Baarmoeder bij 12 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlindertjuh1987, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

#1 Vlindertjuh1987, 23 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2013
    Hoi iedereen, ik maak me weer eens zorgen... Ik ben bijna 12 weken zwanger en ik voel nog steeds mijn baarmoeder niet bij mijn schaambot. Het is gewoon helemaal in te drukken daar en ik voel geen harde bobbel niks. Ik lees overal en nergens dat het met 12 weken omhoog moet komen en vraag me af of dit dan wel normaal is?? Bedankt voor het lezen!!

Groetjes

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Misschien ligt die van jou wel iets meer naar achteren? Ik kon hem toen ook nog niet voelen hoor, maar dat kwam snel genoeg! Nu zit hij onder mn ribben ;)

3. Vlindertjuh1987

Bedankt voor je reactie!! Hij ligt inderdaad ver naar achteren, dat heb ik bij de verloskundige of de echo gehoord. Maar omdat ik inmiddels bijna 12 weken ben, begin ik er weer de zenuwen over te krijgen. Kon je het bij jou toen ook echt helemaal indrukken?? Dat je zowat bij je rug er weer uit komt en nog steeds niets voelt, om het zo maar te zeggen haha!! Wel een geruststellende gedachte dat het bij jou ook goed is gekomen haha!!

4. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik voelde helemaal niks en moest er alleen maar heel erg van plassen :D

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Ik voelde hem ook niet hoor! Met 16 weken wel opeens haha..

6. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik begon met 10 weken al te voelen (ben met alles wat sneller, dus dacht 'waarom nu niet?') en ik voelde niks.. echt 2 weken lang gezocht. en toen voelde ik 'm opeens!! en hij zat ook al heel hoog. haha bleek ik elke keer gewoon te hard te duwen, duwde 'm gewoon een beetje in zegmaar... arm kind! slechte moeder :p
    nu is mijn baarmoeder harder (of ligt komt omdat hij nu helemaal tegen de voorkant aan ligt) en veeeel groter geworden.. binnen no time zat mijn baarmoeder ter hoogte van mijn navel!

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    vorige x was mijn baarmoeder gekanteld en hij kantelt vanzelf terug zeiden ze en idd toen hij terug gekantelt was toen ging het hoger zitten

8. Vlindertjuh1987

Hahaha!! "Gelukkig" ben ik niet de enige die dit heeft!!

9. Vlindertjuh1987

Dat kan ook nog natuurlijk, dat je gewoon te hard drukt hahaha!! En nee geen slechte moeder joh, wel een nieuwschierige maar wie is dat niet en zeker als je zwanger bent!! We willen toch allemaal weten hoe de zwangerschap verloopt!! Gelukkig is het ook bij jou helemaal goed gekomen!!

10. Vlindertjuh1987

Heb net even op google gekeken en het is inderdaad bijna altijd zo tijdens een zwangerschap dat hij vanzelf weer terug kantelt.

11. +1 :)

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Raar he heb altijd al een gekantelde baarmoeder gehad en toen ik zwanger was kantelde die vanzelf terug
    Zal volgende keer vragen als ik in ziekenhuis ben hoe die nu is me baarmoeder

13. Ik heb bij de vk gevraagd of ze me kon uitleggen hoe ik het zelf kon voelen... Vond dat wel erg interessant en ook leuk om nu te weten hoe je dat het makkelijkste opzoekt. En hij bleek echt al veeeel hoger te zitten dan ik dacht :p Logisch dat ik hem niet vond vlak boven mijn schaambotje, hij zat al halverwege mijn buik... :D

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.163
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kom hem twee weken terug ook nog niet vinde hoor. En nu (14 wkn) voel ik hem echt duidelijk.

Deel Deze Pagina