Ik heb een uterus didelphys: twee halve baarmoeders met ieder een eigen eileider en een baarmoedermond. Ik had ook een septum, maar dat is operatief verwijderd. Het schijnt dat deze afwijking zeer zeldzaam is en ik ben op zoek naar lotgenoten. Misschien kan iemand mij haar ervaringen vertellen voordat wij besluiten al dan niet de MMM in te gaan? Zwanger worden is geen probleem, zwanger blijven helaas wel. Ik weet niet of er iemand actief is en of dit bericht ooit een lotgenoot bereikt, maar mocht je een lotgenoot zoeken: i'm here. Groet!
Hoi Didelphis, Ik heb ook een dubbele baarmoeder. Ik had aan beide kanten een eileider en een baarmoedermond. Mijn rechterhoorn was iets minder ontwikkeld dan de linkerhoorn. De rechterhoorn zat zeg maar aan de linkerzijde vast. Ertussen zat een tussenschot van meer dan drie cm. Ik heb hier vorig jaar veel last van ondervonden doordat de rechterzijde wel menstruatiebloedingen had, maar dit nergens naar toe kon. Ze hebben de rechterzijde nu verwijderd en de rechter eileider ook. Verder hebben ze aan de linkerzijde niet geopereerd dus deze is nog helemaal zonder littekenweefsel. Ik ben toevallig net bezig met een ICSI poging! Dit ook omdat mijn partner verminderde zaadcellen heeft. Ik heb ook nog niemand gevonden die het heeft. Heb wel al vaker zwangeren gezien met een bicornis. Je kan idd wel zwanger worden, maar kans op miskramen en vroeggeboorte. Liefs Neeke
Hoi Neeke en Didelphys, Ik heb ook uterus Didelphys en nu voor de tweede keer zwanger. Geen problemen gehad met zwanger worden en de zwangerschap zelf gaat ook voorspoedig. Beide keren in mijn rechter baarmoeder zwanger en deze groeit goed mee en voldoende vruchtwater en ruimte voor het kindje. Wel sta ik natuurlijk onder goede controle in het ziekenhuis en zal ik hier ook weer bevallen. Bij vragen mag je altijd pb sturen.
Hee Snnr, Heel fijn om dit te horen!! Ik zit zelf nog in de wachtweken na een terugplaatsing.. dus hoop het zo!! Ben je wel spontaan zwanger geworden? Hoe ben je erachter gekomen? Heel fijn om te horen dat je niet de 'enige' bent. Heb je wel beide nieren? Liefs
Neeke, ik voelde mij ook echt een bijzonder geval in de minder positieve zin laat maar zeggen. Dacht waarom heb ik dit en wat heeft dit voor gevolgen. Kwam er achter dat ik veel en lang ongesteld was en met tampon gebruik gewoon door bleef lekken. Toen langs de huisarts en die ontdekten een septum. Doorgestuurd naar gyn en daar bleek het om Didelphys te gaan. Ze vertelde mij ook dat het gevolgen kon hebben om zwanger te worden en blijven gezien het de vergrote kan Op miskramen. Beide zwangerschappen ben ik spontaan zwanger geworden en ook beide binnen 2 maand raak. Het functioneert allemaal zoals het moet en kan op een natuurlijke manier bevallen dus hou hoop dat alles goed komt want het kan echt! Veel succes met deze terugplaatsing! Hoop voor je dat je er straks net als mij over kan praten. Heb beide nieren trouwens, jij?
Ik weet nog dag mijn tante een spiraal had laten zetten en erna zwanger werd bleek ze had een dubbele baarmoeder dit is dan wel 30 jaar geleden maar zd heeft wel 3 kinderen gebaard
Wauw mooi snel gelukt dus ook! Ik had ontzettend veel pijn en de huisarts heeft me zo een zeven jaar geleden de prikpil geadviseerd. Daar ben ik twee jaar geleden mee gestopt en na vijf maal menstrueren had ik weer zo een last. Ik dacht zelf aan endometriose dus werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar zagen ze dus de dubbele baarmoeder. Uiteindelijk ook maar een echo nieren gedaan, maar had nooit blaasontstekingen of iets dus ze dachten dat ik die ook beide had maar helaas, de rechter ontbreekt.. ik had op dat moment echt het gevoel dat mijn lichaam me in de steek liet wat een gedoe. Maar uiteindelijk heb ik het een plaats kunnen geven!