baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door annekulpe, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heeft er iemand ervaring met een baarkruk?
    ben er zelf best benieuwd naar , maar wil toch ook wel graag andere ervaringen horen... :)

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben ook benieuwd, wil ook graag op een baarkruk bevallen.

3. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Oh ja, ben ik ook benieuwd naar. Ik heb tijdens de bevalling in het ziekenhuis zo'n beetje de hele nacht zittend op de wc doorgebracht omdat ik mij daar veel beter bij voelde. Lijkt mij dus heel geschikt.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik vond dat ook het prettigste. De houding lijkt ontspannender.
    Helaas lag ik aan het ctg en met zo'n draadje op Quinn zijn hoofdje dus moest ik het bed op.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ik wil ook op de baarkruk.

Ik zet hem vlak naast het bed, dus als het echt moet dan maar op bed.

Mijn zusje zegt dat je met het bevallen op de kruk meer kans hebt op inschuren en aambeien. Dus dat zouden nadelen kunnen zijn.

Maar elke ervaring zou ik ook wel willen weten.

6. Niet meer actief

Ik heb de baarkruk geprobeerd... van tevoren leek het me erg prettig maar dat was het dus in de praktijk niet... zat er zeer ongemakkelijk op!

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik wilde in het water bevallen, maar t werd een ZH bevalling. Dan wilde ik op de baarkruk! Nou, toen ik eenmaal weeën had, wilde ik helemaal niet meer van houding veranderen, hihi. Ik zou gewoon aangeven dat je het misschien wil, dat ze hem bij de hand kunnen houden. En vind je het niks, dan ga je gewoon weer liggen. Een vriendin van me vond het geweldig.

8. Niet meer actief

een kennis van me is bevallen op de baarkruk, haar zoontje was nog niet ingedaald en ze was al 45 minuten aan het persen en hij wilde nog niet komen (en dat voor haar 4e kindje)

eenmaal op de baarkruk viel haar kind er zowat uit zei ze.....

9. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Bij de baarkruk gaat het inderdaad wat sneller. Alleen heb je dan wel meer kans op inscheuren.
    Als je te lang op de baarkruk zit kun je last van stuwing in de vulva krijgen en je hebt hierdoor meer kans op aambeien.

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben op de baarkruk bevallen. Het was niet van te voren gepland, maar vond het ideaal.

Je hebt de zwaartekracht mee en ik vond het een natuurlijke houding.

Je moet wel heel goed luisteren naar de VK, wanneer je moet persen en zuchten. Heb ik helaas niet gedaan en ben wel wat ingescheurd (maar toch maar 5 hechtingen)

Ik zou zo weer voor een baarkruk kiezen

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik wil ook op de kruk bevallen, maar nog geen ervaring. Zet hem gewoon naast het bed, mocht ik me halverwege toch bedenken kruip ik lekker op bed.

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Zet dan wel een krukje naast je bed....anders is het bed te hoog en kom je er voor geen meter meer op.....

Dat was mijn probleem :D

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    nou ik heb hem alvast gereserveerd.... ben erg benieuwd! we zullen zien of het wat is en of ik hem dan ga gebruiken, zal in ieder geval vertellen of het dan wel of geenh succes is! :p

14. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    iK ben ook bevallen mbv de baarkruk. Voor mijn gevoel een heel logische houding.Ik kon absoluut niet op bed bevallen vanwege B.I.
    Drie persweeen op de kruk en hij was geboren, derde weer op deze manier

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb toen de persweeen niet opschoten even op de baarkruk gezeten. Ik vond het niet prettig. Op mijn zij in bed vond ik het fijnst.

16. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    vond de baarkruk vreselijk, maar goed, dat is puur persoonlijk. Voor mijn gevoel werd juist versterkt dat je laat maar zeggen van achter perst in plaatst van op de plek waar je kindje zit. Ik zou iig de volgende keer nooit meer voor een baarkruk kiezen.

17. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ik ben 4 jaar geleden van mijn eerste bevallen op de baarkruk. bij mij was het ook niet gepland maar had erge last van rugweeen. wat een verademing was dat zeg op die kruk, mijn partner vond het ook prettig.(hij zat achter mij) en had zo ook het gevoel dat ie "meedeed"....ik heb nu ook aangegeven bij de Vk. dat de kruk met haar mee mag komen.

groetjes

Deel Deze Pagina