hoe voelen weeen precies?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bellabella, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoe weeen eigenlijk voelen. Is dat een extreem erge ongesteldheidspijn? Ik las dat persweeen een branderig gevoel geven. Maar wat voel je eigenlijk als het allemaal begint? Buikgriep pijnen in je buik? (je krijgt immers ook diarree).
    Ik ga het natuurlijk tzt allemaal zelf meemaken maar ik was gewoon even benieuwd..

Groetjes!

2. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Het begon bij met met lichte krampen, alsof je darmen van slag zijn. Toch voelde ik gelijk dat het vanuit de baarmoeder kwam. Deze krampen werden steeds heftiger, we heel duidelijk in een golfbeweging (je voelt hem aankomen, piek, en hij rolt weer weg) Doordat ik de golven probeerde te visualisren kon ik de weeen ook goed aan. Tot.. de persweeen. Die waren heel heftig, echt een oerkracht. Je weet gelijk dat het persweeen zijn, ik kon ze niet goed meer opvangen met rustig ademen (moest van de verpleegkundige wat in 10 min van 7 cm naar 10 kon volgens haar niet, wel dus..)
    Ik moest ze met alles wat je in je hebt opvangen, toen kwamen er ook echt oergrommen uit me volgens mijn man.

Op het moment dat je echt in je weeen zit, weet je echt dat het zover is.

Veel succes!
    Groetjes, MAyke

3. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    poeh moeilijk vind ik het om te omschrijven...

In het begin was het bij mij goed te verdragen. Het voelde als een pijn die opkwam even aanhield en toen weer verminderde.
    Het werd steeds pijnlijker in de loop van de tijd...
    Er zit een duidelijk ene begin ene einde aan een wee in het begin, daarom herkende ik het eigenlijk vrij snel.

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    maar het is dus geen pijn die je kan vergelijken met iets wat je al kende? Dus golvende pijn die je niet eerder hebt gevoeld?

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    o, excuus, ik zie dat er al een topic over gaat, deze mag van mij dan dicht!

Deel Deze Pagina