer de kleine komt). Persoonlijk herken ik wel iets van je klachten. Heb zelf de laatste weken vrij veel last gehad van hoofdpijn, sterretjes zien, harde buiken, bandgevoel, iets hogere bloeddruk als normaal, maar ook bij mij bleven de bloedwaardes prima en urine was schoon. Oorzaak is niet gevonden in de paar bezoeken die ik aan het ziekenhuis gebracht heb
Ik zou het ook niet doen als ik jou was, hoe graag ik ook zou willen bevallen nu. Jouw verhaal lijkt wel een beetje op het mijne. Ik ben gister door de vk doorgestuurd omdat ik weinig leven voelde. Heb een CTG gehad in het ziekenhuis en moest vanmorgen nog een CTG laten maken. Alles was prima, maar dat is procedure ofzo. Toen ik vandaag weer thuis was werd ik gebeld door de arts dat ik me niet meer had gemeld op de poli, nadat ik de CTG had gehad en dat ze meestal nog even een echo maken om ook te kijken naar het vruchtwater. Ze vroeg dus of ik vanmiddag nog gelegenheid had om terig te komen en ben dus weer geweest voor een echo. Deze was gelukkig ook prima, maar toch moet ik woendag nog een keer terug komen voor nóg een CTG. Ik moest me geen zorgen maken, was echt niets aan de hand, maar procedure...ze zijn gewoon extra alert zeiden ze... Heb de vk daarna weer gebeld om alles te melden en die zei ook dat ik me echt geen zorgen moest maken dat ik weer terug moest. Zij vond het onzin en zonde van het heen en weer gereis, maar ik kon wel gewoon gaan natuurlijk. Was puur een geld kwestie zei ze en dat geloof ik nog ook.... Bij mij dus niet gesproken over inleiden of wat dan ook, maar zou het niet doen, zeker niet als alles verder goed gaat met je kindje! Ik denk persoonlijk ook dat je vk er niet achter staat... mijne zou iig niet mee instemmen denk ik Succes!!!
Gelukkig wel, dochter is nu inmiddels 8,5 maand Ze liet wel even op zich wachten, maar heeft uit zichzelf besloten met 41+1 te komen hihi. Helaas hielden me klachten echt aan tot die dag.. Doe wat goed voelt voor je! Succes nog deze echte laatste loodjes..
Ik zou het niet doen, want mijn vorige bevalling is ook ingeleid vanwege veelvuldig bloedverlies maar het kindje deed het prima maar omdat ik al bijna 7 weken non stop in het ziekenhuis lag ben.ik ingeleid omdat ik het zat was maar mijn zoon kon de weeen zo slecht aan en de ontsluiting schoot maar niet op en dat werd een spoed ks. En heb achteraf veel spijt gehad omdat als het misschien beter zijn tijd was geweest het wel goed wad gegaan! Mijn lichaam en kind waren er niet klaar voor en ben er van overtuigd dat het beter is als je je kind zelf de tijd geeft! Soms kan het niet anders maar ik Jou geval had ik nee gezecht dan maar wat extra controles of zo.
ben aant wachten op een telefoontje van mijn vk. Ze wilde sowieso al kijken of ze me woensdag kon strippen. Ga denk ik vragen of dat anders niet eventueel morgen zou kunnen. Probeer dat liever eerst ipv meteen ingeleid te worden. Mijn moeder zei ook al: die gyn wil gewoon zelf de bevalling in handen hebben!
Blijf je eigen gevoel volgen, dat is altijd het belangrijkste. Tenzij er een gegronde rede is om je woensdag in te leiden....
als er een goede reden voor was zou ik geen moment twijfelen, gezondheid gaat voor! maar er is zover ik weet geen reden behalve dan dat ik me niet lekker voel en de rest van de week geen tijd is...
