Hoi allemaal, Volgens de geleerden zou je rond week 11 een randje baarmoeder boven je schaambeen moeten kunnen voelen. Als ik op mijn rug lig, voel ik wel een soort van bal (meer een rechthoekig iets met het langste gedeelte richting navel) Het is ongeveer 1 a 2 cm breed en zit precies in het midden van mijn schaambeen. Is dit de baarmoeder, of is dit iets anders? Hoor je het randje over de gehele lengte van het schaambeen te voelen of alleen over een gedeelte. Ben wel benieuwd!
Ik voelde zowiezo het verschil tussen mijn baarmoeder en iets anders niet Misschien is het leuk om het de volgende keer eens aan je vk te vragen of ze het je wil laten voelen! Veel plezier!
Haha ik voel het ook niet. Met 13 weken voelde ik wel een duidelijke rand zitten, maar nu met 16 weken snap ik er niks meer van. Maar er zit dan ook een aardig laagje vet overheen dus vandaar dat ik het niet kan voelen hihi. Je vk of gyn kan het je zo vertellen bij je volgende controle.
Je vk kan je dat zo vertellen denk ik.... Ik snap er zelf nog steeds niks van haha... Weet alleen door bezoek aan de vk, dat mijn baarmoeder nu 30 cm lang is en net onder mijn borstbeen komt.