Hallo! Ik ben een student aan de opleiding Voeding en Diëtetiek in Amsterdam. Ik ga met een groep enthousiaste studenten van mijn opleiding voedingsvoorlichting geven voor aanstaande ouders. Dit gaat over voeding tijdens de zwangerschap en de keuze voor het geven van borst- of flesvoeding na de bevalling. Nu wilde ik wat meer over de doelgroep weten, voor ik hier aan begin. Vandaar deze vragen. 1. Wat weten ze er meestal al over? 2. Wat willen ze erover weten? 3. verdiepen zwangere vrouwen zich erg in voeding tijdens de zwangerschap? 4. Zijn zwangere vrouwen zich bewust van de effecten die voeding heeft op de gezondheid van het ongeboren kind en hen zelf? 5. vinden zwangere vrouwen het moeilijk hun voedingspatroon te veranderen t.b.v de gezondheid van het ongeboren kind en hun eigen gezondheid ? 6. Wat zijn de redenen voor zwangere vrouwen om borst- of flesvoeding te geven? ik hoop dat u mij iets over kunt vertellen, of dat u weet waar ik op korte termijn aan informatie hierover kan komen! alvast bedankt! met vriendelijke groet, Bert van den Burg
hallo Bert wat leuk dat je hier een onderzoek naar gaat doen! Ik denk dat het handig is als je deze vraag stelt in het algemene forum, dan krijg je veel reacties van vrouwen. Ik kan wel een algemeen antwoord geven maar ik denk dat je meer hebt aan veel reacties van zwangere vrouwen. Geef je vraag een titel mee als: oproep meewerken aan onderzoek student mbt voeding. (of iets dergelijks). Ik weet zeker dat je veel reacties zult krijgen! Succes ermee en bij meer vragen hoor ik het wel! Mirjam