baarmoeder doet pijn bij het vrijen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door puzzcat24, 10 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Om eerlijk tezijn heb ik daar nog niet zo goed over nagedacht,want tot een week geleden zou het ontsteking vrij zijn in mijn darmen.Nu is mijn crp 12 al steld het niks voor...
    EN heb ik misschien ontstoken bekken/baarmoeder Ik dacht vroeger dat ik nooit een kindje zou krijgen of dat het bij me paste en nu wil ik juist een kindje en kan het allemaal voor niks kunnen zijn *sniff
    Waar ik me meer zorgen om maak is ja die medicatie (troep troep)
    emuran is echt misselijk makend spul...

2. puzzcat24

Hihi ja ik weet het daizy ze maakt me altijd bang,die %$^& maar het duurt nog 1 dag en kan ik eindelijk weten wat er is :D

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Medicijnen maak ik me geen zorgen om en alles is rustig nu bij mij, maak me meer zorgen om de "schade"uit het verleden, dus van eerdere opvlammingen enzo...

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hahaha, inderdaad!

5. puzzcat24

Ja mijn arts vertelde dat ik littekens heb in mijn darmen EN dat mijn rectum verwoesd is door de abseccen,fistels...
    Ik zou zoiezo een keizersnee moeten hebben....

6. puzzcat24

YES ik heb eindelijk een poezie avatar!
    Dat moest ik even kwijt hihih :D

7. Dessje23

Dessje23 Actief lid

4 jun 2007
    126
    0
    0
    Hai Zena, ik zal je eerlijk vertellen dat ik daar helemaal niet bij stil gestaan hebt (die verklevingen) toen ik net ziek was had ik last van fistels en kreeg ik een ct scan om te kijken of het ook van binnen zat die fistels maar dat was gelukkig niet het geval. En ik zou niet weten hoe je die verklevingen zou kunnen krijgen weet jij dat misschien komt dat door medicijnen of door fistels? Of door iets anders. Groetjes Dess

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Die verklevingen krijg je door de ontstekningen, is als het waren litteken weefsel. Dus die zullen we allemaal wel hebben. Maar de fert. arts heeft al gezegd dat die kans er wel is, maar niet heel erg groot. Maar goed, dat houdt me toch bezig hoor!

9. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    hoi hoi,

las wat over het middel remicade en zwangerschap.
    heb zelf geen crohn maar reuma en gebruikte daarom ook remicade. ik moest 3 maanden voordat ik met kinderen wilde gaan beginnen stoppen met dit middel.. dit omdat er te weinig over bekend was!
    nu heb ik in januari de laatste kuur gehad en mochten we in april ook pas gaan klussen. al met al een behoorlijke lange tijd! mtx gebruikte ik ook, ook dat mocht niet.
    heb nu net wel een injectie gekregen met iets van prednison erin, en mag evt. nog een kuur prednison gebruiken ook al ben ik zwanger.

dus mensen vraag het allemaal duidelijk aan de arts na wat wel en niet mag. blijft gelukkig nog wel iets over wat wel mag! :)

10. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik heb dan wel geen Crohn maar Colitus Ulcerosa en ik maak me eerder druk over opvlammingen nadat je bevallen bent. Ik ben wel eens bang dat ik ziek word en tegelijkertijd voor een kleine moet zorgen. Hebben jullie dat ook? Hierdoor heeft het voor mij erg lang geduurd voor ik kon zeggen dat ik graag een kindje zou krijgen. Daarbij heb ik ook veel last van vermoeidheid en bloedverlies dus het is soms best zwaar om nu al de dagelijkse dingen te doen. Als daar straks een kindje bij zou komen wordt het wel extra zwaar. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en hij zou me altijd overal bij helpen hoor. Daarbij zit ik in de luxe positie dat ik samen met mijn vriend een bedrijf aan huis heb. Ik kan dus mijn eigen tijd indelen.

