tintelingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door makje, 12 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makje

makje Lid

15 jul 2006
    50
    0
    0
    Hoi,

Ik heb (m.n. 's nachts) ontzettend veel last van tintelingen in mijn vingers en handen, soms zo erg dat het helemaal verkrampt lijkt en ik van de pijn wakker word. Soms trekt het door tot aan mijn ellebogen.
    Heeft dit te maken met vocht vasthouden? En kan ik hier dan iets aan doen?
    En nog even iets anders; mijn jongste dochter was met de geboorte 5050gr, nu krijg ik een jongen, moet ik er rekening mee houden dat dit kindje dan nog zwaarder zal worden? De laatste keer was ik wel 10 dagen "overtijd", kan gewicht een reden zijn om het kindje eerder te laten komen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Groetjes Marian

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi makje,

De klachten die je beschrijft lijken op het carpaal tunnel syndroom.
    In je pols lopen de zenuwen door een soort van tunnetje als je vocht vast houd kunnen daardoor de zenuwen worden afgekneld. Vooral 'snachts want dan lig je vaak een lange periode in een houding.
    Gaat het overdag beter? wat je kan doen is s' nacht polsen intapen of in binden of bijvoorbeeld van die beschermers van skeelers dragen rond je polsen zo houd je ze de hele nacht recht en kunnen de klachten verminderen. Je ziet meestal dat de klachten na de zwangerschap verdwijnen. Is dit niet het geval of worden de klachten gedurende de zwangerschap erger dan zou je langs een arts kunnen gaan om een operatie te overwegen. Ze maken dan het tunneltje open.

Om op je tweede vraag terug te komen. Ja de grootte van je eerste kindje is een reden om de tweede goed in de gaten te houden met groeiecho's. Ook zullen ze je suikergehalte in de gaten houden. En ja het is een reden om dit kindje niet overtijd te laten lopen. Dit is iets wat je heel goed met je verloskundige of met je gynaecoloog moet bespreken, jouw gevoel en ervaring van de vorige bevalling tellen mee!

Groetjes Imke

Deel Deze Pagina