Harde buiken en krampen bij 22 weken.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Vannacht werd ik wakker omdat ik harde buiken kreeg en ik kreeg ook kramp. De harde buiken kwamen en gingen weer. Na 1 1/2 uur werd het weer rustig en kon ik weer gaan slapen. Vanmorgen werd ik weer wakker van harde buiken en weer die kramp. Ik ben uit bed gegaan en naar het toilet gegaan, want misschien kon dat wel helpen tegen de kramp. Ik heb het daarna nog een uur gehad en nu gaat het weer afzakken.
    Is dit normaal of moet ik hiervoor de vk bellen? Ik ben vandaag 22 weken zwanger.

2. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt toch even bellen, ik heb het tijdens mijn 1e zwangerschap vanaf 20 weken gehad en moest toen in elk geval rusten (en dus niet meer werken). Ook kreeg ik magnesium voorgescreven wat zou helpen tegen krampen, net als bij kreampen in je kuit.

3. risa2009

risa2009 Lid

6 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou idd even naar je vk bellen. Heb zelf ook vanaf 19 weken harde buiken gehad en het is toch wel een teken dat je iets rustiger aan moet gaan doen. De vk kan eventueel ook kijken of de bevalling op gang aan het komen is, wat natuurlijk hopelijk niet het geval is.

4. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Zo lang ze niet regelmatig komen en je geen bloedverlies hebt, zou er in principe niets aan de hand moeten zijn.
    Het is vaak een teken van dat je te veel hebt gedaan. Het kan echter ook door een blaasontsteking komen (die je niet hoeft te voelen als je zwanger bent!), dus ik zou zeker even contact opnemen met je verloskundige.
    Ik heb ook een hele tijd last gehad van harde buiken. Nu ik het een stuk rustiger aan doe (bv. niet meer elke dag in het weekend met iemand afspreken) gaat het ook een stuk beter en heb ik ze alleen nog af en toe 's nachts na het plassen.
    Hou je ons even op de hoogte?

5. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Gisteren heb ik de vk gesproken en ze zei dat het idd kan komen als ik het druk heb. Ik probeer wel rustig aan te doen, maar ik werk op een kdv van half 8 tot half 6 en dat zijn toch wel erg drukke dagen. Ik hou het maar in de gaten.

Deel Deze Pagina