hallo verloskundige, ik ben bijna 9 weken zwanger, en was vanaf week 6 erg misselijk. Sinds vorige week opeens bijna niet meer, dit maakte me zo onzeker dat ik gisteren een test heb gedaan, die ik nog had liggen. de 2e streep is een heel stuk lichter als de controlestreep, terwijl ik bij mijn eerdere test, zo rond de 5 weken echt 2 hele dikke strepen had. Ik dacht dat ik misschien veel had gedronken, dus heb vanmorgen nog een test gedaan, deze was weer zo licht. (allemaal zelfde merk test) Ben nu echt heel erg onzeker, heb verder geen krampen of bloedverlies, maar wel opeens weinig symtomen. Als het hartje gestopt zou zijn, zou dan de streep inderdaad lichter worden? Heb maandag een echo, maar ben zo bang dat het mis is. Kan het nog ergens anders door komen dat de strepen opeens zo licht zijn, of moet ik rekening houden met het ergste? (heb nog geen eerdere echo gehad) ik snap dat je het vanaf daar niet kunt zien, maar hoop toch een beetje dat je me gerust kunt stellen. groetjes en alvast bedankt, sab
Hoi Sab, ik snpa je ongerustheid, maar die moet je eigenlijk niet baseren op het wel of niet hebben van zwangerschapsklachten of het verdwijnen ervan, want dat zegt echt niets. En ook niet aan de dikte van een streepje op een test. Zolang je geen bloed verliest en geen buikpijn hebt, is de kans het grootste dat alles goed zit. Het blijft natuurlijk spannend, maar nav je verhaal zeg ik niet dat je nu een grotere kans op een miskraam hebt. Maandag komt de verlossing en ik hoop een hele positieve voor je! Groetjes Brigitte