Help?! Hematoom.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JennyDallas, 4 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Haii dames,

2 dagen voor kerst een echo gehad op 7 weken zwangerschap ivm bloedverlies. Alles was goed en een hartje gezien, wel geschat op 6.3 weken ipv 7. (Geen duidelijkheid waar het bloed vandaan kwam)

Vandaag 8 weken zwanger en weer een echo gehad, alles zag er goed uit, mooi sterk hartje en gemeten op precies 8 weken.

Nu maak ik me zorgen omdat ze een best wel grote hematoom om (aan?) het vruchtzakje zagen zitten (ze heeft er ook een collega bij gehaald en die zag het ook). Nu heb ik al mn hele zwangerschap last van krampen maar geen bloedverlies meer.

Ik ben alleen bang dat als mijn lichaam die "holte met bloed" eruit probeerd te werken dat het vruchtje meekomt.. mijn vraag was, is dit mogenlijk of hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt.

Sorry voor mn lange verhaal maar moest het kwijt.

Wie heeft het zelfde gehad, positief of negatief.

Dankjewel!

2. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Hoi @JennyDallas

Hier heb ik in het begin van mijn zwangerschap ook te maken gehad met een hematoom. Ik had met 6 weken constant wat bruinverlies wat overging in helderrood bloedverlies. Zowel de gynaecoloog als de verloskundige vertelde dat we uit moesten gaan van een miskraam. Met 7weken en 2 dagen heb ik een echo gehad en we zagen een hartje kloppen en er was een groot hematoom zichtbaar. De verloskundige vertelde dat het verschillende kanten op kon gaan.. 1) je lichaam neemt het op, 2) de hematoom ‘loopt leeg’ of 3) de hematoom komt naar buiten en neemt het vruchtje mee. Ze adviseerde mij rustig aan te doen en op basis van haar advies heb ik de bedrijfsarts gebeld. De bedrijfsarts heeft mij bedrust gegeven tot 12 weken zwangerschap. Bij de termijnecho was niets meer te zien van de hematoom!

En over een aantal weekjes is het dan zo ver, dan verwachten wij ons eerste kindje!

3. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw

Hey mimi91, wat goed zeg! Zat bij jou de hematoom ook "aan" het vruchtzakje? Bij mij loopt ie er voor de helft omheen en zit er bijna geen "ruimte" tussen.

4. Mimi91

Mimi91 Actief lid

24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Ik heb mijn echo even toegevoegd. Hoe voel je je verder?

Bijgevoegde bestanden:

5. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Oh mijn echo ziet er heel anders uit, ik hem echt een zwarte holte gevuld met wat hun denken bloed (door eerder bloedverlies) voor de rest heel veel krampen en pijn in mn lies en mn gevoel die zegt dat het niet goed zit

Pipo30 vindt dit leuk.
  6. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    @Mimi91 hierbij mijn echo van vandaag het omcirkelde dus de holte met bloed/vocht?

Bijgevoegde bestanden:

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik had een kleine hematoom en de gyn zei dat ik bloedverlies zal krijgen.
    Ze vertelde dat de plek gunstig lag onder het vruchtje.
    Dus als ik zal bloeden dan zal het vruchtje er geen last van hebben hopelijk zei ze.
    Ik heb geen bloedverlies gehad en met 12 weken was er niks meer te zien dus lichaam heeft het opgenomen.
    Ik zal proberen zo rustig mogelijk proberen te houden en hopen dat het lichaam het opneemt.
    Misschien vragen naar utrogestan wordt er ook volgens mij voor gebruikt, houd de baarmoeder rustig.
    Ik heb het zelf tot 17 weken gebruikt maar niet voor die hematoom

8. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb hier ook een topic over geopend een jaar of 2 geleden. Precies net als bij jou, een hematoom rond de zwangerschap. Veel bloedingen en drama. De gyn zei dat het belangrijk was om de 12 wkn te halen, want dan zit de zw goed vast. Hij is met 11 wkn geboren, de hematoom trok hem mee.

Ga nu niet direct van het ergste uit, het is echt 50/50. Je hebt een hele grote kans dat het goed gaat, echt waar.

Ik heb ook direct rust gepakt bijv, dat voelde voor mezelf ook goed. Zo had ik al het mogelijke er aan gedaan.

Sterkte

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    @JennyDallas geen ervaring maar wilde je even sterkte wensen moet erg spannend zijn. We duimen voor jullie.

10. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb deze zwangerschap 1 gehad. Vlak naast de vruchtzak, boven het kindje. Het is 50/50. Mocht de bloeding eruit komen kan het kindje mee gaan vloeien maar dat hoeft niet.

Ik ben 10 bloedingen verder en m'n kindje groeit erg goed en zit nog goed op zijn/haar plaats. De hematoom is volledig weg. Ik kreeg wel advies mee om niet te zwaar te tillen en iets rustiger aan te doen.

11. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Dank jullie wel dames, ik wacht af over 13 dagen een nieuwe echo, dan gaan ze ook de hematoom weer meten.

12. Kleinmuisje321

15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    @JennyDallas

Helaas ben ik heel bekend met hematomen. Zowel positief als negatief. Je mag me een berichtje sturen.

Op dit moment heb ik ook een enorm groot hematoom langs het kindje zitten. 6cm lang en 4 cm breed. Ik gebruik medicatie om mijn baarmoeder rustig te houden en heb verder zoveel mogelijk platte rust.

Ik snap hoe je je voelt. De onzekerheid word je gek van. Ik hoor het wel als je erover wilt praten of mijn ervaringen wilt weten.

13. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw

Ik stuur je een berichtje! Dankjewel

14. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Hier een positieve ervaring met een hematoom. Ivm bloedverlies met 6 weken een vroege echo gehad. Daarvoor had ik een miskraam gehad dus ik was bang dat het weer mis was. Ik had nu geen kramp, en uit het niets helderrood bloedverlies, echt veel. Voor de zekerheid kreeg ik een echo bij de verloskundige en daar zagen we naast de hematoom een heel klein knipperlichtje. De verloskundige gaf aan dat de kans 50/50 was dat het goed zou gaan. Ik ben vanaf toen rustig aan gaan doen, niet tillen enzo. Ook geen sex ed om de baarmoeder niet te prikkelen. Geen bloedverlies meer gehad en bij de termijnecho was de hemetoom weg.

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier vaak hematoom gehad en dan was het altijd foute boel. Nooit door de hematoom zelf trouwens, het hartje stopte met kloppen. Maar er was ook altijd al vanaf het begin groeiachterstand.

Wat je kunt doen is echt zoveel mogelijk bedrust en eventueel utrogestan gebruiken om de baarmoeder rustig te houden.

16. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hier ook een positieve ervaring. Vanaf 6 weken bloedverlies en met 13 weken echt mega veel, het gutste echt, vreselijk. Dochtertje bleef zitten (ze zeiden dat er kans dat mee kwam met het bloed), 2 weken rust en is nu een gezonde meid van 1,5 jaar. Bij een echo met 15 weken was het zo goed als weg. Nog weken bruinverlies gehad daarna. Hele zwangerschap bang geweest en ook afgelopen zwangerschap weer bij elke echo gevraagd: nergens een hematoom te zien?

Spannende tijden voor jullie, rustig aan en sterkte komende tijd

17. Jesebelletje

4 jan 2019
    82
    82
    18
    Vrouw
    Ik heb bij mijn eerste een hematoom gehad. Die leek op een gegeven moment opgelost. Door de zwangerschap heen wel wat bloedingen gehad. Geenszins advies gekregen van rust, geen gemeenschap of dergelijke en uiteindelijk zijn mijn vliezen gebroken met 24.0 weken.
    Ik ben nu 7 weken zwanger van de derde en heb wederom een hematoom. Kwam erachter toen ik een grote bloeding had. Advies is bedrust. Met beetje onderzoek kwam ik er met terugwerkende kracht achter dat je dus door de bloedingen zwakke vliezen kunt krijgen en dus vroeggeboorte, vandaar dat ik deze keer het advies echt op ga volgen. Zo rustig mogelijk aan doen, geen gemeenschap en heb progesteron gekregen. Nu maar hopen dat we in deze zwangerschap tot het percentage behoren die er doorheen komt!!

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Is het geen 2e vruchtzak zonder vruchtje en dus vanishing twin?

19. JennyDallas

JennyDallas Bekend lid

19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Lieve dames, dankjulliewel voor alle verhalen, hier helaas toch mis, het vruchtje was te klein en het hartje gestopt met 9weken (echo op 10 weken gehad) sorry voor het niet reageren maar ben nogal een hormonenbom.

Samen besloten om het even op stop te zetten.

Heel veel succes lieve dames met zwanger worden of zwanger zijn.
    X

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Wat verdrietig zeg!! :(

Deel Deze Pagina