Puzzcat, ik heb ook navraag gedaan bij mijn arts en in principe mag je op mtx na bij (zo goed als) alle medicijnen zwanger worden. Uiteraard in goed overleg en met intensieve controle. Precies wat al eerder werd gezegd, een opvlamming is gevaarlijker voor je kindje dan de medicijnen. Over remicade: Ik heb het gehad, knapte er enorm van op, maar heb helaas tijdens mijn tweede kuur een allergische reactie gehad. Raakte hierbij ook in skock en ben helemaal van de wereld geweest, compleet met dichtzittende luchtweg en bloeddrukdalingen. Ik mag dit dus niet meer hebben, jammer want ik reageerde er heel goed op. Verder doe ik (op de mtx na, ben zelf verpleegkundige op een mdl afdeling geweest, dus het is niet zomaar, maar met goede redenen en kennis) altijd wat mijn arts mij adviseerd, lijkt me dat hij het voor je bestwil doet. Dus misschien toch maar is een goed gesprekje met hem? Op je vraag of pijn bij het vrijen met een zwangerschap te maken kan hebben? Ik ben zwanger geweest (helaas mk) en had toen nergens last van. Als mn darmen onrustig zijn is het vaak wel wat gevoeliger. Maar dat is mijn ervaring. Groetjes!
Puzzcat, ik heb ook navraag gedaan bij mijn arts en in principe mag je op mtx na bij (zo goed als) alle medicijnen zwanger worden. Uiteraard in goed overleg en met intensieve controle. Precies wat al eerder werd gezegd, een opvlamming is gevaarlijker voor je kindje dan de medicijnen. Over remicade: Ik heb het gehad, knapte er enorm van op, maar heb helaas tijdens mijn tweede kuur een allergische reactie gehad. Raakte hierbij ook in shock en ben helemaal van de wereld geweest, compleet met dichtzittende luchtweg en bloeddrukdalingen. Ik mag dit dus niet meer hebben, jammer want ik reageerde er heel goed op. Verder doe ik (op de mtx na, ben zelf verpleegkundige op een mdl afdeling geweest, dus het is niet zomaar, maar met goede redenen en kennis) altijd wat mijn arts mij adviseerd, lijkt me dat hij het voor je bestwil doet. Dus misschien toch maar is een goed gesprekje met hem? Op je vraag of pijn bij het vrijen met een zwangerschap te maken kan hebben? Ik ben zwanger geweest (helaas mk) en had toen nergens last van. Als mn darmen onrustig zijn is het vaak wel wat gevoeliger. Maar dat is mijn ervaring. Groetjes!
Puzzcat, ik heb ook navraag gedaan bij mijn arts en in principe mag je op mtx na bij (zo goed als) alle medicijnen zwanger worden. Uiteraard in goed overleg en met intensieve controle. Precies wat al eerder werd gezegd, een opvlamming is gevaarlijker voor je kindje dan de medicijnen. Over remicade: Ik heb het gehad, knapte er enorm van op, maar heb helaas tijdens mijn tweede kuur een allergische reactie gehad. Raakte hierbij ook in shock en ben helemaal van de wereld geweest, compleet met dichtzittende luchtweg en bloeddrukdalingen. Ik mag dit dus niet meer hebben, jammer want ik reageerde er heel goed op. Verder doe ik (op de mtx na, ben zelf verpleegkundige op een mdl afdeling geweest, dus het is niet zomaar, maar met goede redenen en kennis) altijd wat mijn arts mij adviseerd, lijkt me dat hij het voor je bestwil doet. Dus misschien toch maar is een goed gesprekje met hem? Op je vraag of pijn bij het vrijen met een zwangerschap te maken kan hebben? Ik ben zwanger geweest (helaas mk) en had toen nergens last van. Als mn darmen onrustig zijn is het vaak wel wat gevoeliger. Maar dat is mijn ervaring. Groetjes!
hmmm...een keer was wel genoeg geweest. Sorry! Maar ik ken dus het noodsetje wel wilde ik nog even zeggen. Toen ik zelf op de mdl werkte hadden we dat altijd klaarstaan als iemand remicade kreeg met een ampul tegen allergische reacties en een ampul hydrocortison en ook nog spul voor als t echt uit de hand loopt. Dit omdat het best wel eens voorkomt (niet zo'n heftige als ik had hoor, dat is zeldzaam)
oww gelukkig dat iemand weet van hoe en wat over die noodboxje want ik kan geen medische naam voor het boxje leek bijna alsof ik wat aan het verzinnen was En ja ik weet dat er staat in de bijsluiter dat je met puri nethol zwanger kan raken,MAAR als je zwanger wilt worden dus nog geen kindje in de buik MOET je antoconseptie gebruiken en 3 maand na de laatste pilltje ook...dat was mijn reden om het niet te doen DUS moet ik misschien wel 9 maand wachten en ja ik ga woensdag vragen om prednisolon en entocort wat GEEN chemo is maar wel mijn ontsteking omlaag krijgt....Want ja waarom medicijnen die zo extreem zijn chemo! notabene als het simpel kan?ja toch
Daar zal hij vast wel een reden voor hebben. Een hele goede: Prednison is tuig! Als je dat korte tijd slikt is dat niet zo'n drama, maar als je het langere tijd gebruikt zitten daar erg veel nadelen aan, waaronder botontkalking en dat is onomkeerbaar. Lijkt me dat wij daar nog te jong voor zijn toch? Maar gaat t zo slecht met je dan? Wat gebruik je nu voor pillen? (heel voorzichtig....) moet je dan niet even wachten met zwanger worden tot t goed met je gaat? Als je in een onrustige periode zwanger raakt heb je vaak een hele zware zwangerschap, zowel voor jou als je kinde En stort je lochamelijk vaak helemaal in na je zwangerschap. groetjes!
