wanneer is zwangerschapttest weer betrouwbaar na miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jente, 12 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Ik heb 6 januari mijn laatste menstruatie gehad. 8 februari had ik een positieve test, maar zwangerschap eindigde 16 februari helaas in een miskraam. Dit verliep goed, voor zo ver een miskraam dit kan (geen curretage gehad, bloedverlies stopte na een week, geen inwendige echo gehad). Lichamelijk had ik dezelfde klachten als bij een normale ongesteldheid.

Nu heb ik alleen al een paar ochtenden misselijk. Kan mijn lichaam van slag zijn door de miskraam of zou ik alweer zwanger kunnen zijn?

Vanaf wanneer is de zwangerschapstest betrouwbaar? Kan het zo zijn dat een test nog positief aan zou geven door de miskraam van een paar weken geleden of kan dat niet meer? Vanaf wanneer zou ik kunnen testen?

Jente

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi jente,

In principe gaat je lichaam gelijk in de herstel fase nadat het vruchtje is afgestoten. ALs je nu positief test dan is dat van een nieuwe zwangerschap.
    In principe kan je de dag van het starten van het vloeien bij je miskraam tellen als eerste dag van je laatste menstruatie. Dus 16 feb eerste dag laatste menstruatie dan kan je over een week testen. het zou ook kunnen dat je menstruatie weer op gang komt en dat je daardoor misselijk bent. De eerste menstruatie na een miskraam kan heftiger en pijnlijker verlopen schrik daar niet van.

Imke

3. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Hallo Imke,

bedankt voor je informatie.
    Het is in ieder geval prettig te weten dat een positieve test ook echt positief is.
    Verder wacht ik voorlopig maar gewoon op mijn menstruatie. Het is sowieso nog te vroeg voor een test.

Jente

Deel Deze Pagina