Nu vraag ik mij wel het volgende af; het gezin krijgt de optie of voor een 2e zwangerschap te gaan of de baarmoeder weer te laten verwijden i.v.m. de medicatie voor het afstoten, die op langer termijn schadelijk is. Kan die baarmoeder nu wel weer bij iemand anders geplaatst worden, of is het dan gelijk afgelopen?
Zo fijn dat er vrouwen zijn als jou die mee denken en ipv de baarmoeder in de ... te laten verdwijnen anderen gelukkig maken. Ik ben vorige week in Gent UZ geweest en mijn baarmoeder werkt maar voor 30 procent er is geen zwangerschap mogelijk. In gent hebben we gesproken over en baarmoeder transplantatie en ze zijn er mee bezig. In zweden is de eerste geboren na een transplantatie en voor ons zou dat een optie kunnen zijn... Er zijn natuurlijk haken en ogen aan zo moet er een match zijn en moet het allemaal overeen komen. Ze hadden het over moeder of zus aangezien we dan het zelfde dna hebben. Maar dit is bij ons niet mogelijk aangezien mijn moeder geen baarmoeder meer heeft en mijn zusje zelf nog steeds een kinderwens heeft. Nu moet ik uitwijken naar een donor naast mijn familie. Ben blij dat je er zo positief op reageert en hopelijk zijn er nog meer vrouwen die er zo overdenken en het mogelijk maken voor anderen om zelf zwanger te worden. Het mogen mee maken om een baby in je te mogen voelen groeien en de bevalling te mogen meemaken. In Gent gaan ze 500 transplantaties per jaar uitvoeren. Maar wanneer er mee gestart word is ons nog niet helemaal duidelijk. We gaan hier verder over in gesprek met Gent UZ en zullen moeten afwachten... Ik hoop echt van harte dat ze je baarmoeder kunnen gebruiken om iemand anders gelukkig te maken anders zou ik contact op nemen met Gent UZ wie weet kun jij daar terecht voor je operatie en kunnen ze je baarmoeder gebruiken en iemand gelukkig maken. Gr Yvon
Hoi , Wat ze ons verteld hebben is nog niet veel maar wat wel en ook gelezen is dat de baarmoeder maar 3 jaar in een lichaam kan zitten ivm afstoten en denk persoonlijk niet dat hij weer gebruikt kan worden. Het is zeker iets dat ik zal navragen bij mijn volgend gesprek. Gr Yvon