baarmoeder echt leeg na miskraam???

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ingeb, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingeb

ingeb Lid

17 aug 2008
    20
    0
    0
    schoonmaakster
    fryslan
    hallo
    ik heb in februarie een miskraam gehad
    5 maart heb ik nog een controle echo gehad en
    op de brief die ik heb meegekregen staat op:
    "vaginale echo: cavum uteri leeg en schoon, wel nog iets bloed/ vocht in utero. endometriumdikte 5,6mm"
    nou weet ik niet precies wat dit betekend en of mijn baarmoeder wel echt schoon is omdat ik met de eerste twee dagen van de mensruatie hele hevige pijn heb dat ik de nacht bijna eigelijk niet slaap en ook heb ik nog stolsels in het bloed zitten. kan het zijn dat er na 4 maanden na de miskraam nog iets zit omdat de pijn bij menstruatie met de maand erger wordt. ik heb al een afspraak bij de gynocoloog staan voor maandag. maar ben eigelijk wel benieuwt of het uberhoud mogelijk is dat er nog iets zit na 4 maanden.

groetjes inge

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Inge,

de kan sis heel klein dat er nog iets zit van de miskraam, want dan zou je verwachten dat je er al eerder bv ineens veel bloedverlies van zou krijgen. De eerstemenstruatie na een miskraam kan trouwens inderdaad veel heftiger zijn dan daarvoor als een laatste grote schoonmaak zal ik maar zeggen. Wel erg vervelend dat je er nog steeds zo'n last van hebt. Fijn dat je bij de gyn terecht kan, die kan je eens goed onderzoeken, want er zijn nog een paar dingetjes die het zouden kunnen zijn, maar dan ga ik voor nu echt te diep in op gyneacologische materie. Succes maandag.

Groetjes BRigitte

3. ingeb

ingeb Lid

17 aug 2008
    20
    0
    0
    schoonmaakster
    fryslan
    hoi brigitte

bedankt voor je reactie
    het is idd heel vervelend.
    maar ik vroeg me af wat dit betekend en dan vooral het laatste
    "vaginale echo: cavum uteri leeg en schoon, wel nog iets bloed/ vocht in utero. endometriumdikte 5,6mm"
    dit stond dus in de brief die ik meekreeg bij de laatste echo op 5 maart.
    en is het normaal dat de pijn heviger wordt met de maand bij menstruatie?

groetjes inge

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Inge,

cavum uteri betekent de binnenkant van de baarmoeder, dus de holte die als je niet zwanger bent een streep is. Al het baarmoederslijmvlies opbouwt gedurende je cyclus is dit met een echo te meten en na je menstruatie of miskraam is dit weer dun en bouwt daarna weer op. Dat er nog wat vocht zit kan, dat kan nog een beetje bloed zijn van de miskraam of een beetje losgelaten vocht van het slijmvlies. Dus op zich niets vreemds bij je echouitslag.

Groetjes Brigitte

5. ingeb

ingeb Lid

17 aug 2008
    20
    0
    0
    schoonmaakster
    fryslan
    hoi brigitte

heel erg bedank voor je antwoord

groetjes inge