Baarmoeder 9 weken voor op groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lola1982, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo Allemaal,

Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij.
    Ze is 22 weken zwanger en is vanmorgen bij de gynaecoloog geweest.
    Deze kon vertellen dat haar baarmoeder al zo groot is als het normaal zou zijn met een zwangerschap van 31 weken.
    Haar kindje is volgens de groei echo geschat op 23 weken.

Haar gynaecoloog zei probeer je er maar niet te druk over maken.

Heeft er iemand hier ervaring mee? En ben je eerder bevallen? Of gewoon volgens de termijn van de zwangerschap?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    is je vriendin toevallig klein? ik heb een "korte" buik zoals ze zeggen. De afstand navel/middenrif is korter als gemiddeld. Hierdoor kloppen mijn metingen ook niet met het gemiddelde en zit mijn buik eerder "vol". Maar rare opmerking van de gyn;
    probeer je er maar niet druk om te maken?? Uhhh waarom wel/niet? ---> reden??

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik ben klein en had dit ook. Nou klinkt 9 weken wel als heel veel...
    Op alle echo's bleek de baby precies op schema en niets voor te liggen. Alleen was het hoogste punt in mijn buik al snel bereikt aangezien ik maar een korte buik heb.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vroeg me hetzelfde af als mijn voorganger. Ze meten je baarmoeder aan de hand van de afstand tussen schaambeen, nagel en borstbeen.
    Ik heb een heel lang bovenlijf en mijn navel schijnt niet op de plek te zitten waar hij bij vrouwen in normale proporties zit.
    Mijn baarmoeder was volgens de vk dus 'te klein'. Het tegenovergestelde dus.
    Heb zelfs een groei-echo gehad om die reden. Maar onze uk ligt toch precies op het landelijk gemiddelde...

5. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    tsjee
    als ik zulke dingen lees denk ik wel eens, heel handig en fijn al die technologie van tegenwoordig
    maar SOMS weten we te veel en is het helemaal niet fijn :p

als het niet lekker zit moet ze misschien de gyn even bellen voor wat verdere inlichtingen?

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

hier wel ervaring mee,ik ben een klein vrouwtje van maar 1m63. Mijn baarmoeder ligt al voor de 3de keer voor. Mijn 1ste zoon,geboren met 36 weken woog 10 pond. Mijn 2de zoon met 37 weken woog 8 pond. Ben benieuwd of ik dit keer de 38 weken haal,want mijn meisje ligt al ruim 4,5 week voor in groei en ik zak met 38 weken worden ingeleid. Als de ruimte op is willen ze er bij mij eerder uit.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bedankt dames!

Ze is idd maar klein. 1.63.

Hoeveel liep jullie baarmoeder ongeveer voor?

8. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij mij loopt de baarmoeder "maar" 2 weken voor, al een hele tijd. Dit betekende volgens de vk óf veel vruchtwater, óf een groter kind dan normaal.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn schoonzus haar baarmoeder ´loopt ook 2 weken voor´. Kindje niet volgens de gynaecoloog. (vriendin en schoonzus lopen beide om medische redenen bij een gyn).

Maar bij die vriendin is dus haar vruchtwater opgemeten en het kindje. Beide normaal.
    En de gynaecoloog heeft zijn meetlint er bij gepakt voor de hoogte van de BM te bepalen, omdat hij zeker wou zijn dat de BM echt 9 weken voor loopt!

Er is ook weinig op het net over te vinden!

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik had ook iets vergelijkends mijn schoonzus heeft kort boven lichaam ze dachten dat ze een groot kind zou krijgen omdat de baarmoeder zo hoog stond. dat wer een 6 ponder.
    Bij mijzelf dachtten ze dat mijn zoon te klein zou zijn ik ben zelf 1.85 en een lang boven lichaam. zelfs groeie echo gehad en daar zou het een 7 hoguit 8 ponder worden. uiteindelijk kwam er een 10 ponder uit.
    Als je erg lang bent klopt de maatvoering vaak niet maar ook dus als je een kort bovenlichaam hebt is de maatvoering soms verkeerd.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn baarmoeder is niet heel groot maar zit wel heel hoog. Met 14 weken en 3 dagen kwam mijn baarmoeder al bijna 2 vingers boven de navel uit, máár onder mijn navel zat bijna niks! Kon volgens VK geen kwaad maar moet in de komende tijd wel meer naar beneden gaan groeien anders zou ik er last mee krijgen. Maar meer kon ze er ook niet echt over vertellen...

12. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn baarmoeder loopt ook een paar weken voor op groei! Maar mijn kindje achter! Was bij onze 2e ook al zo heb me er nooit druk om gemaakt mijn gyn ook niet eigelijk!

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bedankt allemaal.

Vriendin maakt zich zorgen omdat het niet om een paar weekjes gaat, maar 9. Ze heeft inmiddels zelf weer contact gehad met de assistente van de gynaecoloog, maar ze blijven erbij, geen zorgen om maken. Dus dat gaat ze proberen niet te doen.
    Ze heeft wel een zwangerschap die niet helemaal makkelijk verloopt. Ook al opgenomen geweest ed, dus dit was weer even nieuws waar ze logischer wijze om schrok, maar het scheelt wel om verhalen te lezen dat meerdere dit hebben gehad!

Deel Deze Pagina