Goedemorgen dames! Begin december gaat mijn baarmoeder eruit. Dit zal laprascopisch gebeuren. Dus dmv 4 kleine sneetjes. Dit zou het herstel behoorlijk versnellen en ook minder pijn geven. Nou heb ik wel gezien dat er hier al een aantal dames aan geholpen zijn. Maar wat ik in de bestaande topics lees, gaat toch vooral over vaginaal of met een grote buikwond. Iemand die ervaring heeft met de laprascopische variant? Hoe is dat verlopen? Zou ik na een week of 2 weer zelf goor mijn 4 jarige dochter kunnen zorgen? Ze is vrij zelfstandig en hoeft dan niet naar school. Mijn moeder is ernstig ziek, dus ik kan niet op mijn ouders terugvallen. Mijn man is niet in de positie om vrij te nemen en mijn vriendinnen werken eigenlijk allemaal fulltime. De eerste 2 weken na ok zijn helemaal geregeld. Maar vanaf de derde week dis niet. Wat denken jullie? Haalbaar?
Geen ervaring mee dus daarbij kan ik je niet helpen. Maar wat heftig! Alvast heel veel succes en sterkte! Hoop voor jou dat je een spoedig herstel zult hebben.
Heb je geen voorlichtingsbijeenkomst gehad?meestal hoor je dan duidelijk wat je wel en niet kan.. Vaak moet je het toch wel van je netwerk hebben..lastig ik durf je ook geen tips te geven , 2 weken is nog wel vers hoor!
Nou laparoscopisch eerder op de been? Dat duurt juist langer dan vaginaal. De gyn hier zei dat je dan echt langer ermee bezig bent. Is vaginaal geen optie? Hier wel 2 jaar geleden een blinde darm laparoscopisch laten verwijderen en toen verging ik van de pijn de 1e dgn en pas na 3 wkn herstelde ik een beetje. En wat versta je onder weer dingen doen enz?
Nee vaginaal is geen optie bij mij. Dat zou het mooist zijn inderdaad. Waar t mij om gaat is dat ik mijn dochter thuis kan hebben na 2 weken. Arts dacht dat t wel moest lukken, maar hoor dat liever van de mensen die het zelf gehad hebben. Allwoman, geen voorlichtingsbijeenkomst. Alleen een gesprek met de gyn.
Mijn zus haar baarmoeder is op deze manier verwijderd en die was zeker niet op de been na twee weken. Ze heeft veel pijn gehad. Ik weet het niet meer exact maar volgens mij duurde dat wel een week of 6.
Ik zit zelf op dit(besloten) forum,in afwachting van een andere operatie..misschien heb je daar wat aan? Forum Lotgenotencontact • Forumoverzicht
oh jammer, Nou zeker de 1e 4 wkn kon ik echt niks. En dat was dan idd nog maar vaginaal. Onze zoon werd van/naar school gebracht/gehaald en onze dochter was overdag bij mijn zus. Ik had echt veel pijn en dan had ik nog niet eens een buikwond.
Bij mij is een eileider laparoscopisch verwijderd. Twee weken kon ik helemaal niets. Daarna nog zeker 4-5 weken veel last gehad, moest echt herstellen van de wond en de spieren die niet zo goed meer wilden En dat was maar een eileider... ik kan me zo voorstellen dat je hele bm veel ingrijpender is.. dus dat 2weken me erg rooskleurig lijkt.
Heftig meid! Je man heeft gewoon recht op 2 weken zorgverlof na je thuiskomst uit het ziekenhuis? Het is een heftige operatie waar je vaak 6 weken mee uit de running bent, 2 weken lijkt me echt te kort Alvast heel veel sterkte en beterschap!
Pfoe lastig, bij mij hebben ze begin dit jaar m'n blinderdarm verwijderd met de laparascoop dmv 3 sneetjes. Ik heb een week bij mij ouders thuis gezeten. 3e week ging het wel weer, maar nog steeds veel pijn en moe. Pas na!! 6 weken ging ik weer aan het werk en dit viel nog steeds tegen.. Je kan dit natuurlijk niet met elkaar vergelijken, die van jou lijkt me nog een Tikke zwaarder, dus onderschat het niet!
ik heb 2 keer een laparoscopische operatie gehad. 1 keer om te kijken, dus eigenlijk geen ingreep, herstel 1 week ziek thuis, gevolgd door 2 weken vakantie. geen probleem. De tweede keer hebben ze van beide eierstokken weefsel weggehaald, herstel duurde nu wel langer. ongeveer 2 weken en dan rustig aan weer aan het werk. uiteraard is de wond in de buik veel minder ernstig geweest als bij jou het geval zal zijn. Maar ik denk dat het wel heel erg verschild per persoon. Ik was natuurlijk volledig gezond en ging daarom dus fit de operatie in, de reden dat ze mij opereerden was onze kinderwens. het zou dus kunnen dat het bij jou ook wel redelijk snel opknapt, 2 weken voor het grote herstel en als je dochter thuis is langzaam aan opbouwen. Samen gezellig op de bank boeken lezen, knutselen, etc. Ze heeft wel een leeftijd om te begrijpen dat jij niet helemaal fit bent en dus rustig aan moet doen.
Mijn man is zijn baan kwijt geraakt en heeft nu werk via een uitzendbureau. Hij heeft wel rechten natuurlijk, maar ja, dan wordt hij zo ingeruild voor een ander. Dus verlof is echt geen optie. Het gaat er overigens puur om of ik samen met m'n meisje thuis kan zijn hè? Ik zal niks doen, behalve een potje domino of memory dan. Bedankt voor alle reacties. Zal is gaan zoeken waar ik haar kam gaan 'stallen' in de kerstvakantie!
Herkenbaar dat had mijn man idd ook Ik denk wel dat je wat dingetjes met je dochter kan zijn ,maar houd er rekening mee dat je ook heel moe zal zijn. Ik sliep elke dag overdag ook nog wel 2 uur. Idd denk dat iets voor de kerstvakantie regelen wel een goed idee is. Veel succes met de ingreep. Hier ben ik op wat rugklachten na helemaal hersteld. Voor mij is de ingreep echt een verrijking voor mijn leven nu!
Klinkt stom, maar kijk er ook echt naar uit wonderteam! Niet naar de operatie natuurlijk, en het herstel zie ik best tegenop. Ik ben geen nikser... Maar daarna! Eindelijk geen klachten meer! Fijn te horen dat jij er zoveel positief resultaat van hebt!
Maar zorgverlof krijgt de werkgever toch terug van het UWV? Volgens mij leid de werkgever er niks onder. Ik zou het toch bespreken, wie weet doen ze totaal niet moeilijk
Ik heb ook een laprascopie gehad, weliswaar voor iets anders. Heb er zeker 3 weken last van gehad. Baarmoeder is ingrijpender dan wat ik heb gehad, luister naar je eigen lichaam en forceer niets. Veel sterkte!
Bij mij is begin augustus mijn baarmoeder verwijderd. heb 3 dag in het ziekenhuis gelegen. Bij mij is hij verwijderd door middel van een keizersnede grote snee in de buik. Hij zou vaginaal verwijderd worden maar dit lukte niet. Na 3 weken was ik weer arbeidstherapeutische basis aan het werk en na 5 weken werkte ik gewoon weer volop en ik werk ik de gezondheidszorg. na 2 weken zorgde ik zelf weer voor mijn kinderen .. dochter van 7 en zoon van 3. ze zeggen 6 weken niks doen... maar in sommige gevallen zoals bij mij is dat zwaar overdreven. na 3 weken was ik echt weer helemaal de oude