Placenta praevia

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by pamela1203, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

Jan 29, 2008
    2,615
    24
    38
    Female
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hallo,

zondagmorgen gemeenschap gehad en tijdens een flinke bloeding gekregen, het stroomde eruit en 1,5 uur later een flink stolsel verloren.
    Gisteren bij de vk geweest voor een echo en daar bleek dat ik een slibje van de placenta voor de baarmoedermond heb liggen.
    Vk gaf aan dat zolang ik vloei ik niet mocht tillen en geen zwaar huishoudelijk werk. Nu is het bloedverlies eigenlijk nagenoeg weg, soms nog een beetje bruinig.
    Met de 20 weken echo wordt er weer gekeken hoe het ervoor staat.

Nu is mijn vraag eigenlijk, nu het vloeien gestopt is mag ik alles weer doen of is het verstandiger om rustig aan te blijven doen (heb al eerder in deze zwangerschap wat bruin verlies gehad). Ik werk in de zorg wat lichamelijk nogal zwaar is, hoe verstandig is het om dit nu weer op te pakken?
    Ik zelf heb er niet zo'n goed gevoel over, heb nog 3 kindjes rond lopen en wil natuurlijk niet met een bloeding opgenomen worden.
    Wat is dus wijsheid?!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Pamela1203,

probeer toch niet te veel inspannends te doen hoor, want blijkbaar ben je gevoelig voor bloedingen deze zwangerschap. Wanneer duidelijk wordt dat je placenta hoog genoeg ligt, kun je weer meer doen op geleide van het (niet hebben van) bloedverlies.

Groetjes Brigitte

Share This Page