Paar vragen over MA

Discussie in 'Miskraam' gestart door DitBenIk, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ik zit nu midden in een Missed Abortion. Dit weekend is geconstateerd dat het hartje echt niet meer klopt en de cytotec tabletjes heb ik in huis. Ik ga ze zaterdag gebruiken, als mijn man ook thuis is zodat ik niet alleen ben. Ik heb nu nog een aantal vragen over jullie ervaringen met een MA/MK..

Wat hebben jullie gedaan met het vruchtje toen het af kwam? Ik vind het zo'n naar idee om het door de wc te spoelen, het is toch een leventje geweest wat we hebben gemaakt..

Hoe lang duurde het voordat je cyclus weer op gang was gekomen?

Voorheen had ik een zeer onregelmatige cyclus (29-42 dagen), is het mogelijk dat de cyclus na een MA of MK ineens regelmatig wordt?

Klopt het dat je na een MA/MK vruchtbaarder bent dan normaal?

2. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hoi ik had een ma bij 8,5 week.. week gewacht of het vanzelf kwam maar nee dus curretage gehad inmiddels al 3 weken met een vruchtje zonder hartje in buik en kwam niet vanzelf..2 weken gebloed van curretage en na 2 weken weer menstruatie dus ik had gelijk me cyclus weer.. wel maand daarna een iets kortere cyclus van 28 naar 26 dagen..

Ik moest een maand overslaan om zwanger te worden en na 2 maanden was het weer raak .

Geen vruchtje mogen zien of iets..maar ik zou het begraven in de tuin ofzoiets.

Sterkte! En succes

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Bedankt voor je reactie Nicole! Vervelend dat je ook een MA hebt meegemaakt, maar fijn dat je jouw ervaring wilt delen. Gefeliciteerd met je zwangerschap, erg fijn dat het zo snel weer raak is :)

4. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Dank je wel! Ja geluk is dat ik geen problemen heb met zwanger worden.

Hoop voor je dat je snel hersteld en snel weer een positieve test mag hebben maar hou rekening mee dat je heel onzeker bent in je volgende zwangerschap.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb t niet herkent bij 10 weken. Ik had zoveel bloed en stolsels dat t gewoon geen doen was. Maar mocht je t herkennen en willen begraven of iets kan je het ook in een potje doen en dan een plantje met aarde erbij. Heb je een mooi aandenken. Ik heb van al m'n miskramen de echo's nog en de testen en die in een boekje gedaan.

6. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een MA gehad met 9 weken (zie onderschrift) en ik heb het opgevangen. toen het begon, daar kun je niet omheen, heb ik een grote zeef in de wc gezet om het op te vangen. Ik had zo'n groot lucifersdoosje wit gemaakt en een stukje keukenpapier erin gelegd, daar paste het precies in. En toen een mooi plekje in de tuin gegeven. (Wel goed diep i.v.m. hond die graag graaft)
    Doe wat goed voelt, doe het op je eigen manier en geef het tijd.

Ik heb 2 weken flink gebloed, toen nog 2 weken iets. Daarna was redelijk mijn cyclus weer gewoon, gemiddeld ietsjes langer maar niet heel anders voorheen.

Er word wel gezegd dat je vruchtbaarder bent, ik was na 2 maand weer zwanger maar is geeindigd in miskraam. Nu weer zwanger (13weken) dus het heeft voor ons wel even geduurd. Maar wij zijn dan ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.

Veel sterkte, en blijf praten met je partner, het is niet niks wat jullie doormaken.

7. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik heb een MA en MK gehad....de MA kwam niet op gang en de gyn vond me te ver (11 weken) om pilletjes te proberen, dus toen zijn we voor een curettage gegaan.
    4 weken na de curettage had ik een eisprong (heeft de gyn ook op de echo gezien en die gaf aan wanneer ik dan het beste kon klussen haha) maar toen niet zwanger geworden. De poging daarna was ik wel zwanger ;) Maar of dat met meer vruchtbaarheid te maken had weet ik niet.

Die zwangerschap is alleen helaas een MK geworden met 7 weken (wel kloppend hartje, maar had de grootte van 6 weken). Dat is vanzelf op gang gekomen, want 's ochtends zag ik op de echo dat het niet meer leefde en 's avonds kwam het er al uit. Ik had geen keuze wat betreft doorspoelen, want het viel meteen in het watergedeelte en was al gelijk verdwenen in de buis. Vond het ook een naar idee, maar het was al weg voor ik er erg in had dus ik heb me er maar bij neergelegd.
    Hoe mn cyclus nu is...geen idee, miskraam is nu 3 weken geleden en ik heb besloten deze maand geen ovutest te doen oid. Gewoon gezellig hebben wanneer we zin hebben en dan maar afwachten

Ik hoor trouwens weleens dat vrouwen met een zeef eronder naar de wc gaan om het kindje op te kunnen vangen. Maar wat ik er dan daarna mee zou doen weet ik ook niet goed eigenlijk. Ik ben ergens wel blij dat beide keren de keus eigenlijk al voor mij gemaakt werd.

