Zwangerschapszwemmen: vanaf wanneer en wat trek je aan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by misa, Jun 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misa

misa Niet meer actief

He dames,

ik wist niet zo goed waar ik deze vraag moest stellen, dus daarom maar hier:
    Ik wil straks aan zwangerschapszwemmen gaan doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vanaf hoeveel weken zijn jullie hiermee begonnen? En wat trok je aan? Een bikini of een badpak?

Liefs jois

2. Veryproudmama

Veryproudmama Actief lid

Aug 18, 2008
    288
    0
    0
    Hoi!
    Ik ben bij ongeveer 12 weken begonnen, het is heel verschillend in ons zwembad, de één komt heel snel, de ander pas laat.
    Ik had last van mijn bekken en wilde gewoon lekker eindelijk naar zw zwemmen. Bel anders het plaatselijke zwembad is, dat heb ik toen ook gedaan, ik mocht gaan wanneer ik wilde.
    Ik heb een positie badpak aan, maar er zijn zeker ook dames in bikini's. Geloof me, als het maar lekker zit, we worden toch dik, dus er wordt niet zo naar gekeken bij dit soort zwemgroepen...
    Geniet lekker!

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me helemaal bij BornMother aan :)

persoonlijk vind ik voor écht zwemmen, een badpak lekkerder zitten, maar als je een goede bikini hebt (niet zo één die alleen geschikt is om te zonnen ;) ) dan kun je ook prima in bikini of tankini

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben wat later begonnen, rond de 20 weken maar er waren bij mij ook meiden echt net zwanger. Sommige in bikini, anderen in badpak. Ik had een positiebadpak. Je meot wel iets aantrekken waar je idd in kan zwemmen en bewegen en niet alleen een 'mooie'

5. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!
    Waar hebben jullie die badpakken gekocht dan? Zijn ze duur? Wil der niet te veel geld aan uitgeven, vind badpakken niet zo..! :)

Ik weet niet eens of ik nog in mijn bikini's pas, aangezien mijn bh's ook niet meer lukken..!

6. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga rond week 24 beginnen met een badpak. Bij de 1e niet gedaan maar ik wil nu dus zwangerschapszwemmen gaan doen ipv een pufcursus.
    Ik heb trouwens nog wel een zw.badpak liggen. Die is van Prenatal en kostte iets van 29 euro ofzo. Ik weet het niet meer. Is al een tijdje geleden maar volgens mij hebben ze bij Prenatal nog steeds badpakken. Vond ik trouwens ook lekkerder zitten dan een bikini. Ik vond het wat meer 'steun' geven.

7. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor de tip! Heb even op de site gekeken van prenatal en zag badpakken staan voor 20 en 25 euro.
    Eerst ff mijn bikini's passen en anders koop ik misschien wel een badpak (of een nieuwe bikini) :)

8. keina

keina Bekend lid

Mar 30, 2009
    675
    0
    0
    H&M online!

9. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    hoi hoi

ik ben naar zw zwemmen gegaan toen ik 12 weken was heb zelf een badpak

ik vind het erg prettig om te zwemmen want heb veel last van bandenpijn en als ik gezwomen heb dan is even alle druk van me lichaam af

sussec de mee

10. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!
    Ik heb ook al even op de site van H&M gekeken: dankjewel voor de tip!

11. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb nog een vraagje, tot wanneer hebben jullie gezwommen?

Ik wilde nl. over 2 weken starten, maar vraag me af of ik dan al niet te laat ben. :)

Overigens heb ik een zwangerschapsbikini, zit prima, gekocht bij prenatal. Toevallig was mijne in de uitverkoop voor 8 euro, normaal kosten ze rondde 25.

Share This Page