Hoi , Ff een vraagje: Ben op controle geweest bij de VK en alles was oke zei ze, maar: Nu zag ik later dus op mn kaart dat mn baarmoedergrootte overeen kwam met 32 weken terwijl ik 32+5 ben. Hij liep tot nu toe altijd nog op schema (1x liep ie voor). Nu dus niet meer... Is het zo dat als mn buik achter loopt het kindje ook qua groei achter loopt? Of is het zo dat mn buik gewoon niet groter is geworden, maar t kindje wel? En komt ie dan straks niet in de knel? Ik bedoel als mn buik achter blijft lopen heeft ukkie toch minder ruimte op den duur? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes, Mili
Hoi Mili, geen zorgen maken. Je vk heeft gevoeld en geconcludeerd dat de groei van je kindje goed is, anders had ze dat wel tegen je gezegd, maar dat het nu een paar daagjes kleiner lijkt dan voor de termijn. Maar je mag 2 weken voor en 2 weken achter lopen en dan nog val je binnen de normaalwaarden. Het kan ook goed zijn dat je vlg keer weer precies gelijk loopt, want kindjes groeien niet in een rechte lijn. En het is een indicatie van met hoeveel weken we denken dat je kindje overeenkomt. een paar dagen verschil maakt daar echt niet bij uit. Mocht er nu vlg keer uitkomen dat het 2 weken kleiner lijkt wordt er een echo gemaakt om te zien of het kindje het nog goed heeft in de buik en of er geen afbuigende groeicurve te zien is, maar dat is nu helemaal niet aan de orde! Dit is gewoon normaal. Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte! Heel erg bedankt voor je antwoord. Dat wist ik dus niet dat je zover voor/achter mocht lopen! Ben weer helemaal gerust en hoop dat ons ukkie de volgende keer weer een beetje bij is Groetjes, Mili