Mijn crp gehalte is 12 (steld niks voor) en heb geen fistels of abseccen...Waarom hij wou dat ik aan de puri nethol ging: is om dat mijn rectum verwoest is door die abseccen.Maar prednisolon heb ik ook al gehad kreeg alleen een volle maansgezicht geen osteoporose ofzo heb bijna alle zware medicijnen al gehad behalve die purinethol (wat ik dus echt niet ga innemen) Ik wou alleen advies over waarom nou een gevoelige baarmoeder en krijg ik dit allemaal hahahah
hihih dit is grappig net een chatroom zo maar heb nu al 3 jaar crohn en een 1,5 jaar geen medicijnen (hou er niet van,verbazingwekkend he?hahaha) Ik ben nooit trouw aan medicatie wel in het begin nu niet meer nu ik meer over dat troepje weet ,en dat artsen vaak fouten maakten met mij....(daarom incontinent voor 15%)
Valt me op dat er hier best veel dames met crohn rondlopen. Ik heb het nu ongeveer 6 jaar, nooit medicijnvrij geweest. 2 keer een flinke opvlamming gehad en nu al een jaar of 2 rustig. Ik neem braaf mn medicijnen en ik word ook gelijk afgestraft als ik het niet doe. Dan voel ik me in no-time niet lekker. Heb ook van te voren uitgebreid met de mdl-arts gesproken over onze kinderwens en we hebben wat hem betreft groen licht. Hubbie heeft wel getwijfeld, die is bang dat ik er ziek uitkom als ik zwanger raak, maar ik heb hem kunnen overtuigen dat dat van latere zorg is. Ben zelf wel erg bang voor verklevingen oid, zeker aangezien het allemaal niet zo snel gaat als van tevoren gehoopt, maar de gyn acht die kans vrij klein, aangezien ik nooit een ok gehad heb.
Er zijn indd wel wat dames met Crohn en ik dacht dat het nog meeviel want ik heb bij forum zwanger worden nog een oproep geplaats zwanger en remicade maar daar is nauwelijks op gereageerd maar nu is het toch wel leuk om er zo over te praten en te lezen alhoewel ik er natuurlijk liever niet had over gepraat of geweten had wat deze ziekte was want dan zou ik het niet hebben. Maar so be it. Toch gek he dat Remicade zo verschillend werkt bij iedereen ik krijg het al bijna 3 jaar en heb me nog nooit zo goed gevoeld ik hoop ook echt dat het allemaal zo blijft daarbij slik ik ook nog 3 pilletjes imuran en 2 pilletjes mesalazine maar omdat ik bezig ben om zwanger te worden mag ik die pillen afbouwen en heb ik dus alleen Remicade. Ik zie bij jullie medicijnen voor bij komen dat ik denk jezus bestaat dat ook allemaal nog zoals chemo? Wat is dat in godsnaam maar ja ik hoop voor jullie dat jullie ook zeker snel zwanger raken en een gezonde baby krijgen. (mogen we ook een keer geluk hebben) groetjes dess
Ja,methrotrexaat (mtx) purinethol,en emuran zijn allemaal chemo's in een lichtere vorm.Word gebruikt voor mensen met leukemie,reuma en ja de ziekte van crohn.Het heeft temaken met je witte bloedlichaampjes (die ontsteking aan duiden) weet niet of het witte vernietigd word (denk het wel gebeurd met kanker) Ik heb mtx en emuran al gehad,mtx had ik geen bijwerkingen kreeg het gespoten in mijn buik en de emuran ging ik van overgeven.(daarom het werd het broertje Purinethol voorgeschreven)Van remicade kreeg ik zoals geschreven geen bijwerkingen.(werd via een infuus gegeven) Prednisolon heb ik ongeveer 3 maand geslikt,maar kreeg er een volle maansgezicht van.Heb in het begin ook asacol gehad werkte niet bij mij.(was een te hoge ontsteking toen) En entocort nog gehad,en sulfa (nog wat maar weet de naam niet meer...dom dom ) Hehe heb alle medicatie gehad nu denk ik als me nog 1 binnen schiet hoen jullie het wel hihihi
Jippie ben ff op een andere site wezen kijken en google aan het jasje getrokken,kom ik erachter dat als je last hebt van je baarmoeder als je gemeenschap hebt,dat het kan betekenen dat je zachte delen van je baarmoeder eruit steken....Ofzoiets Ik heb deze periode mijn eisprong,nu dan en dat kan het betekenen...Oei dan heb ik wel een groot probleem niet?Hoe kan ik zwanger worden als ik geen gemeenschap kan hebben? *sniff zit me ook echt niet mee he? Morgen eindelijk naar de gyn! Ik heb heeeeellll veeelll vragen!hihihih
Ja ik bedoel dat er dingen uit je baarmoeder steken ik weet morgen meer dan typ ik gelijk wat het kan wezen oki?Owww ja mijn vriendin zegt het kan ook clamydia zijn (ik hoop het niet!)
Hey dessje, ik voelde me de eerste keer dat ik imuran kreeg ook perfect. Voelde me binnen 24 uur al beter, maar helaas mag ik het dus niet meer hebben. Van imuran werd ik ook beroerd, haaruitval en ik had geen eetlust meer. Gelijk een vraagje van mijn kant, zijn jullie niet bang dat je crohn het zwangerworden negatief beïnvloed? Door bv verklevingen en ontstekingen? Daar ben ik zelf best wel bang voor namelijk.