Hallo dames, allereerst; joepie vandaag de 12 weken bereikt!! holeeeeee ik vroeg me een aantal dingen af over de naam van jullie {toekomstige} kindje... 1. Wanneer zijn jullie actief naar de naam gaan zoeken? 2. Waar heb je de naam gevonden? 3. Naam met een reden? Speciale betekenis ofzo? 4. Wanneer hebben jullie definitief besloten dat het die naam en geen andere zou worden?
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar de namen al bedacht. Van één naam is de betekenis 'Gewenst Kind' Deze naam is van een bandlid waar ik vroeger ooit fan van ben geweest maar het is gewoon een hele mooie naam! Heb ik altijd al gevonden trouwens
bij ons is dat zomaar gekomen. we spraken er wel eens over maar vonden nooit een naam die we beiden super vonden. Voor een jongen is het een naam die we in Amerika vaak gehoord hebben en zo héél graag hoorden en voor een meisje is het de naam van een personage uit m'n man z'n lievelingsserie "Smallville".Die vonden we ook allebei direct super. Beiden een beetje uniek, de jongensnaam komt nu meer en meer op maar wij schrijven't wel op z'n Amerikaans. Dus toch wel nog speciaal. Groetjes
Wij wisten het al in het begin avn de zwangerschap. Kwam de naam in een tijdschrift tegen. wel nog actief verder gezocht, maar deze bleef het leukst. Rond week 25 besloten we dat dit hem werd.
Ik heb nog geen namen. Mijn man en ik zijn het niet eens over de naam. Ik wil nl een oerhollandse naam, en mijjn man niet (mijn man is venezolaan). Dus denk ik dat we uiteindelijk uitkomen bij een italiaanse naam. Maar voor een meisje hebben we allebei nog geen idee. Dus ach, ik moet me er maar niet te druk over maken. Wordt je ook niet blij van.
Heb de naam een paar jaar geleden in een tv serie gehoord en vond em toen al heel mooi. Toen ik wist dat ik zwanger was kwam meteen die naam naar boven. De betekenis komt ook nog goed uit: de blondharige. En de vader van m'n kindje en ik zijn beiden: blond! Heb eigenlijk geen moment getwijfeld aan deze naam
mijn man noemde ze vroeger altijd leef, en toen ik zwanger was van de 1e wilden we het dus als het een jongen zou worden Levy (die noemen we nu dus ook vaak leef) en bij de 2e hadden we in 1e instantie een andere naam, maar toen bij de pretecho zag ik een geboortekaartje met daarin de naam Demi en toen had ik gelijk zo iets van ja als het een meisje wordt wil ik dat ze Demi heet..en gelukkig was vond Ed het ook een mooie naam....
Onze jongensnaam was eigenlijk direct toen ik zwanger was al bekend. het was de naam waar we alle twee helemaal weg van zijn....
anniek, allereerst gefeliciteerd met je 12 weken! wij hadden ook al vrij vroeg een naam, en die verveelt nog steeds niet (ook belangrijk hihi) we willen eigenlijk ook een tweede naam en voor een jongen zijn we er uit, voor een meisje is nog twijfel.... voornaam is overigens hetzelfde
ik ben nog niet echt actief gaan zoeken. ik wist voor een meisje al snel een naam welke ik mooi vond. en voor een jongen heb ik een aantal namen, maar mijn man vind dat niks. hij heeft 1 naam die we allebei mooi vinden, en dat is voorlopig onze keus. maar alles kan nog veranderen.
Mijn mannetje heeft de naam van onze dochter bedacht, en we waren er allebei overeens dat dat de naam zou zijn. Nu weten we het allebei nog niet, misschien dat we eruit komen na de echo volgende week woensdag....ik hoop het, wil niet op het laatste moment nog een naam moeten bedenken.
Wij hadden de namen al heel snel bedacht toen we erachter kwamen dat we zwanger waren... Meisjesnaam heb ik altijd al geroepen dat ik dat ook onwijs mooie naam vond, niet een speciale betekenis erachter, maar gewoon omdat ik het mooi vond! Jongensnamen hebben we echt naar gezocht, maar echt gewoon gekeken naar de "mooie" namen niet naar betekenissen! Succes met zoeken! Gr. Miranda.
Wij hadden de hele zwangerschap door namen die steeds weer veranderde, bij beide kids hadden we 10 weken voor de bevaling de juiste naam waarvan we zeker wisten die moet het worden! Eentje kwam uit de Telegraaf uit een rouwadvertentie (een nabestaande hoor!) en de ander uit de VT wonen. Ze zijn allebei niet in een namenboekje te vinden!
Hoi Bij Rick zijn naam ging het vanzelf we vonden hem gewoon mooi. Kort maar krachtig. Kimberly hebben we gekozen na aanleiding van oma die kwam er mee en we vonden het zelf ook een hele mooi naam. Tja en marki is vernoemd na papa dat was meteen duidelijk. En als dit een meisje mocht worden dan hebben we ook al een naam die naam hadden we bij marki ook al gekozen en voor een jongen weten we het nog niet. We gaan er ook niet echt naar op zoek we komen/horen vanzelf een keer een naam waarvan we denken ja dat is hem. We kijken wel of het ook bij de namen van de andere kids past en bij de achternaam.
ik heb zelf wel een heel aantal namen die ik mooi vind. Mijn ventje echter denkt daar anders over. Wij hebben 1 jongens naam waarvan me vriend helemaal weg is en ik, mwa. Meidennaam is er 1tje die wel allebei wel redelijk vinden maar nog niks waarvan we allebei uit volle borst roepen; dat is ie!!!! We hebben gelukkig nog even de tijd. Maar ik wil persé een aparte naam, die wel uit te spreken en te schrijven is! Ik ben niet van de standaard nederlandse namen als, teun, jip, jop, sanne, nicole enz......
Ik moet zeggen dat de meisjes naam al heel lang in mijn hoofd rondspookt, en ben hem ook nog nergens tegengekomen. De jongens naam hebben we toch wel f op gezeten maar ik heb hem hier wel eens gehoord. Maar echt veel hoor ik hem hier in de buurt ook niet. Nog f wachten en dan kan ik de namen bekend maken
De meisjesnaam hebben we al een tijdje. De naam komt bijna niet voor. De jongensnaam, daar zijn we bijna uit. Maar ik moet zeggen dat we altijd meer moeite hebben met jongensnamen.
Tja wij zijn een beetje ouderwets (nou ja vooral ik mannetje maakt het niet zoveel uit. Zelf ben ik vernoemd naar mijn vader, hij heet Jan, en mijn zus is vernoemd naar mijn oma. Verder hebben we beiden 2 doopnamen met daarin m'n moeder en oma en zus andere oma. Ik vind het zelf geweldig dat ik ben vernoemd, ben er eigenlijk erg trots op Dus willen lief en ik ook gaan vernoemen. Maar dan wel in deze tijd. Dat weten we al een hele tijd voordat ik zwanger was, en we zijn er nog steeds heel tevreden over. Klinkt nog steeds goed, enne het zijn niet van die modenamen.