pijnlijke armen en tintelingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ALeV84, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb sinds vorige week de hele dag door pijnlijke armen. Ze voelen heel stijf aan en ik kan moeilijk dingetjes vastpakken. Laat ook van alles vallen. Ook voel ik regelmatig tintelingen en trillingen in mijn vingers. Het is zo moeilijk omdat ik nog een peuter van 2 thuis heb lopen die ik ook de hele dag door moet optillen. Is dit herkenbaar/ hoort dit bij het zwanger zijn??

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    klinkt als carpaal tunnelsyndroom, zwangere dames hebben hier vaak last van.
    ff naar de huisarts!

3. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    aangezien ik zelf soms t zelde heb ging ik even googelen op tunnelsyndroom, en zag dit plaatje:

Bij mij vallen soms mijn pink en de helft (aan de kant van m'n pink) van mijn ring vinger "in slaap" dus juist het stuk wat op het plaatje gewoon is.. dat is dan wat anders zeker?

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Oh ja vergeten te zeggen, ik ben gister bij de huisarts geweest hiervoor. Ze kon er niks over zeggen en denkt niet dat he bij het zwangerschap hoort. Ik had dit nl. voor mijn zwangerschap ook een aantal weken, maar kan me niet zo goed herinneren of het om precies dezelfde klachten ging. Ze nam me ook niet echt serieus. Ik moest een dagboek bijhouden van hoe en wanneer ik hier het ergste last van heb op een dag. Maar ik heb het de hele dag door. S'avonds iets minder omdat ik dan eindelijk kan rusten met mijn armen. Ik vind dit heel eng :(

5. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb net die site bekeken en mijn klachten lijken ook veel op die van carpaal tunnel syndroom. Vooral dat doof gevoel van de eerste drie vingers. Maar ik voel het niet alleen in mijn vingers, ook heel erg in mijn bovenarmen. Morgen heb ik 20 weken echo :) :)

Overmorgen nog maar eens naar de huisarts.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Carpaal tunnelsyndroom kan ook hoger zitten, waardoor je dus in je gehele arm klachten hebt.

Meestal zit het in de pols, maar mijn schoonmoder heeft bijv een beklemming in haar oksel..waardoor dus de hele arm & hand slaapt. Laat ook alles vallen.
    Succes bij huisarts! hopelijk neemt hij/zij het nu wel serieus

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap last gehad van het cts. Erg pijnlijk en lastig. Jij schrijft over pijnlijke armen, maar bij mij waren het "alleen maar" mijn vingers (handen) en polsen. Maargoed, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk. Bij mij hield het echt verband met mijn zwangerschap. Direct na de bevaling was het over.

Ikzelf ben er overigens nooit voor naar de huisarts geweest, maar de vk had me verteld wat er aan de hand was. En dat het dus vaker voorkomt tijdens een zwangerschap. Aangezien jij het idee hebt dat de ha je niet serieus neemt, kun je je klachten wellicht beter met jouw vk bespreken. ;)

Succes met de 20 weken echo morgen!

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Rare vraag, ben je erg gespannend of gestressed??

Ik heb namelijk dezelfde klachten en ben gisteren bij de fysio geweest. Zij keek ook eerst naar het carpaal tunnelsyndroom, maar omdat ik er in mijn hele arm last van heb, had ze niet het idee dat dat het was. Ws zou het uit mijn nek/schouders komen. Ze heeft daar flink gemasseerd en dar loopt een bepaalde spier en die zit bij mij muurvast door alle spanningen die ik heb. Daarom heb ik die klachten in mijn armen en handen omdat er door die stijve spier ws een zenuw oid beklemd zit.
    Misschien een keer een afspraak bij de fysio maken?

Deel Deze Pagina