Baarmoeder foto en dan?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Zonnestraal28, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, inmiddels al anderhalf jaar bezig voor een tweede en sinds juni meerdere keren in het ziekenhuis geweest. Cyclus goed, twee keer gevolgd met echo's en bloed prikken. Geen rare dingen en samenlevingstest goed (doen ze nog wel in mijn ziekenhuis) en zaad van manlief 83% dus scoort goed, ook qua bewegende cellen etc. Nu als laatste middel een baarmoeder foto over een week of twee, waar ik als een berg tegenop zie. Ik ben heel blij dat alles goed lijkt te zijn, maar elke maand is er wel het verdriet. Als de baarmoeder foto goed is, worden we voor een half jaar naar huis gestuurd en gyneacoloog sprak bij afspraak gisteren al over ivf omdat omstandigheden verder gewoon goed zijn. Euh... Dat gaat wat snel? Nu maar gewoon afwachten denk ik en dan na de foto een afspraak en dan maar afwachten?

2. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

9 mrt 2015
    126
    0
    16
    Vrouw
    Randstad
    Balen is dat he, als alles goed is en het gewoon maar niet lijkt te lukken? Gelukkig aan de andere kant; in principe zou het dus gewoon moeten kunnen. Ik kan me goed voorstellen dat je op ziet tegen het laten maken van de baarmoederfoto. Ik was vooral nieuwsgierig, maar vond het achteraf geen prettig gebeuren. Vooral het doorspuiten van de eileiders vond ik niet fijn.

Uit je post maak ik op dat je aan de ene kant elke maand erg teleurgesteld bent dat je ongesteld bent geworden, aan de andere kant vind je het wel erg snel om een half jaar na de buikfoto al door te gaan voor ivf. Je zou toch kunnen afwachten tot na je foto. Omdat je eileiders worden vrijgemaakt met de contrastvloeistof, heb je tot 6 maanden na het maken van die foto verhoogde kans om zwanger te raken. Misschien geen gek idee om die zes maanden toch even af te wachten en te proberen. Je zou daarna opnieuw in overleg met je behandelend arts kunnen gaan om aan te geven wat jouw voorkeur dan heeft. Misschien kun je voorstellen om eerst een poging IUI te doen? Ik weet natuurlijk niet of er een reden is dat je arts dan meteen denkt aan ivf, maar je kunt natuurlijk altijd een andere weg voorstellen. Wie weet wat je in overleg kunt doen. Sterkte!

3. Zonnestraal28

Zonnestraal28 Actief lid

17 jan 2013
    156
    49
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je fijne reactie! Echt goed als iemand het even anders voor je neerzet. Komende twee weken maar even afwachten tot de foto en dan zie ik verder...

Deel Deze Pagina