urine onderzoek, standaard of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bries, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bries

bries Lid

21 okt 2007
    26
    0
    0
    Hoi dames, ben ik weer met een vraagje, niks ernstigs gewoon nieuwsgierigheid.

Ik heb bij de verloskundige alleen bij het allereerste bezoek urine moeten inleveren. Toen zeiden ze om eventueel later te vergelijken, want dan weten we wat je begin waarden waren. Ze hebben nooit weer om urine gevraagd en ik heb er niet bij stil gestaan verder.
    Mijn zusje vertelde gister dat zij vanaf ongeveer de 24e week, iedere controle urine mee moest nemen, en dat bij allebei haar zwangerschappen. Nu zat zij bij een andere vk, zij woont nl in Drenthe en ik in ZuidHolland.

Bij mijn vk wegen ze me wel weer bij elk bezoek, terwijl ik van jullie begrepen heb dat ze dat lang niet meer overal doen. Is dat met het urine onderzoek ook zo? En dat als er geen aanleiding voor is, ze ook niet gaan testen?

Bij mij gaat alles goed ben vandaag precies 34 wk, hb was met 32 week nog 7,5 en glucose in bloed ook normaal, dus maak me verder geen zorgen!

Thanx voor jullie tijd hier op het forum, vind het echt super dat jullie er zijn voor vragen waarvoor je niet direct je vk gaat bellen!

Gr Brigitte

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Brigitte,

Het is inderdaad zo dat overal een ander protocol word aangehouden ivm wegen en urine onderzoek. Op mijn praktijk wegen we wel maar controleren alleen urine op indicatie dus ook niet bij eerste controle. overal net iets anders! maar met het zelfde doel.

Imke

Deel Deze Pagina