baarmoeder groter dan zwangerschapsduur

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door senseemillia, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoi,

Ik was gister voor een eerste controle bij de verloskundige. Ik ben nu 9 weken en 4 dagen zwanger. De verloskundige heeft ook mijn buik gevoeld. Ik merkte zelf van de week al dat ik mijn baarmoeder boven het schaambot voelde. Bij het voelen kwam zij tot dezelfde conclusie en ze vroeg een paar keer, weet je zeker dat je niet langer zwanger bent, en hoe was de laatste menstruatie, was die normaal.

Nu weet ik zeker dat mijn laatste menstruatie normaal was.
    Ik vraag mij nu af wat de redenen kunnen zijn dat die baarmoeder groter is. Heb daar bij haar verder niet op doorgevraagd.
    Ik las op internet mogelijk de stand van de baarmoeder, maar ook een tweelingzwangerschap of verder in de zwangerschap.

Mijn dochter is van een tweeling (althans, ik was destijds zwanger van een tweeling maar van eentje heb ik een miskraam gehad).

Kunnen jullie mij vertellen wat een mogelijke reden kan zijn waarom die baarmoeder groter is? En heb ik meer kans op een tweeling omdat mijn dochter ook van een tweeling was?

Ik heb pas volgende week donderdag een echo.

Alvast bedankt.

Groeten Sensee

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi sensee,

We zien vaakbij een tweede zwangerscahp dat de baarmoeder wat harde groeit, daar kan het vandaag komen. Het kan inderdaad een verdere zwangerschapsduur zijn maar ook een meerling..... Je hebt geen grotere kans omdat je aleens zwnager bent geweest van een tweeling maar de kans is er wel.
    Het is even afwachten tot de eerste echo!

Imke

Deel Deze Pagina