Ik heb 5 jaar geleden een laparoscopie gehad. Mocht de eerste 2 weken weinig doen, maar daarna was ik weer helemaal op de been. Dat is eigenlijk ook een normaal verlopend herstel na een laparoscopie.
Bij mn moeder s het vaginaal verwijderd, die was vrij snel op de been, na een week liep ze klein rondje buiten en lichte huishoudelijke taken. Dingen als de was ophangen, bedden verschonen, stofzuigen en dergelijke hebben we 3 weken overgenomen. Tis nu bijna 5 weken terug en werkt al 2 weken 1 ochtend in de week ( rhuiszorg, particulier).. Mn moeder s eigenwijs en kan niet stilzitten..
Ik ga er van uit. Dat het ongeveer net zo iets is als een ks. En dat duurt even voor je weer redelijk op de been bent. maar met een ks moet je binnen een week zelfstandig zorgen voor een baby. En dat gaat ook met ups en downs. Je dochter is vier hoeft 2 weken niet naar school. Mijn ervaring is dat ze met 4 al wel iets kunnen doen. Leer haar nu al drinken pakken en dat jij het kan inschenken. Bijvoorbeeld als je slecht kunt lopen. Neem een stapel dvd.s laptop spelletjes rond om je heen en samen vermaak je je eigen in de huiskamer op de bank. Als je weg wilt en bijvoorbeeld schoenen aan leer haar zelf op de tafel te klimmen dat je niet hoeft te bukken voor de veters. Maak het voor je zelf zo makkelijk mogelijk tijdens je herstel maar ga er van uit dat je na die twee weken dan heb je er al twee weken hulp opzitten weer aardig uit de voeten kunt. Het huishouden kan je man doen als die terug komt van zijn werk. Het eten kan hij klaar zetten zo dat je het alleen of in de magnetron hoeft te zetten of te koken. Denk dat je dus creatief moet zijn een tijdje. En dat je het samen met je dochter wel gaat redden. Kijk ik weet niet hoe ze is. Je zegt dat ze al redelijk zelfstandig is wc .... Dat kan je nu al goed in schatten. Succes er mee.
Knap, ze is vrij zelfstandig (als ze zij heeft!) en een hoop van jou 'trucjes' neem ik zeker mee voor na de operatie! Bedankt voor alle reacties. Ik ga voor de dagen rondom kerst maar is zoeken naar iemand die op kan passen. Just to be sure. Afbellen kan altijd nog.