Ik heb vandaag de diagnose pcos te horen gekregen. Ze zagen het dmv een inwendige echo. Volgende week heb ik volgens mij berekeningen mijn eisprong en dinsdag moet ik weer terug naar het ziekenhuis om weer een inwendige echo te laten maken en een week na mijn eisprong moet ik bloed laten prikken. Ook moet mijn man zijn sperma na laten kijken. Als deze cyclus voorbij is mag ik starten met clomid vertelde de gyn maar eerst willen ze dus mijn eisprong in de gaten houden. Nu gebruik ik al een aantal ronde's ovulatietesten en ik heb iedere keer mij eisprong kunnen vinden. Nu lijkt mij dat ik gewoon echt een eisprong heb. Waarom moet de gyn dit dan nog nog onderzoeken bij mij? Misschien een domme vraag maar ik heb vandaag wel zoveel informatie te horen gekregen en tegelijkertijd was ik de teleurstelling aan het verwerken dat ik het even kwijt ben nu En stel dat ik niet met clomid begin raak ik dan gewoon nooit op de natuurlijke manier zwanger of is de kans gewoon klein?
He meid. Ook ik heb pco. Ze zeggen dat je door de pco vals posi testen krijgt omdat je dus een verhoogd lh hebt door de hoeveelheid eitjes. Ik zie dat je al een kindje hebt! Ben je spontaan zwanger geraakt van hem. Zo ja dan heb je je antwoord al over het zwanger raken met pco. Pco heb je namelijk al bij je geboorte dat komt niet in een keer op zetten. Het is er en het blijft er. Het kan wel sommige maanden wat minder zijn dan andere maar weggaan doet het niet. En je hebt een echo gehad wat er al een dominante follikel (eitje)
Ik ben binnen 2 maanden zwanger geraakt van onze zoon. Kijk ik wist dus niet dat je het al bij je geboorte had! Ik dacht dat zoiets spontaan kwam. Vandaag zagen ze nog niks helaas. Ik moet nu dinsdag terug en dan gaan ze kijken of ze dan iets zien.
Ik had/heb ook pcos. Ik heb in het begin ook chlomid gehad, maar dat was omdat ik geen eisprong had. Met chlomid wilden ze wel een eisprong opwekken. Helaas sloegen de 50 en 100 niet aan. Maar op een of andere reden kreeg ik spontaan weer eisprongen en ben toen (tijdelijk) gestopt met chlomid ivm vakantie. Daarna niet meer met chlomid begonnen en ineens bleef ik uit mezelf ongesteld worden en ben toen snel zwanger geraakt. Ik zelf zie dus niet in waarom je chlomid zou moeten krijgen als je al uit jezelf vrij regelmatige eisprongen hebt. Maar misschien kun je die vraag ook de volgende keer aan je gyn vragen. Bij mij volgde de gyn mijn cyclus tot eisprong (of anders tot dag 21 en dan kreeg ik provera om menstruatie op te wekken)
Ik moet hier toch nog even iets zeggen. Ik heb ook pco en heb de vorige keer bij de gyn gevraagd hoe het juist zat omdat ik veel hoorde over overgewicht en zo. Ik was vroeger veel dikker en heb nu geen overgewicht meer maar ik dacht dat ik het daar had mee getriggered. Maar toen zei ze me dat er verschillende redenen zijn voor pco. Bij sommigen is het inderdaad al van bij de geboorte maar bij anderen kan het plots tevoorschijn komen bij overgewicht. Als dan het overgewicht weg is, verdwijnt de pco ook terug van zelf. Dus het is best mogelijk voor een vrouw die geen overgewicht heeft direct zwanger te geraken, dan gewicht bijkomen, bij het 2de totaal niet lukt en dan bij afvallen gewoon weer meteen zwanger kan zijn. Ik zeg trouwens niet dat het bij jou zo is he Amelle want ik ken je niet Ik wil gewoon even duidelijk maken dat het niet altijd van bij de geboorte is