baarmoeder hard en hoog liggend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angeliquexxx, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    hey hallo

heb net weer aan me baarmoeder gevoetlt en zit hoog en is hard
    heb nu ook last van afscheiding wit kleverig
    wat kan het zijn me eisprong is al geweest
    is er een mogelijkheid dat ik zwanger ben
    als die hoog blijft
    voel nu elke dag

wie heeft het nog meer
    heb alleen eerst doorzichtig afscheiding gehad met vruchtbaarheid en 2 dagen terug heel licht bruine afscheiding en nu is het weer wit en kleverig

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uh nog geen paar minuten geleden opende je al een topic dat je baarmoedermond zacht was.....
    Dit heeft geen zin meid!
    Je kunt voelen wat je wilt, maar NU is er echt niets aan af te leiden of je zwanger bent!
    Aan het eind misschien, maar de meesten kunnen er dan nog geen peil op trekken.
    Ik bijvoorbeeld kon er wel aan voelen of ik ongi ging worden, maar ook dus echt 1 dag van tevoren en soms pas op de dag zelf.....dus maak jezelf nu niet zo gek!

3. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    ja had die andere net geopent en later voelde dat die al hard was kon die andere topic niet weghalen weet niet hoe dus vandaar

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    hard - goed voelbaar en dicht dan zit je niet in je vruchtbare periode..

zacht - moeilijk bereikbaar en open zit je in je vruchtbare dagen...

halverwege "goed voelbaar' en "moeilijk bereikbaar" en vaak zelfs wat schever in de schede...kan bij sommige vrouwen een teken van zwangerschap zijn, want bij zwangerschap zakt de baarmoedermond tot halverwege de schede...maar bij de 1 is dit al snel, en bij de ander duurt het wat langer...

MAAR ! Pin je niet vast op dit spoort dingen..
    Hopelijk heb je er wat aan.

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    en over een half uur voelt ie weer zacht... ;)
    Anyway...tis voor iedereen verschillend.

6. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    oke zou straks is voelen of die recht is of schreef zit daar had ik niet naar gekeken

7. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik denk alleen dat het nu nog niks zegt, je bent echt te vroeg. Ik zou rond je nod eens voelen dan pas zou je eventueel er iets van kunnen zeggen.

8. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    oke maar wil heel graag weten hoe je baarmoeder voelt als je wel zwanger bent
    en hoe die dan zit vanbinnen en wanneer je baarmoeder normaal weer helemaal op de plek zit waar die altijd zit

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik denk dat al dat gevoel aan je baarmoedermond nooit goed kan zijn. In ieder geval niet als je elk half uur voelt. Daarnaast kun je er nu ook nog niks mee. Als je wilt weten of je zwanger bent moet je rond je nod gewoon een testje doen. Wachten is moeilijk, maar je kan nu niet zoveel anders doen.

10. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Hoop wel dat je elke keer voor het voelen je handen hebt gewassen.
    Op je vingers zitten namelijk veel bacterien die je dan mee naar binnen neemt.

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hier nog meer informatie:

De positie van je baarmoedermond kan je veel vertellen, maar je hebt iets meer geduld nodig voor je inzicht hebt in hoe het precies in elkaar steekt. Dit duurt vaak langer dan één cyclus omdat je dan kun vergelijken. Je baarmoedermond verandert tijdens je cylcus telkens van plaats, zachtheid en hij gaat open en dicht.

Om erachter te komen wat te stand van je baarmoeder is zul je met een of twee vingers je vagina naar binnen moeten om zo te voelen hoe het ervoor staat. Dit is het gemakkelijkst door op je hurken te gaan zitten of iets door je knieen te zakken en dan te voelen. Belangrijk is dat je het elke dag op dezelfde manier en rond hetzelfde tijdstip doet. Dit omdat de stand door de dag heen ook nog wel wil fluctueren.

Tegen het einde van je menstruatie is een goed moment om te beginnen. Je zult dan voelen dat je baarmoedermond redelijk hoog zit en een klein beetje open staat. Als je menstruatie voorbij is zul je merken dat de baarmoedermond zakt, hard is als het puntje van je neus en gesloten is. Als je al een keer bevallen bent zal je baarmoedermond voelen alsof er een spleetje inzit, dat altijd een beetje open staat. Ben je nog nooit bevallen dat zit je baarmoedermond ook echt helemaal dicht.

Als je vruchtbare dagen eraan komen zul je merken dat de baarmoeder hoger komt te zitten en dat hij zachter wordt en een beetje open komt te staan. Soms komt hij zo hoog te zitten dat je er niet meer bij kan om te voelen. Als dat het geval is bij jou zal je de meest vruchtbare dag(en) moeten gokken. Voel je hem nog wel, hoog in je schede, dan zal je voelen dat hij steeds verder open komt te staan en dat er steeds meer slijm omheen zit. Op de dag van je ovulatie zal de baarmoedermond het hoogste punt bereiken. Hij voelt nu zo zacht als je oorlel en staat open.

Na je ovulatie zal de baarmoedermond binnen een tot enkele dagen weer laag, gesloten en hard zijn. Je kan dan stoppen met het voelen tot na je volgende menstruatie. Helaas is het niet mogelijk om aan je baarmoedermond te voelen of je zwanger bent of niet.

Deel Deze Pagina