Ik heb ook met dat dubbele gevoel gelopen maar ik heb gister de knoop doorgehakt en ik word morgen ingeleid. De baby wordt n.a.v buik en hoofdmeting geschat op 4300gr en en zitten al verkalkingen in de placenta. Dat is een teken dat de baby tegen zijn max aan zit maar mijn lijf maakt nog niet echt aanstalten om te gaan bevallen. Ik word ingeleid met een vaginaal tabletje en daarna een infuus om de weeën op te wekken. Ik had ook liever spontaan bevallen maar soms zit het er gewoon niet in en is het voor jouw eigen gezondheid en die van de baby beter om in te leiden. Het is alleen helaas wel zo dat een strippoging voor de 41 weken bij vrij weinig mensen echt zin heeft. Het zorgt alleen maar voor veel harde buiken en rotgevoel tijden/na het strippen. Dat was iig ook bij mij het geval en ik ken meer meiden die hetzelfde hebben gehad. Je zou kunnen wachten tot je 41 weken en dan opnieuw een gesprek aan kunnen gaan met de gyn. En sowieso geeft de CTG goed aan of de baby het nog naar z'n zin heeft. En inleiden betekend niet dat de baby dezelfde dag nog wordt geboren. Het kan alle kanten op! Succes iig!
Weer even gekopieerd, geen zin om alles dubbel te typen) Net terug uit het ziekenhuis, ctg zag er goed uit ook weer volop contracties te zien, echt regelmatige bergjes maar daar zeiden ze niets over. De arts is nog even bij me geweest ivm wel of niet inleiden. Ze begreep me wel waarom ik het nog niet wilde maar ze wilden me niet helemaal zonder reden inleiden. Mijn bloeddruk is toch al een aantal dagen op het randje, en ookal is er nu nog niks aan de hand is dat vaak een teken dat er wel problemen gaan komen en die wilden ze voor zijn. Snap het van hun kant dus ook wel. Heb de vk aan de telefoon gehad en zij is er ook geen voorstander van. Ze gaat me vanmiddag om 4 uur strippen en we willen dus eerst kijken of dat iets uithaalt. Vond de gyn ook een goed idee en we konden nog altijd later in de week een inleiding plannen. Ze zou de vk hier ook nog even over bellen om te overleggen. Hoop dus dat het wat gaat uithalen. Ik hoef in principe niet meer op controle in het ziekenhuis maar als mijn klachten toenemen of te lang aanhouden moet ik wel meteen aan de bel trekken.
Dat hoef je je echt niet in te beelden hoor... rugweëen en beenweëen worden vaak niet opgepikt door het CTG apparaat, zeker wanneer de weëen nog niet heel krachtig zijn. Ben benieuwd of het strippen succes zal hebben!
Strippen kon niet omdat ik nog potdicht zat. Volgens de vk had ik in principe dus ook helemaal niet ingeleid kunnen worden. Alles kan natuurlijk geforceerd worden maar ze betwijfeld of het veel gedaan zou hebben en dan zou het dus waarschijnlijk uitgelopen zijn op een ks of vacuumverlossing. (Ze hebben in het ziekenhuis trouwens ook helemaal geen inwendig onderzoek gedaan, wat ik meteen al raar vond) Als ik dus al ingeleid zou zijn geworden was ik hoogst waarschijnlijk door een hel gegaan! Morgen komt de vk mijn bloeddruk meten en kijkt dan meteen of ze me eventueel nu wel kan strippen.
Inleiden als alles nog potdicht zit kan ook prima hoor. Als je een veel te hoge bloeddruk hebt/ of zelfs nog hoger wordt, zit er niks anders op tenslotte. En het hoeft echt niet te eindigen in een keizersnee of vaccuum verlossing.... een vaccuumverlossing heeft niks te maken met het nog potdicht zitten bij start van de inleiding. De baarmoedermond wordt dan eerst week gemaakt dmv gel of een balloncatheter. Hier merk je weinig van en zodra het kan worden de vliezen gebroken. Soms komt de bevalling dan gewoon alsnog vanzelf op gang en anders krijg je een infuus met weeënopwekkers. Je hoeft daarbij echt niet door een hel te gaan, zoals je schreef, dat is wel heel kort door de bocht. Tuurlijk is het logisch dat je voorkeur hebt om spontaan te bevallen... maar is het niet anders, dan kan inleiden, ook als het potdicht zit, alsnog voor een prima bevalling zorgen, waar je ook met een goed gevoel op terug kunt kijken (ik spreek uit ervaring, ik ben ingeleid en had een prima bevalling uiteindelijk! Echt geen hel).