Hallo, Gister heb ik een echo gehad en het kindje zag er goed uit gelukkig! Mijn verloskundige zei dat mijn baarmoeder iets gekantelt lag, dit kan geen kwaad gelukkig maar hij zei dat ik pas later een buikje zal krijgen en later de baby zou gaan voelen.... Heeft er iemand ervaring hiermee en vanaf wanneer kregen jullie een buikje en voelde je jullie kindje? Ik wil het eigenlijk nu al zo graag voelen en zien maar ja....
Mijn baarmoeder is ook ietsgekanteld, kreeg wel later een buikje pas met 6 maanden was er echt iets te zien. Maar ik voelde de baby wel heel snel de 1ste met 12 weken en de 2de iets later vanwege een voorliggende placenta met 14 weken of zo.
zozo 12 weken is echt snel!!!! en hoe voelt het ?? ben wel nieuwsgierig wil het graag voelen maar elke keer als ik wat voel zijn het mijn darmen volgens mij... aan de ene kant wel lekker natuurlijk zo laat een buikje maar, de bevalling is dat ook niet lastiger dan omdat het kindje natuurlijk een scherpere draai moet maken of niet?
Mijn baarmoeer is ook gekanteld en ik voelde de kleine met ongeveer 17 weken (heel normaal) en ik kreeg een buikje vanaf ongeveer 16 weken, dus volgens mij wil een gekantelde baarmoeder helemaal niets zeggen En ik heb helemaal geen striae op mijn buik, misschien komt dat wel omdat je buik maar langzaamaan naar voor komt i.p.v. ineens heel snel... Groetjes, Danielle
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder en mijn buikje (ok, het lijkt nu net een vetrol) begint nu toch al te groeien.
Hier is ook al eerder een topic over geweest.. Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, en ben nu bijna 22 weken. Je moet echt weten dat ik zwanger ben, niemand zal nog over mijn buik struikelen en daarom vragen of ik zwanger ben.. Maar dat geeft niet, komt vanzelf.. Ook heb ik nog als nadeel (ja vind het zelf geen nadeel) dat mijn placenta aan de voorkant zit. Als je een gekantelde baarmoeder hebt, voel je je baby wat later dan 'normaal' Ik begon me al zorgen te maken toen ik bij 20 weken eigenlijk nog helemaal niks voelde, maar ja voor mij gaat het dubbel op, heb daar een dubbele bescherming zitten, dus duurt alles wat langer. Dit zal mijn hele zwangerschap zo blijven, de schopjes zullen nog wel iets harder worden, maar ik zal er niet zoveel 'last' van krijgen als andere vrouwen.. Groetjes Kalush
@Bianca, het voelt alsof er letterlijk vlinders in je buik vliegen, het kriebelt een beetje, later gaat het als voelen als belletjes die uit elkaar spatten... héérlijk gevoel.. kan niet wachten tot het weer zover is!
Volgens mij is het bij iedereen verschillend. Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant en toch voelde ik mijn baby'tje rond de gemiddelde tijd. Wat denk ik wel zo is, is dat je minder 'last' hebt van hele harde schoppen. Die heb ik namelijk niet zoveel. Of ik heb een rustig kindje, dat kan natuurlijk ook