kraamhulp en huisdieren??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xme2youx, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xme2youx

xme2youx Lid

7 mei 2010
    32
    0
    0
    ik heb hier thuis enkele huisdieren (2 honden en een aantal katten).

Nu hoorde ik dat je met zo veel dieren kans hebt dat je geen kraamhulp krijgt. Hebben jullie hier ervaring mee?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Lijkt me nogal vreemd dat je dan geen kraamhulp krijgt?! Ze houden er wel rekening mee met wie ze sturen. Iemand die allergisch is of bang voor honden is bijv. niet zo handig. Ik heb gisterenavond de intake gehad en onze huisdieren waren in ieder geval geen probleem. Het werd wel opgeschreven. Wij hebben dan ook 'maar' één hond en twee katten.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wij hebben 1 hond en die kan zelfs worden uitgelaten door de kraamhulp.

Maar ik woon in het noorden dus misschien is het bij jou in de regio anders ( als je niet in het noorden woont dan, ;))

4. xme2youx

xme2youx Lid

7 mei 2010
    32
    0
    0
    Ik hoop dat ze daar iemand hebben werken die van dieren houdt hoor, haha. Met 10 dieren in huis is dat wel nodig. Anders zal ik voor die tijd dat de kraamhulp komt mijn dieren elders moeten onderbrengen.

5. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier een hond en een kat. Toen ze kwamen praten van de kraamhulp heb ik het gelijk gevraagd voor de hond, maar die kan gewoon uitgelaten worden door de kraamhulp..
    Nu zal mijn schoonvader de hond regelmatig meenemen voor te wandelen, maar de kraamzorg is er om de dingen jou uit handen te nemen, en als jij ook altijd de hond doet moeten ze die dus ook uitlaten lijkt mij wel logisch! ;)
    En als je het niet weet, zou ik gewoon ff bellen..

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik had 1 hond, 3 katten... en er kwam een kraamhulp die wel van dieren hield..
    wat kraamhulp niet doet.. is kattenbak.. maar verder maakte het niet uit of je nu 1 of 10 katten had zover ik weet

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ben benieuwd of wij een kraamhulp krijgen die van dieren houd...
    1 hond en 2 katten en tig vissen haha *vissen hoeft niet echt naar omgekeken te worden*
    De kattenbak kan manlief gewoon doen, dat is geen probleem.
    Doettie nu ook, hij zal wel moeten nu haha.

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier hebben wij een kleine kinderboerderij (wel alles buiten).
    2 grote honden
    2 konijnen
    10 kippen
    3 pauwen
    3 fazanten
    en veeeeeeeel volierevogels.
    Hier in onze regio houden ze rekening met wie ze sturen, al hoeven ze bij ons niet voor de dieren te zorgen, of iig minimaal, want wij doen eigenlijk alles wel gewoon zelf.
    Bij de geboorte van Vera weet ik nog wel dat onze kraamverzorgster zelfs de honden uitliet bij andere ouders, maar of ze vroeg of het erg was of ze dat bij ons niet hoefde te doen (hond van 70 kg vond ze teveel :D). Verder hielp ze mij toen wel mee met voeren en schoonmaken ed toen ik weer naar beneden mocht (2 dagen).

Maar volgens mij houden ze daar in elke regio rekening mee, je moet het volgens mij ook opgeven als je huisdieren hebt, vanwege angst, allegie oid van de verzorgsters.

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mja, hier ook een hond en 2 katten, maar in het infoboekje van de kraamhulp stond volgens mij dat ze niet verplicht zijn om huisdieren te verzorgen (dus ook hond uitlaten). Ga er zeker ff naar informeren als ik m'n intake heb, maar dat duurt nog ruim een maand..

10. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wij hebben ook twee honden en bij de eerste is er genoteerd dat wij twee grote honden hebben.
    Daar hebben ze rekening mee gehouden, zodat er een kvz gestuurd word die niet bang is voor dieren.
    Uitlaten hoefde ze niet, want mijn man had op dat moment vakantie.

11. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Bij ons hebben ze het ook in het boekje geschreven, waarbij ook nadrukkelijk vermeld werd dat de honden boven mogen. Ik heb het idee dat daar stiekem afkeuring uit spreekt maar dat maakt ons niets uit. De honden (alle 3) slapen ook bij ons op de slaapkamer en ook bij de baby ligt al een kussen op de grond klaar voor als 1 van hen daar wil liggen. Dus hopenlijk zoeken ze een kraamhulp die dat prima vind of in ieder geval accepteert want ik ga daar dus echt niet over in discussie.