Trouwens voor degene die graag meer over crohn wil lezen of die eens op een gezellig forum met lotgenootjes wil kijken; http://www.crohnsite.be

11. puzzcat24

Ik heb ook dingen die ik af moet strepen als ik een kindje wil....Ik heb de ziekte van crohn,borderline,vermijdende persoonlijkheids stoornis en neurotische ziekelijke jaloerzie (een hele mond vol) Ik weet niet presies waarom ik dit typ....
    Ik zie wel wat hier van komt :(

12. Kejay

Kejay Niet meer actief

Das inderdaad een hele mond vol meid! Ik denk dat je het gewoon kwijt wou en dat je het daarom hier neer zet.
    Heb je veel last van al die dingen? Gebruik je medicatie voor die psychische aandoeningen?

13. puzzcat24

Nee gebruik geen medi,maar ga er perfect (groot woord) mee om kan er veel meer mee om gaan sinds een jaar...maar ja je moet er altijd voor vechten vraag me af of er meerdere vrouwen zijn die dit moeten afstrepen,of ze een kindje aan kunnen of willen...

14. wieffie

wieffie Fanatiek lid

26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Jeetje das ook niet niks meid. Bordeline is wel een van de meest vervelende ziektes die je kan hebben :( En niet alleen voor jezelf maar ook voor je omgeving. Ik ken zelf iemand met bordeline en weet een beetje hoe lastig dat is. De vrouw die ik ken heeft nu 2 mooie kindjes en is een goede moeder dus laat je daardoor niet ontmoedigen. Een dikke knuffel van mij.

15. puzzcat24

Wat een lieve woorden had ik ff nodig bedankt word wat neerslachtig van al die negativiteit over al die woorden...en om een positief iets te horen dat doet me goed...Ik weet dat ik een goede moeder zal zijn want ja ik weet hoe het niet moet....(verleden) Ik woon nu sinds een 2 jaar met mijn vriend met ook borderline,en we hebben een 1gezins woning,met 4 gekke katten.Ik ben voogd over mijn zusje,en we maken er wat van! :D
    Oei morgen die gyn afspraak....*duimen

16. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik gebruik sinds 1,5 jaar geen medicatie meer (bipolaire stoornis). Ik heb mijn leven nu zo in weten te delen dat alles heel goed gaat.
    Wel moet ik oppassen als ik zwanger wordt en na de bevalling. Ik zou dan in meerdere mate kwetsbaar zijn.
    Ik heb nooit getwijfeld aan mijn kinderwens, soms ben ik bang dat ik weer in een heel diep dal val als ik bevallen ben. Aan de andere kant heb ik mensen om mij heen die de eerste tekenen kunnen herkennen en op tijd kunnen ingrijpen, dus daar vertrouw ik op.
    Ik ben ook van mening dat je voor een deel je eigen lot in handen hebt. In die zin bedoel ik dat je je psychisch dingen aan kunt praten. Dus daarom denk ik daar niet te vaak aan.

17. puzzcat24

Ja daar heb je groot gelijk aan,ik moet er altijd een periode aan wennen,bv met de diagnose borderline heb ik een half jaar moeten "rouwen" en sinds een jaar kreeg ik steeds meer namen naar mijn kop toe geslingert,met als laatste de vermijdende pers. stoornis waar ik het meest last van heb.Dit gaat ook een tijd duren voor ik "goed" in mijn vel zit hier mee...
    Knuffs ikke

18. Kejay

Kejay Niet meer actief

owh ja, maak je niet druk over het feit of je een goede moeder wordt! Waarom zou je dat niet zijn. Als jij gelukkig bent zul je dat uit stralen op jou gezinnetje!

19. puzzcat24

Hihihi ben begonnen met mijn baarmoeder en nu zitten we op onze angsten,maar goed dat er forums zijn
    knuffs ikke
    en bedankt :D

20. Kejay

Kejay Niet meer actief

Je bent in ieder geval niet alleen! Dat is belangrijk om te weten. ;) Zo heeft iedereen z'n gebreken.
    Met de dag wordt het beter, je leert het steeds beter accepteren en er mee leven.

Na regen komt zonneschijn. In de momenten van onzekerheid, angsten en dipjes denk aan de leuke dingen.
    En wat is er nou leuker dan bezig zijn met een wondertje! Alleen het proberen is al leuk :) ;)

Deel Deze Pagina