Ik heb wel van beide zwangerschappen een mooie echofoto en die van de eerste miskraam had ik ingelijst in een vlinder-vorm lijstje (daar zag je ook echt al een kindje op met bijna 10 weken). Van de tweede ga ik het niet inlijsten, want wie weet hoeveel ik er nog bij zou moeten gaan doen dan....) maar ben wel blij dat ik de foto's heb.

Sterkte meis!

8. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Ik heb met 8+4 een ma gehad. Na bijna drie weken heb ik eerst een tablet mifegyne en 36 uur later de misoprosol ingenomen. Binnen vijf uur na het innemen van de misoprosol kwam de hele vruchtzak los.
    Toen het vruchtje loskwam heb ik het ook opgevangen en goed bekeken. Bij mij kwam de hele vruchtzak in één keer waardoor ik wel iets ter grote van een flinke mandarijn had. Eigenlijk had ik verder geen idee wat ik er precies mee wilde doen en mijn man wilde het helemaal niet zien. Nadat ik er voor mezelf afscheid van heb genomen en er foto's van heb gemaakt heb ik de vruchzak uiteindelijk wel doorgespoeld. Als we een tuin zouden hebben gehad zou ik het er wel begraven hebben.
    Wat betreft de cyclus, mijn miskraam was 20 september en vanmiddag heb ik de tweede nacontrole. De eerste keer was er restweefsel geconstateerd (dus nog een rondje misoprosol) en vanmiddag wordt gekeken of het weg is. Wanneer alles dus weer op gang komt weet ik helaas (nog) niet.

Heel veel sterkte met alles, het is allemaal zo verdrietig.

9. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik heb de vrucht zelf opgevangen, en daarna meegenomen naar de gyn. Die bevestigde dat het de vrucht was. Omdat ik niet wist wat ermee te doen, maar het ook niet door de wc wilde spoelen heb ik het daar gewoon achter gelaten. Geen idee wat ze er toen mee gedaan hebben.

Volgens mij ben je wel wat vruchtbaarder, maar dat weet ik niet zeker.

Bij mij bloed het nog steeds, en is mijn hcg niet aan het zakken dus voorlopig ook geen cyclus.

Succes en sterkte de komende tijd.

10. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Lieve meiden, voor jullie allemaal dan ook veel sterkte! Bedankt voor jullie verhalen en antwoorden op mijn vragen. Ik vind het fijn om ze te lezen, omdat ik dan een klein beetje weet wat ik kan verwachten.

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon eng, vooral omdat ik niet weet hoe het gaat lopen. Misschien komt het de komende dagen nog vanzelf op gang, ik merk dat mijn afscheiding een beetje rozig/bruinig begint te worden dus wellicht dat mijn lichaam het zelf op begint te pakken.

11. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Hier een MA van een tweeling met 9,3wkn, 1 hartje klopte nog met 8,5wkn maar vruchtje was al gestopt met groeien bij ongeveer 6wkn.

Ik heb de miskraam afgewacht tot deze natuurlijk op gang kwam, dit gebeurde bij 12,1 wkn. Ik ben alles verloren en de pijn is mij alles meegevallen. Ik heb de vruchtjes opgevangen en laten controleren door mijn vk daarna heb ik ze begraven in de tuin.

Ik weet sinds zaterdag dat ik opnieuw zwanger ben, dit is 35dgn na mijn miskraam. Of het door verhoogde vruchtbaarheid komt weet ik niet tot nu toe ben ik steeds in ronde 1 zwanger.

Sterkte met je verlies.

12. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...

Ik heb een MA gehad gevolgd door een curretage. Het is mij wel meegevallen gelukkig, had bijna geen pijn en bloedverlies erna.
    Na 35 dagen werd ik weer ongesteld, mijn cyclus daarna was weer netjes 28 dagen. Ze zeggen wel dat je erna meer vruchtbaar bent, maar ik wilde toch een maandje wachten tot mijn lichaam weer "de oude" was.

Hoop dat het snel weer raak is voor jullie, maar neem zeker de tijd om het allemaal te verwerken :).

13. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat naar Loes, dat je een miskraam hebt gehad van een tweeling.. elke miskraam is natuurlijk naar, maar dan verlies je gewoon ineens twee kindjes :( Sterkte.. maar wel erg mooi dat je al zo snel weer in verwachting bent, van harte gefeliciteerd!

Aleeyah, jij ook veel sterkte met je MA.. goed om te lezen dat het voor jou is meegevallen en dat je cyclus meteen weer normaal is! Ik hoop dat je ook snel weer zwanger mag zijn!

Ik denk dat het bij mij nu op de natuurlijke manier is begonnen.. ik wilde morgen eigenlijk de cytotec tabletjes gebruiken, maar net op het toilet ontdekte ik bruinige afscheiding. Ik zit nu op mijn werk en ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen. Ik denk dat ik wacht totdat het roder wordt ofzo, en dat ik dan naar huis ga. Misschien kan ik de werkdag gewoon afmaken als het niet zo heftig wordt de komende uren.. ik weet het even niet meer..

14. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik zou naar je eigen gevoel luisteren! Wil je liever thuis zijn nu als het begint? Maar goed wie weet wanneer het doorzet. Ik heb geen ervaring met dat het er zelf uit komt, wie weet komt het ineens in een keer.

15. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Ja daar zit ik inderdaad ook mee Nicole, wat als het nu niet doorzet? Maar wat als het nu ineens wel doorzet? Oh mijn hormonen en emoties zitten echt in een achtbaan op dit moment.. ik weet het even niet meer wat ik het beste kan doen. Zo rot..

16. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ja ik snap je, je wil niet voor niets vrij nemen op werk, maar voor je gevoel wel beter.. hierna heb je weekend? Als het je laatste dag is van de week misschien lekker naar huis gaan , ik weet niet als het niet doorzet wat je dan gaat doen? Misschien toch de tabletten dan dus waarschijnlijk word het hoe dan ook van het weekend als je gevoel het toe laat.
    Je bent er met je hoofd nu toch niet bij op werk en weten ze het of niet dan zullen ze je wel begrijpen hoop ik.

17. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Thanks, ben als het goed is inmiddels 6 weken zwanger ;).

Ik zou denk ik naar huis gaan, want of het doorzet of niet je zal er toch wel steeds aan blijven denken. En kan je dan nog wel goed functioneren op werk?
    Sterkte in ieder geval!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb mijn MA 11,5 wkn gehad (en het vruchtje was al bij 8,5 wkn gestopt). Bij mij begon het met bloedverlies, waardoor we erachter kwamen dat het vruchtje al 3 wkn ervoor was gestopt. Ik heb mijn MA op vakantie gehad. Dacht bij het eerste stolsel dat dat het vruchtje moest zijn, maar wist ook niet zo snel waar ik ermee heen moest op vakantie. Nadat mijn man en ik er even bij stilgestaan hebben en 'afscheid' hebben genomen, heb ik het toch maar doorgespoeld. Achteraf heb ik daarna nog zoveel stolsels verloren en veel bloedverlies en krampen gehad, dat het goed kan zijn dat dat eerste stolsel het vruchtje nog helemaal niet geweest is.
    Iedere MA loopt anders qua verloop. De een heeft veel pijn en bloedverlies, de amper niet zoveel.
    Een ding heeft iedereen gemeen dat het erg verdrietig is. Sterkte de komende tijd.

19. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    De uitwerking is voor iedereen anders, maar ik zal je mijn situatie beschrijven.

Heb destijds op een dinsdag middag om 14.00 uur 4 tabletten cytotec ingebracht. Ik moest eerst 2 uur blijven liggen, zodat de tabletten goed zijn werk konden doen. Om 17.00 uur begon ik wat kramp te krijgen, maar die was prima te doen. Ik heb toen wel mijn vriend gebeld en die is toen direct naar huis gekomen.
    De pijn nam langzaam toe en om 18.00 uur besloot ik in bed te gaan liggen. Van 19.00 uur tot 21.00 uur heb ik heel heftige kramen/weeën gehad. Het nam niet meer af en ik wist niet meer hoe ik het had. Mijn vriend moest mij ondersteunen naar het toilet. Ik verloor wel bloed, maar de hoeveelheid viel mij reuze mee er was toen ook nog geen vruchtzakje te zien ofzo. Wel wat last van misselijkheid en een beetje diarree (wat ook de bijwerkingen kunnen zijn van de cytotec).

Omdat het vruchtzakje er nog niet uit was moest ik de behandeling de volgende dag nog een keer herhalen. Hier zag ik erg tegenop. Ik heb toen preventief alvast 2 paracetamol genomen. Echter dit keer viel de pijn me reuze mee. Ik kon gewoon eten koken en eten (dag ervoor niet). Ik dacht wel dat het geen effect had, omdat ik nauwelijks meer bloed verloor.
    Echter om 22.30 's avonds ging ik naar het toilet en kwam in een keer het vruchtzakje eruit (zonder pijn). We hebben het open gemaakt en zagen een mini kindje van zo'n 2,5 cm.

Het was heel bijzonder om het kindje te zien. Alles zat er al op en aan. 10 teentjes, 10 vingertjes, gewoon al helemaal compleet. Wij hebben het bewaard in de koelkast in een bakje water en de volgende avond begraven in de tuin in een mooi doosje. Op deze manier heb ik voor mijn gevoel toch afscheid kunnen nemen. Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte!

Owja, mijn volgende menstruatie kwam 34 dagen na de miskraam.

20. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik had een MA met 7 weken.. heb toen een curretage gehad.. daarna nog erg veel problemen gehad.. elke 2 weken bloeden, bleek dat er nog een restje zat dus daarna weer curretage gehad 4 maanden later. Toen duurde mijn eerste cyclus 88 dagen.. daarna 4 rondes zonder eisprong en de 6e ronde wel weer en gelijk raak.. dus van dat extra vruchtbaarheid heb ik vrij weinig gemerkt.. maar ik ben inmiddels weer 11 weekjes zwanger.. het heeft even geduurt maar toch weer gelukt;)...
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.. ik hoop dat jou cyclus snel weer helemaal de oude is en dat je snel weer een keintje in je buik mag hebben

Deel Deze Pagina