Ik ben vandaag 20 weken zwanger Yayy!! Maar als ik op mijn rug ga liggen krijg ik meestal een harde buik, en dan kan ik bijna met 2 handen mijn baarmoeder 'vastpakken' als het ware. Ik voel precies hoe hoog het lig. Als ik even geduld heb en wat zachtjes masseer wordt mijn buik vaak wat losser en ontspant het, en kan ik regelmatig echt voelen waar de baby ligt (aan welke kant). Ook zit er een soort ingevallen geul tussen mijn ribbenkast en mijn navel waar dus nog geen baarmoeder zit, en daarna echt een bolletje. Zo'n gek gezicht! Herkent iemand dit? Ik kan het me echt niet herinneren van mijn eerste zwangerschap dat ik het zo goed zelf kon voelen!
Ik heb geen idee hoe het voelt maar het klinkt ontzettend mooi hoe je dit beschrijft. Wat moet dit een super gevoel geven als je je kindje zo voelt!
Dat bolletje tussen je ribben en je navel dat is een opening tussen je rechte buikspieren. Ik heb dit zelf niet, omdat ik veel overgewicht heb, maar wij hebben dit uitvoerig uitgelegd gekregen bij de zwangerschapscursus. Als je gaat liggen en je doet een soort van buikspieroefening (dus kin op de borst en rechte buikspieroefening doen), dan komt er een soort bult tevoorschijn vanaf je borstbeen tot je navel ongeveer, en die zit in het midden. Het schijnt dat je rechte buikspier gaat wijken om ruimte te maken voor je kindje. Het zijn eigenlijk twee rechte spieren die recht naar beneden lopen als je niet zwanger bent en die dus tijdens de zwangerschap een soort ( ) vorm krijgen. Je mag ook je rechte buikspieren niet trainen tijdens de zwangerschap, anders zou je deze spieren veel te strak houden en dat is niet goed, want dan kan je buik dus geen ruimte maken. Hopelijk begrijp je mijn uitleg een beetje want volgens mij is het een beetje warrig hahaha
Hoi, Ik ben 1 dag verder dan jij en heb precies hetzelfde. Voel ook soms zo'n harde bal ontstaan en als ik mijn handen erop leg dan word hij langzaam weer zachter. Voel de beeb ook echt goed bewegen en zaterdag had ik de laptop op mijn buik en werd er druk tegenaan gedrukt door de beeb. Heel erg apart om het zo allemaal te voelen in de buik. Mijne komt nu ook in de buurt van de navel en daarboven is het weer zacht. Het is net of je een meloen in je buik hebt zitten hihihi...... Wij hebben morgen de 20 weken echo en gaan we erachter komen wat we ook gaan krijgen en of het gezond is. Zelf voel ik al heel lang dat het een jongetje gaat worden en ben heel benieuwd of dit ook zo zal zijn. Geniet ervan!! Groetjes, S0fie