Ugh, wat ongelooflijk vervelend, ik weet ZO hoe dit voelt, ik heb vandaag een curettage ondergaan en de uitslag was dat het een ''zeer moeilijke curettage'' was en er kans is dat er nog restweefsel aanwezig is, het is dus afwachten of het eruit komt, zo niet moet ik voor een tweede keer gecuretteerd worden..en had nog steeds weeën toen ik wakker werd na de narcose, totdat ik ging staan er er een reusachtige prop stolsel uitkwam..sindsdien geen weeën meer dus duimen dat dat het restweefsel was,ik ga sowieso voor een check echo volgende week. Ik zie er ZO tegen op als ik het nog een keer moet laten weghalen, ben bang dat me baarmoeder beschadigt gaat worden of mijn hormonen van slag zullen zijn zodat een volgende zwangerschap heel lang op zich zal laten wachten, en ik wil door het een plekje geven en zo blijf ik aan de gang...herken je gevoel heel goed hierin.. Heel veel sterkte en beterschap
Zoals ik het nu begrijp zit er wat minder risico aan de hysteroscopie dan aan een curettage. Mijn gyn is nogal bang voor verklevingen en met de hysteroscopie kan ze meekijken en neemt ze als het ware hapjes weg van het weefsel in plaats van dat ze schraapt zoals bij een curettage. Over het litteken heeft zij geen seconde gerept, maar omdat dat al een heel klein risico met zich meeneemt bij een eventuele volgende zwangerschap wil ik zelf de risico's op mogelijke verklevingen wel erg graag voorkomen.
Ow meis wat naar dat je misschien nog eens moet . Ik verloor zelf ba vijf dagen ineens nog grote stolsels (nu was het bij mij opgewekt met medicijnen), dus hopelijk ben je inderdaad alles kwijt. Een dikke knuffel voor jou en ik hoop echt dat je volgende week schoon blijkt, want het niet door kunnen gaan is zo naar . Veel sterkte!
Dat is wel goed van je gyn! Jeetje dat zou ik ook wel willen...Zou ik zoiets kunnen vragen? Jammer dat iedere gyn weer een ander beleid heeft. In ieder geval een goede keuze van je gyn hoor.
Ik denk dat je altijd kan overleggen of voor jou zoiets mogelijk is. Mijn gyn vind ik sowieso een heel fijne vrouw. Ik ben ook superblij dat ze de hysteroscopie donderdag al kan doen. Helaas wel op de ok omdat ze poliklinisch pas over een paar weken tijd had en ook haar collega's niet snel genoeg konden, maar dan nog ben ik blij dat ze zo snel tijd vrij kon maken en ze wederom goed met ons mee heeft gedacht.
HP12 veel succes morgen! Ik heb vandaag de hysteroscopie gehad en ik vond het erg meevallen. Had wel wat krampen maar dat is nu ook al helemaal over!
Wat super om te horen dat het bij jou is meegevallen! Hopelijk kun je nu de toekomst weer in kijken en gaan afsluiten. Hier vandaag een dikke tegenvaller. De gyn had de afspraak gemaakt terwijl de opnameafdeling al dicht was. Nu bleek vandaag dat het apparaat voor de hysteroscopie de komende twee weken niet beschikbaar is. Omdat we toch door willen wordt het nu helaas een curettage onder echoscopisch toezicht. Daarvoor kan ik wel vrijdag terecht. Ik heb er een flink potje om gehuild maar toch besloten dat we echt willen gaan afsluiten. De gyn heeft wel plechtig beloofd dat ze voorzichtig te werk zullen gaan. Door de echo kunnen ze ook zien of alles weg is en dan ook direct stoppen. Maar pfff, ik zal blij zijn als alles achter de rug is. Laat het niet beschikbaar zijn van het apparaat maar gewoon het laatste zijn geweest wat tegen heeft gezeten.
Ach meid, dat is jammer idd. Hier krijg ik morgen een curretage zonder echo. Zie er zó tegenop...Ben r best huiverig voor. Zucht. Dan liever 1 met! Denk dat je dit echt wel kunt vertrouwen hoor als ze dit standpunt hebben. En idd, laat dit het laatste zijn en op naar alleen maar goeie dingen die meezitten!
Stress, ik lees dit nu pas maar ik hoop dat alles goed is gegaan als je dit leest. Heel veel sterkte meis. Ik zie er ook als een berg tegenop maar ben wel blij dat mijn gyn met me meedenkt. Nu morgen met de gyn die de curettage doet (helaas kon ze het niet zelf doen) nog een keertje doorspreken dat hij ook echt doet wat zij heeft gezegd. Hopelijk ben ik dan iets rustiger voor de narcose gaat werken.
jeetje meid, weer een tegenvaller Wel fijn dat je vrijdag nog terecht kan. Ik hoop dat dan ook alles weggehaald word bij jou. Ik zal voor je duimen succes!
Nog even een update, gisteren is een hysteroscopie met curettage verricht. Bij de hysteroscopie bleek dat er meer restweefsel was dan gedacht en dat de curettage dus ook wat moeilijker ging. Misschien heeft het dus zo moeten zijn dat het toch een curettage werd. Ik vond het alleen heel emotioneel om naar de ok te rijden. De vorige keer dat ik die rit maakte was voor de ks en werd mijn zoontje geboren, nu was het het tegenovergestelde. Ondanks dat ik er nu nog een beetje duizelig van ben ben ik uiteindelijk ook blij dat ik onder narcose was. Met een ruggenprik was het denk ik nog confronterender geweest.
Fijn dat alles goed is gegaan en dat het nu weg is. Het is een heel emotioneel proces, maar nu kunnen we weer verder. Ik hoop dat het de volgende keer allemaal goed mag verlopen! Liefs
Dank je wel. Het zou wel heel fijn als we met z'n allen op niet al te lange termijn (weer) een mooi plakbaby mogen krijgen!