Hallo allemaal, ik zou eigenlijk gister ongesteld moeten worden maar ben het nog niet. Ik heb vanochtend mijn baarmoedermond geprobeerd te voelen maar ik kwam er bijna niet bij! Hij zit erg hoog en het stukje wat ik kon voelen was erg zacht! Het hoort toch voor je ovulatie laag te zitten? Ik had vorige week ook erg last van mn borsten en nu doen alleen mijn tepels nog erg pijn terwijl ik die nooit voel! Ook ben ik erg moe geweest heb daar zelfs nog bloed voor laten prikken bij de dokter.. Mijn laatste menstruatie was te vroeg en maar 2 dagen zonder stolsels en heb savonds altijd een irritante hoofdpijn.. Ik hoop dat het nu eindelijk raak is!! Maar mijn vraag: weet iemand of je baarmoeder hoog ligt en zacht is als je zwanger bent? Ik heb al wat gegoogled maar niet echt iets concreets gevonden Alvast bedankt!!!
bij een zwangerschap is je baarmoedermond hoog en hard. Daarbij moet ik toch echt even met nadruk beklemmen dat het absoluut niet de bedoeling is zelf je baarmoedermond te onderzoeken. De kans op infecties is namelijk zéér groot en de nadelige gevolgen van deze infecties zijn niet bevoorlijk voor het welzijn van je baarmoeder en vruchtbaarheid. De enige echte manier om te weten of je zwanger bent is een zwangerschapstest, of via een bloedstaal bij de huisarts. Mocht je nu echt interesse hebben in het wel en wee van je lichaam met betrekking op vruchtbaarheid en zwangerschap zul je komende maanden iedere ochtend je basale lichaamstemperatuur moeten meten via de anus en je afscheiding in de gaten houden. Zodra je de eisprong hebt gehad gaat je temperatuur iets omhoog, dit in samenwerking met veel rekbaar en doorzichtig slijm. Indien je temperatuur minimaal 15 dagen een hoge waarde heeft dan normaal kun je testen op een zwangerschap. Vele dames hier hebben temperatuurkaartjes en je doet er verstandig aan deze methode te hanteren ipv zelf je baarmoedermond te onderzoeken. Succes!
Hoi Door je gehele cyclus veranderd je stand van de baarmoedermond. Zelf heb ik deze eigenlijk heel laag, heel iets open ( eerdere zwangerschap) en hard. Bij de eisprong had ik deze heel zacht en iets hoger liggen, kan er dan net bij. Na de eisprong weer laag en hard. Nu ben ik zwanger en ik kan hem nog voelen. Zit halve wegen. Dit is niet erg, heb het nagevraagd en bij elke vrouw, na een zwangerschap kan het anders zijn. Succes Gr Samantha