Beste verloskundigen, Ik zit even met een vraagje.. Wij zijn nu 6 maanden bezig voor ons tweede kindje. Van ons eerste kindje was ik binnen twee maanden zwanger, dus dit duurt voor ons gevoel zo lang.. Maar nu vraag ik me af of het raadzaam is om te beginnen met ovulatietesten? Ik zie dat het merendeel van de forum-meiden ovulatietesten gebruikt.. Wij hebben in mijn vruchtbare tijd om de dag gemeenschap, dit zou dan in principe toch genoeg moeten zijn? Of heeft het heel veel meerwaarde om op de dag van een positieve ovulatietest nog een keer extra gemeenschap te hebben? Alsvast bedankt!
Goedenavond, als jij goed weet wanneer je vruchtbare dagen zijn en dan om de dag gemeenschap hebt, dan heeft het doen van een ovulatietest geen meerwaarde. Wij als verloskundige zijn niet echt zo'n fan van ovulatietesten, omdat het nog wel eens voorkomt dat de uitslag vals positief of negatief is. Op de site Zwanger Worden | Ovulatie Berekenen staan de symptomen die wijzen op een ovulatie goed uitgelegd. Mogelijk heb je hier nog wat aan. Succes en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn! Groetjes Monique