Overbelaste bilspier

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Janneke1982, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames.

Wie heeft er ervaring met een overbeslaste bilspier. Ik heb bekkenklachten en hiersoor gebruik ik onbewust mijn rechterbilspier te veel. Daar is deze spier niet voor gemaalt en is nu overbelast. Ik ben 4 dg geleden bij de bekken fysio geweeest en heeft spier gemasserd auw.. Maar ik kan nu al 6 dagen niet lopen, ik word er gek van. T enige wat geen pijn doet is op me zij liggen met een w arme kruik. Wie heeft er tips? En hoelang kan dit duren? We gaan over 3 weken op vakantie, en ik kan nu echt niet op mijn been staan....:(

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik zit in een revalidatieprogramma voor mijn bekken en de bilspier is een van de compensatiespieren als je bekken het niet meer kan stabiliseren. Ook de liesen zijn daar zo'n voorbeeld van. Enige is om je dwarse buikspier proberen aan te spannen als je iets inzet (lopen, opstaan etc) en heel bewust je billen en benen ontspannen. En verder om de 2 uur 15 minuten liggen zodat je lichaam even bij kan komen. Sterkte!

3. eef80

eef80 Niet meer actief

O ja, nog belangrijk is je bilspier oprekken. Op je rug liggen, ene knie opgetokken met voet op ondergrond, andere knie opgetrokken en je voet op je knie van de ander. En dan ontspannen en een minuut volhouden en wisselen van been.

4. Janneke1982

Janneke1982 Fanatiek lid

21 sep 2011
    1.170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie eef. Ik lig eigenlijk de hele dag want ik kan echt niet op mijn veen st
    aan. Denk dat ik maandag maar krukken ga halen

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik heb er in totaal 8 behandelingen voor gehad bij de fysio, na 2 keer voelde het al veel beter. Na de eerste keer kun je behoorlijk wat spierpijn hebben. Succes!

6. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook vreselijk veel last van gehad: tijdens de eerste zwangerschap behoorlijk en bij de tweede verschrikkelijk veel last van. (maar toen moest ik ook best ver lopen naar mijn werk en dat lokte het altijd uit, vooral als ik iets harder liep dan slenteren). Ik ben toen naar de fysio geweest. Kreeg oa de oefeningen die eef80 al schrijft. Nog beter werkte het bij mij om de enkel van mijn ene been op de knie van de andere te leggen. De knie van het eerst been steekt dat dus naar buiten. En dan het hele zooitje (de stellage van benen zeg maar ;) richting je neus bewegen, zo wordt je bilspier nog meer opgerekt.

Bij de derde zwangerschap heb ik er nauwelijks last van gehad, doordat ik iedere keer als het op kwam zetten snel deze oefeningen ging doen en dan werd het niet zo erg. Ook deze zwangerschap wil ik dat gaan doen. En nu maar hopen dat het deze keer weer gaat werken ;).

Ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat. Als ik jou was zou ik dus wel raad aan een goede fysio vragen, want dat scheelt heel veel! Sterkte!

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb geleerd dat je op je rug moet liggen met je knieën opgetrokken en dan je benen naar buiten laten vallen.
    Hierdoor ontspant je bekken ook. Bij mij helpt het wel goed.
    Ook het oprekken van je liezen geeft bij mij minder last.
    Vervelend gevoel he!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Herkenbaar, heb het ook. Na een massage kon ik niet zitten of liggen, maar lopen wel. Misschien nog eens een afspraak maken? Lijkt me niet de bedoeling zo.

Oprekken is belangrijk inderdaad. Helaas gaat dat hier niet omdat ik te lenig (hyermobiel) ben.

Deel Deze Pagina