Ik weet niet of ze verplicht de hond uit moeten laten, kan me voorstellen dat dat niet zo is, maar daar is vast wel een mouw aan te passen. Desnoods met hulp van anderen, want 3 is voor veel mensen wel veel (ook al wegen ze maar 9 kg per stuk).

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Natuurlijk krijg je wel kraamhulp als je huisdieren hebt, maar ga er wel vanuit dat ze er niet voor gaan zorgen of ze uitlaten oid!!! Als je een kraamhulp krijgt die ook je hond gaat uitlaten, dan mag je echt heel erg blij zijn :D
    Hier vier honden.... maar dat was verder geen probleem hoor.

Ze willen het alleen graag van te voren weten ivm angst voor dieren en evt allergieen van de hulpen.

13. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Er werd bij de intake wel genoteerd wat voor huisdieren we hadden, maar die hoeven ze dus helemaal niet te verzorgen. Bij ons werd dat dus ook niet gedaan terwijl ze heel lief voor ze was. Zal wel regio gebonden zijn....(uitlaten he?)

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Het uitlaten en verzorgen van huisdieren zijn ze helemaal niet verplicht om te doen, en de meeste doen dat ook niet. Maar er zijn kraamverzorgsters bij die het aangeven ook voor de huisdieren te willen zorgen mits daar de tijd voor is.
    Maar kraamzorg krijg je zeker.

15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik heb nog nooit gehoord dat iemand geen kraamhulp krijgt ivm huisdieren.. Dat zou ik ook wel erg raar vinden overigens...

Ben benieuwd naar de intake die ik binnenkort krijg, wil het namelijk wel even over de katten hebben. De katten zijn erg belangrijk voor me en ik wil echt graag een kraamhulp die lief is voor onze dieren. Ik hoor wel eens verhalen van kraamhulpen die het niet op de huisdieren hebben en veel dingen afkeuren... Onze katten weten wat ze wel en niet mogen en dit wil ik graag zo houden.

Misschien weer helemaal nergens voor nodig dat ik me hier druk over maak hoor... ;)

16. misa

misa Niet meer actief

Nee, dat hoeft geen probleem te zijn. Wel even in een gesprek aangeven over je huisdieren. Dan kunnen ze iemand sturen die het niet eng vind en die niet allegisch is.

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    kraamhulp krijg je zowiezo! dat mogen ze niet weigeren... het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is idd dat ze iemand sturen die niet bang is voor beesten, maar verder....
    en kraamzorg is inprinciepe alleen voor moeder en kind, dus niet voor dieren, dus uitlaten, eten geven ed mogen ze wel weigeren!

18. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

De kraamzorg is er alleen voor moeder en kind. Absoluut niet om de je de dingen uit handen te nemen die je normaal gesproken wel zou doen.
    Alle extra werk die ze doen is mooi meegenomen maar dat zijn ze niet verplicht.
    Bij onze oudste hadden wij ook een hond en die liet de kraamverzorgster uit, puur omdat ze het leuk vond om te doen en ze er de tijd voor had omdat er een stagiare bij was. Maar daar hebben wij echt geluk bij gehad.

Vaak staat er op de site of in de folders van de kraamzorg die je uitgekozen hebt wat ze wel en niet doen tijdens je kraamtijd.
    Misschien handig om door te lezen, dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

Wie weet tref je het wel met een kraamverzorgster die het wel doet, maar ik zou zeker iemand achter de hand houden om de hond uit te laten.

19. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi,

Ik ben zelf kraamverzorgster en het is zeker niet gebruikelijk dat de kraamzorg de hond(en) uitlaat. Dit in verband met de hygiëne.
    Als dit wel gebeurd is het meer uitzondering dan regel, dus reken er niet te veel op. Kattenbak wordt trouwens ook niet verschoond. Hetzelfde verhaal.
    Verder zullen gebruikelijke huisdieren geen probleem opleveren voor de kraamzorg.

Groetjes Claire

20. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hier ook een hond, en dat hebben ze toen wel genoteerd, stond ''GROTE HOND'' aanwezig :D Dus hielden ze er idd rekening mee wie ze stuurde ;)
    Maar dat je geen kraamhulp zou krijgen omdat je huisdieren hebt, lijkt me sterk.

Deel Deze Pagina